Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Herlig temperatur her nå, men alle andre er enda på jobbe så det er lite å finne på ute. Har stått og arbeidet på båt i hele denne dagens awesome vær, så er vel egentlig fornøyd med det, men det er så digg ute ^_^ Har jeg sagt at det er digg temperatur ute? Hvis ikke må jeg si at det er digg temperatur ute, men alle andre er på jobb så jeg har ikke stort å gjøre ute.

 

Hei :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei hei folkens, i dag har jeg vandret på avveie rundt omkring i Oslo, er ikke så godt kjent der så brukte faktisk en stund på å finne veien tilbake til Oslo S. Oja også har jeg fått en åpenbaring i dag: Jeg er redd mennesker.

 

Å vere redd mennesker er vel eit ganske typisk teikn på paranoia og/eller ein eller annan form for autisme?

 

 

Eg var hos tannlegen idag, trakk ei tann :wacko: , og skal trekke enda ei på fredag :unsure:

 

Er ikke autist nei, min storebror og mor er litt autistiske eller hvordan man enn skal skrive det, men jeg er ikke autist. Kanskje jeg er litt paranoid ja.

 

Eg er sjølv ganske paranoid, føler det som om alle ser meg, og legg merke til absolutt alt eg gjer :wacko:

 

Hei hei folkens, i dag har jeg vandret på avveie rundt omkring i Oslo, er ikke så godt kjent der så brukte faktisk en stund på å finne veien tilbake til Oslo S. Oja også har jeg fått en åpenbaring i dag: Jeg er redd mennesker.

 

Å vere redd mennesker er vel eit ganske typisk teikn på paranoia og/eller ein eller annan form for autisme?

 

 

Eg var hos tannlegen idag, trakk ei tann :wacko: , og skal trekke enda ei på fredag :unsure:

Angst heter det. Autisme er noe helt annet.

 

Nei, autisme vil jo seie å ikkje eige sosiale antenner, som gjer at du kanskje blir redd andre mennesker, men paranoia er nok den beste forklaringa på kvifor eit menneske er reddd andre, det er i alle fall det eg tenkar først.

Lenke til kommentar
Huff ikke si sånt. Neste gang en fyr gjør sånn skal jeg bare si til han "Jeg har kreative tanker".
Som en innbydelse? :blink:

 

Jaja... men selvfølgelig bare som en spøk fra min side også skal jeg gå min vei, da sitter fyren igjen i sjokk.

 

Angst heter det. Autisme er noe helt annet.
Autisme er vel at man ikke snakker med noen, er det ikke?

 

Autisme er når en person har økt hjerne aktivitet i de delene som mennesker bruker når man skal regne ut ting, språk osv. Men den delen av hjernen som håndterer det sosiale er svekket. Graden av autisme er svært varrierende, akkuratt som min mor har den svakeste formen, og broren min litt sterkere, på mamma kan man ikke engang merke det, broren min må man nesten vite det for at man kan legge merke til det.

Lenke til kommentar
Hei hei folkens, i dag har jeg vandret på avveie rundt omkring i Oslo, er ikke så godt kjent der så brukte faktisk en stund på å finne veien tilbake til Oslo S. Oja også har jeg fått en åpenbaring i dag: Jeg er redd mennesker.

 

Å vere redd mennesker er vel eit ganske typisk teikn på paranoia og/eller ein eller annan form for autisme?

 

 

Eg var hos tannlegen idag, trakk ei tann :wacko: , og skal trekke enda ei på fredag :unsure:

 

Er ikke autist nei, min storebror og mor er litt autistiske eller hvordan man enn skal skrive det, men jeg er ikke autist. Kanskje jeg er litt paranoid ja.

 

Eg er sjølv ganske paranoid, føler det som om alle ser meg, og legg merke til absolutt alt eg gjer :wacko:

 

Hei hei folkens, i dag har jeg vandret på avveie rundt omkring i Oslo, er ikke så godt kjent der så brukte faktisk en stund på å finne veien tilbake til Oslo S. Oja også har jeg fått en åpenbaring i dag: Jeg er redd mennesker.

 

Å vere redd mennesker er vel eit ganske typisk teikn på paranoia og/eller ein eller annan form for autisme?

 

 

Eg var hos tannlegen idag, trakk ei tann :wacko: , og skal trekke enda ei på fredag :unsure:

Angst heter det. Autisme er noe helt annet.

 

Nei, autisme vil jo seie å ikkje eige sosiale antenner, som gjer at du kanskje blir redd andre mennesker, men paranoia er nok den beste forklaringa på kvifor eit menneske er reddd andre, det er i alle fall det eg tenkar først.

Paranoia er noe helt annet. Om du er redd/føler deg utilpass blant andre mennesker har man sosial angst. Enkelt og greit. Lider du av paranoia så kan du være redd for så mye, MYE annet. Er ikke rart folk ikke har forståelse for hverandres tilstander om folk har misforstått så kraftig som du gjør.

