Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
@Snorre: OK :) Kommer moderatorer/administratorer til å måtte godkjenner artiklene?

Har forslag til regel: Ikke lov å skriver artikkel om noe Gamer.no har skrevet om eller noe andre har skrevet om.

dette er som Snorre sier et plagiat. Man kan ikke kopiere andres tekst uten å ha fått lov til det på forhånd. Litt sånn som piratkopiering i grunn.

 

Jeg mente ikke kopier fra artikkelen, men å skrive om det samme!

Eksempel:

- Gamer.no skriver om at PlayStation Go er annonsert.

Da har ikke brukere lov å lage egen artikkel om det!

 

@Laland: Sorry, hadde ikke lest hele. Oi, jeg løy i pollen. Forandre stemme?

:ph34r:

Lenke til kommentar

Ja. Om en slik kategori blir til en realitet vil det være slik at en moderator må godkjenne de individuelle trådene før de blir synlig i kategorien. Dette er for å kvalitetssikre artiklene før de "publiseres". Imidlertid kommer jeg til å foreslå en løsning der brukere som har et godt "track record" får en spesiell brukerstatus som lar dem starte tråder/artikler i kategorien som ikke trenger godkjenning.

 

Når det gjelder det med ikke å skrive artikler om emner/nyheter som Gamer.no eller en annen bruker allerede har skrevet om er jeg mindre sikker. Rent personlig mener jeg at en slik begrensning/regel ikke har noen nytteverdi. Tvert imot. Å få flere synspunkter på samme nyhet eller om samme emnet er en positiv ting. Det er ikke nødvendigvis slik at artikler om samme nyhet eller tema vil uttrykke akkurat det samme. Kanskje en bruker oppfatter en nyhet forskjellig fra Gamer.no og eventuelle andre brukere som har skrevet om nyheten fra før. Så jeg synes man burde få poste artikler om de spillrelaterte emnene man vil, uavhengig av om det eksisterer emne for det fra før. Men det er min mening.

Lenke til kommentar
Ja. Om en slik kategori blir til en realitet vil det være slik at en moderator må godkjenne de individuelle trådene før de blir synlig i kategorien. Dette er for å kvalitetssikre artiklene før de "publiseres". Imidlertid kommer jeg til å foreslå en løsning der brukere som har et godt "track record" får en spesiell brukerstatus som lar dem starte tråder/artikler i kategorien som ikke trenger godkjenning.

 

Når det gjelder det med ikke å skrive artikler om emner/nyheter som Gamer.no eller en annen bruker allerede har skrevet om er jeg mindre sikker. Rent personlig mener jeg at en slik begrensning/regel ikke har noen nytteverdi. Tvert imot. Å få flere synspunkter på samme nyhet eller om samme emnet er en positiv ting. Det er ikke nødvendigvis slik at artikler om samme nyhet eller tema vil uttrykke akkurat det samme. Kanskje en bruker oppfatter en nyhet forskjellig fra Gamer.no og eventuelle andre brukere som har skrevet om nyheten fra før. Så jeg synes man burde få poste artikler om de spillrelaterte emnene man vil, uavhengig av om det eksisterer emne for det fra før. Men det er min mening.

Det vil ikke kunne være mulig å skrive en innledning og linke til resten av artikkelen på en annen side.

 

Jobber nemlig på en side som skal ha enerett på det jeg skriver <_<

Lenke til kommentar
Jeg mente ikke kopier fra artikkelen, men å skrive om det samme!

Eksempel:

- Gamer.no skriver om at PlayStation Go er annonsert.

Da har ikke brukere lov å lage egen artikkel om det!

Hva om andre har skrevet om det da? har man lov da?

For hvis ikke så er det liten vits...

Lenke til kommentar

Nei. Da forsvinner litt av poenget med å ha en slik kategori. Å linke til en artikkel man har skrevet på en annen side kan man jo gjøre i en hvilken som helst kategori. Om du har skrevet en nyhet om et Xbox 360-spill kan du jo copy paste innledningen til artikkelen din og så linke til den i en tråd som du oppretter i Microsoft-kategorien på forumet. En brukerartikkelkategori vil derimot være for de som ønsker å få presentert sine saker uten å måtte være ansatt skribent på en nettside.

Lenke til kommentar
Jeg mente ikke kopier fra artikkelen, men å skrive om det samme!

Eksempel:

- Gamer.no skriver om at PlayStation Go er annonsert.

Da har ikke brukere lov å lage egen artikkel om det!

Hva om andre har skrevet om det da? har man lov da?

For hvis ikke så er det liten vits...

 

Hvis brukere ikke har lov å skrive om det samme, er det ingen vits? Why?

Lenke til kommentar

Da er det bekreftet (iflg. Media sine retningslinjer): Ehtram og Laland har ftt svineinfluensa. Vil savne dere begge to, men med bekreftet svineinfluensa i Norge går jeg nå i skjul i min custom-made svineinfluensabunker. Lykke til folkens og måtte gud redde oss alle.

Lenke til kommentar
Nei. Da forsvinner litt av poenget med å ha en slik kategori. Å linke til en artikkel man har skrevet på en annen side kan man jo gjøre i en hvilken som helst kategori. Om du har skrevet en nyhet om et Xbox 360-spill kan du jo copy paste innledningen til artikkelen din og så linke til den i en tråd som du oppretter i Microsoft-kategorien på forumet. En brukerartikkelkategori vil derimot være for de som ønsker å få presentert sine saker uten å måtte være ansatt skribent på en nettside.

OK. Visste ikke at man kunne det :p

Lenke til kommentar
Hvis brukere ikke har lov å skrive om det samme, er det ingen vits? Why?

Fordi brukerne i et slikt scenario må konkurrere om å være førstemann ut med en artikkel om et emne eller en nyhet. Dette kan føre til at brukerne haster med å skrive artiklene, og at man ender opp med èn dårlig artikkel om hvert emne istedenfor mange gode artikler.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Da er det bekreftet (iflg. Media sine retningslinjer): Ehtram og Laland har ftt svineinfluensa. Vil savne dere begge to, men med bekreftet svineinfluensa i Norge går jeg nå i skjul i min custom-made svineinfluensabunker. Lykke til folkens og måtte gud redde oss alle.

OI! Men da føler jeg ikke at det er så stor vits i å henge på dette forumet. Så jeg stikker igjen!

 

Vil savne dere, R.I.P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...