Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med jobb kan du kjøpe deg tits selv^^.

EDIT: Er det noen som har svensk TV3 her? Sitter og ser på Top Chef der nå og der har de noe som heter Block Party. Det så sinnsykt koselig ut. Liksom masse mat og folk i gata i nabolaget liksom.

Endret av Bare Chrissj
Lenke til kommentar

Det er veldig store forskjeller mellom boken og filmen, men slik er det nå med de fleste filmatiseringene av bøker.Hele kapitler blir slettet og karakterer uteblir. En en av de tingene jeg husker irriterte meg mest da jeg så filmen første gangen var det at de kuttet ut Glorfindel for for å så gi Arwen en ti ganger større rolle enn den hun egentlig hadde. Men må innrømme at jeg elsker både filmene og bøkene uansett forskjellene. ^_^

Enig Lakus!

Endret av Ehtram
Lenke til kommentar

Film er et totalt annet medium og for at historien skal bli en god film så er det noen andre grep som må til. Bare se på Kubrik´s "The Shining". Den som forstår det og som ikke er redd for å "tolke" verket på sin måte uten å voldta det er den som ender opp med en suksessfull adapsjon.

EDIT: Likevel forstår jeg skuffelsen, men kudos til Jackson som turte å ta egne grep. Det førte sannsynligvis til bedre filmer.

Endret av Bare Chrissj
Lenke til kommentar

Første gang jeg så nr. 1 ble jeg utrolig skuffet. Det var så mye som var utelatt og jeg hadde ikke sett for meg noen av karakterene sånn som de ble fremstilt i filmen (jeg husker dessverre ikke hvordan min fantasi hadde "formet" dem) men når jeg så den igjen et år senere likte jeg den mye bedre. Likevel synes jeg det er dumt at Tom Bombadil uteble.

Forresten, hvorfor tok ikke bare Frodo og Gandalf og satte seg på en ørn for å fly til Mordor og kaste fra seg ringen der? :p

Endret av Error
Lenke til kommentar
Første gang jeg så nr. 1 ble jeg utrolig skuffet. Det var så mye som var utelatt og jeg hadde ikke sett for meg noen av karakterene sånn som de ble fremstilt i filmen (jeg husker dessverre ikke hvordan min fantasi hadde "formet" dem) men når jeg så den igjen et år senere likte jeg den mye bedre. Likevel synes jeg det er dumt at Tom Bombadil uteble.

Forresten, hvorfor tok ikke bare Frodo og Gandalf og satte seg på en ørn for å fly til Mordor og kaste fra seg ringen der? :p

Fordi Gandalf måtte bli en hvitt trollmann før han kunne bli venner med ørnene.

Lenke til kommentar

Ingen? Q.Q

Kan noen være så snill og hjelpe meg litt? Tingen er, jeg er så gruelig dårlig til og tegne, og en del av et mappeprosjekt vi har går ut på å tegne en enkel tegning (legg merke til enkel.)

Jeg har funnet ut at tegningen min skal bestå av dette:

- Episoden foregår i 1914

- Et kronpar ? (kronprins og kronprinsesse) som sitter i en gammeldags bil (bil ala 1914.)

- Kronparet er på vei til et hotell som er så nærme at det er på tegningen. Hotellet skal ha ett skilt som henger på den høyre veggen hvor det står "Hotel Sarajevo."

- En mann skal nettopp ha avfyrt et skudd mot kronparet.

- Det må være noen veldig enkle mennesker som står og ser på.

- I bakgrunnen skal det være en halvtydelig svart hånd.

Så, kan noen være så snille og tegne en tegning med dette på (Veldig enkel.) :)

In return: Tits and glory.

Lenke til kommentar
Men Tom Bombadil? Han var jo en av de personene som gjorde The Fellowship of the RIng til den fantastiske boka den er.

Er ikke det han fyren som dem møter på nede i det søkket eller noe sånt. Husker å ha lest boka (Alt utenom de siste 100 sidene), men husker ikke så godt.

Lenke til kommentar

@Lakus: Det er nok gode grunner til det. Akkurat som det er gode grunner til at Peter Jackson er en anerkjent filmskaper:P

Er ikke alltid det som gjør en bok fantastisk er det samme som gjør en film fantastisk. Stephen King er jo kjent som en habil forfatter. Se filmene som er basert på bøkene hans:P Nå vet jeg ikke hvor slavisk de følger bøkene, men i 99% av tilfellene suger filmene i allefall. Med unntak av The Shining som da har kasta mye av det i boka og lagt til litt.

Peter Jackson greide å lage film av LOTR som faktisk ble tatt godt i mot av de som har vært fan av bøkene i 30 år. Det tror jeg ikke det er mange andre som hadde fått til.

Endret av Bare Chrissj
Lenke til kommentar

Hey ho Bombadil! Det er han som redder hobbitene fra old willow man i skogen de er i før Bree.

Edit: Hvis du fortsatt ikke husker han, så må det nevnes at han er den mest positive fyren i hele triologien. Han danser og synger hele tiden.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Fordi Gandalf måtte bli en hvitt trollmann før han kunne bli venner med ørnene.

That's a negative. I Hobbiten sier Gandalf at han og Gwaihir (Ørnenes "konge") er gamle venner, og som kjent utspiller jo Hobbiten seg en god stund før LOTR.

Lenke til kommentar
Men Tom Bombadil? Han var jo en av de personene som gjorde The Fellowship of the RIng til den fantastiske boka den er.

Så lenge jeg kan fortsette å ødelegge 4 bataljoner på én gang med ham i Battle for Middle Earth 2, er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Skriver et essay om forskjellene mellom Ringenes Herre filmene og bøkene.

Det var mer en jeg trodde.

Nesten for mye etter min mening. Å kutte ut Tom Bombadil blant annet må være noe av det mest skuffende jeg har opplevd i en film.

Jepp, Tom Bombadil og Fangorn er dei to kulaste i boka, og det at dei kutta ut Bombadil og gjorde Fangorn si rolle mindre, var ein utruleg stor skuffelse.

Det er veldig store forskjeller mellom boken og filmen, men slik er det nå med de fleste filmatiseringene av bøker.Hele kapitler blir slettet og karakterer uteblir. En en av de tingene jeg husker irriterte meg mest da jeg så filmen første gangen var det at de kuttet ut Glorfindel for for å så gi Arwen en ti ganger større rolle enn den hun egentlig hadde. Men må innrømme at jeg elsker både filmene og bøkene uansett forskjellene. ^_^

Enig Lakus!

Mhm, Glorfindel er, så vidt eg huskar, verken sett eller huska i filmen, mens Arwen er berre så vidt nemnt i boka. Fullstendig tåpeleg, sidan Glorfindel er mykje kulare enn Arwen.

Det er enkelt: Sauron hadde bruk katapultar og andre maskinar til å skyte dei ned, og viss ikkje det funka så hadde Nazgulane og Fell Beasts tatt dei ut. Gwaihir er kanskje sterk, men han kunne ikkje slått Witch King of Angmar på Fell Beast.

Er ikke det han fyren som dem møter på nede i det søkket eller noe sånt. Husker å ha lest boka (Alt utenom de siste 100 sidene), men husker ikke så godt.

Tom Bombadil er mannen som redder dei frå Old Man Willow, dei bur hos han i nokre dagar og han reddar dei frå spøkelsar i myrane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...