Endret av Bare Chrissj
Lenke til kommentar

Du seier det jo sjølv, paranoia gjer at du kan vere redd for så mykje, inkludert andre mennesker. Det å vere paranoid betyr ikkje nødvendigvis at du er redd absolutt alt, men greit. Eg skal gå med på at eg burde kalla det sosial angst istadenfor paranoia, det å vere paranoid gjer at du også kan vere redd for mennesker.

Endret av Flosshatt
Lenke til kommentar

Det er kun en bitteliten del av det å være paranoid. Og da er det grunner til det, og de grunnene er helt andre enn at han synes mannen er ekkel og gammel. Det at man blir "stressa" av at det er mer enn 5 personer i et rom har ingenting med paranoia å gjøre med mindre han tror de folka skal gjøre noe mot han, og det sa han ingenting om. Derfor er sosial angst en mye mer passende "beskrivelse". Og som du sier selv kan sosial angst være en del av det å være autist, men absolutt ingen regel. Så uansett åssen du vrir og vender på det, U wuz wrong.

 

/The definitive end of this discussion

Endret av Bare Chrissj
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Jeg har angst for å gå over fotgjenger felt alene, ikke fordi at biler kan kjøre på meg, men liker ikke at et x antall folk kan studere meg, og bare meg. Sliter også litt med lav selvtillit, dere er faktisk de eneste som vet det nå, aldri sagt til noen før, og tuller litt mye med at jeg er så god i alt, så er heller ingen som merker det.

Lenke til kommentar
Det er kun en bitteliten del av det å være paranoid. Og da er det grunner til det, og de grunnene er helt andre enn at han synes mannen er ekkel og gammel. Det at man blir "stressa" av at det er mer enn 5 personer i et rom har ingenting med paranoia å gjøre med mindre han tror de folka skal gjøre noe mot han, og det sa han ingenting om. Derfor er sosial angst en mye mer passende "beskrivelse". Og som du sier selv kan sosial angst være en del av det å være autist, men absolutt ingen regel. Så uansett åssen du vrir og vender på det, U wuz wrong.

 

/The definitive end of this discussion

 

Som eg sa, eg burde heller brukt ordet sosial angst. Eg formulerte meg feil, men eg tok ikkje feil.

 

Hei Chrissj, Flosshatt og alle dere andre forumfolk.

 

Jeg har vært hos reguleringstannlegen i dag og satt på regulering nede. Det er både ekkelt og vondt <_< Jeg har også vært innom frisøren.

 

Hva driver dere med?

 

*hmpf* Eg skal få streng nede den 20., men må trekkje to tenn først. Trakk den første idag, og skal trekkje den andre på fredag. Eg hater å få streng på :(

Lenke til kommentar
Jeg har angst for å gå over fotgjenger felt alene, ikke fordi at biler kan kjøre på meg, men liker ikke at et x antall folk kan studere meg, og bare meg. Sliter også litt med lav selvtillit, dere er faktisk de eneste som vet det nå, aldri sagt til noen før, og tuller litt mye med at jeg er så god i alt, så er heller ingen som merker det.

 

Høres ut som meg det der før, har bekjempet den lave selvtilliten ved å bevisse for meg selv at jeg kan være bedre enn de fleste i det meste bare ved å prøve, og det har fungert. Jeg har faktisk blitt bedre en de fleste i ganske mange ting. Nå så føler jeg meg mer selvsikker og derfor klarer jeg også ting bedre.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle jeg være redd for at dem skulle gjøre meg noe? Ved de fleste anledninger så ville dem gått ut av det med større skade enn meg.

Ingen som har sagt du er redd for noe. Vi snakker generelt om disse tre tilstandene. Om du føler deg utilpass, redd eller bare føler du må bort når du er i store folkemengder så er dette angst.

 

@Flosshatt: Jeg sa ketchup men mente sennep, jeg bare formulerte meg feil. ^^ (trolling).

 

@Atsjonas: Nok en gang; angst. Velkommen i klubben. Jeg har det også. Ikke akkurat sånn du beskriver det der, men en litt annen type.

 

@Vaenas: Sånn du gjør er 100% riktig og kudos til deg for at du får det til:) Kognetiv terapi kalles det forøvrig.

Endret av Bare Chrissj
Lenke til kommentar

Leste denne beskjeden på bloggen til Vaenas og tenkte: WAT?!

 

"Error: Please contact Support."

 

Selvfølgelig er det snakk om en feil, men jeg tenker hele tiden at random websider jeg er inne på har en forbindelse med forumet.. (selvfølgelig bare i et lite sekund)

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle jeg være redd for at dem skulle gjøre meg noe? Ved de fleste anledninger så ville dem gått ut av det med større skade enn meg.

Ingen som har sagt du er redd for noe. Vi snakker generelt om disse tre tilstandene. Om du føler deg utilpass, redd eller bare føler du må bort når du er i store folkemengder så er dette angst.

 

 

 

Ah... jeg kan nok føle meg utilpass i større folkemengder, men for det meste ville jeg bli ganske trygg på det stedet etter en ganske kort stund bare jeg kjenner noen der å ha med meg i en kort stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...