Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Fikset litt på avataren, ble nå litt bedre.

nja. vet ikke helt jeg. Tror nok du er nødt til å gå tilbake til før du begynnte med rammen, for å så legge den til te slutt. :p

(føler meg litt kritisk, ikke meningen)

Kritikk er sånn man lærer av :) Har forresten enda en, litt anderledes :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Krever fortsatt minst like mye av maskinen, og i motsetning til HDV så måtte han sannsynligvis konvertert alle filene for å få det inn i redigeringsprogrammet han bruker. Det hadde iallefall ikke gått noe smoothere. (Så det støttet HDV-overføring via iLink også. Hadde uansett ikke hjulpet han noe særlig.)

 

RoR: HDV krever jo egentlig ikke SÅ mye maskinkraft da. Krever jo litt selvsagt, men ikke SÅ mye. Hvilket program redigerer du i? Et alternativ er jo å klippe det i offlinekvalitet for så å batche det inn i fullkvalitet etterpå, om programmet støtter det selvsagt.

Endret av Bare Chrissj
Lenke til kommentar

Da må du ha _sinnsykt_ mye råmateriale eller noe annet dill. Har redigert HDV uten noen som helst problemer på en 3-4år gammel laptop med dårlige specs.

 

Edit: Bruker ikke Premiere selv, men på Avid hvertfall, så er det mulig å stille ned kvaliteten på bildene mens man redigerer.

Endret av Turboleif
Lenke til kommentar

Hva er det du prøver å gjøre da? Vanlig redigering burde gå knirkefritt. Det gjør det på min macbook 1,83 GHZ Core 2 duo. I AE burde det også gå helt greit. Kommer helt an på hva du gjør. AE har en del tunge plug-ins som krever noe sinnsykt.

 

Jeg laget faktisk en reklamefilm i full HD på en laptop med 512mb RAM en gang. DET gikk treigt det:P

 

EDIT: Du kan sette ned kvaliteten på det i AE mens du jobber med det også.

Endret av Bare Chrissj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...