Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har to nøtter. Hø-hø-hø.

 

Enda en gåte:

Du er innesperret i et rom med to dører og to vakter. Hver vakt vokter hver sin dør. Den ene døren fører til frihet mens den andre fører til døden. Den ene vakten lyver alltid og den andre snakker alltid sant, men du vet ikke hvem av de som er løgneren eller hvem av den som forteller sannheten. Du vet heller ikke hvilken dør som fører hvor. Hvilket spørsmål garanterer deg at du velger riktig dør og frihet?

Lenke til kommentar
Jeg har flere nøtter!

En mann fortalte sin sønn at han ville gi ham 1,000,- kroner hvis han kunne utføre følgende. Faren ga sin sønn 10 konvolutter og tusen kroner, kun i krones-mynter. Han fortalte sønnen at han skulle legge pengene i konvoluttene på en slik måte at uansett hvilket beløp han ba om, så skulle han gi han en eller flere konvolutter, med det nøyaktige beløp han ba om uten å måtte åpne noen av konvoluttene.

 

Da faren spurte etter et beløp, ga sønnen han et antall konvolutter med det eksakte beløpet han spurte etter. Hvordan fordelte sønnen pengene i de ti konvoluttene?

1 2 4 8 16 31 63 126 252 497

Lenke til kommentar
@Snorre: Yay :D Da var det så og si riktig da.

Dessverre ikke helt riktig. Jeg vil ha det helt riktige svaret (altså det riktige spørsmålet man må stille). Det er lett å finne spørsmål som gjør at begge svarer nei om du bør gifte deg og ja om du ikke bør det. Det vanskelige er å finne et spørsmål hvor rådgiveren svarer ja når du bør gifte deg og nei ellers. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...