Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Allright! Da er jo eksamener ferdig før E3 begynner da. Skal ikke se bort ifra en helt sinnsvak E3-dekning fra min side isåfall. :D

 

Hvordan kan en sjel være en sjel hvis den er din psyke, og hvordan kan du være bevisst på din egen og andres sjel hvis den bare er et begrep på psyken? Hvordan kan to være en, og en være to hvis de ikke er det samme?

 

Er ikke et skille et begrep fra din psyke, og hvordan kan den da skille psyken fra psyken? Begynnelsen er slutten og slutten er begynnelsen, hvordan kan du vite hvilken som kom først?

 

De kristne mener psyken er sjelen. Dualistene mente at psyken var sjelen og at den var adskilt fra kroppen. Men hva er så sjelen? Er ikke sjelen et begrep skapt av vår egen psyke? Eller er psyke et begrep skapt av vår egen sjel? Og hvordan kan man egentlig vite at man har noen sjel eller psyke? Og hvorfor må noe komme først? Er ikke tid et relativt begrep? Finnes det noen slutt eller begynnelse? Hva var tid før universet ble til. Hva var tid når atomene ikke rørte seg?

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Du trenger ikke være krenket Snorre det er bare de to han har knyttet mest fameliære bånd med :) Du skjønner han leter etter en fars og mors rolle her inne på forumet...

Det gir forsåvidt mening ja. Husker jeg produserte en pen samling med store og nyttige bidrag på spilldelen av diskusjon.no gjennom årene. Jeg lagde blant annet en tråd om Nintendo Wii mens den enda var kjent som Nintendo Revolution. Jeg har laget Battlefield 2 Guide for nybegynnere, en tråd for løsninger på generelle problemer med PC og spill (bluescreen, dårlig ytelse, spill som ikke lar seg avinstallere etc), en tråd for å bekjempe flamewars mellom fanboys og en hel del til. Kanskje jeg snart skal skrive noen nyttige bidrag her og. Problemet er desverre at jeg ikke er veldig aktiv som gamer lenger. Så jeg har ikke alt for mye å skrive om.

 

Edit:

 

@ Lakus: Der tok du meg. Jeg skulle gjerne gjort det. Men ikke fader om jeg har tid. Har fullt av arbeid og eksamenslesing å gjøre framover. Etter 4 juni vil det imidlertid dukke opp mye fritid. Så ikke se bort ifra at det kommer en del gode bidrag fra meg da. ^^

 

Vel Jeg lager stortsett bare tråder om det som intereserer meg :) Var en periode i begynnelsen av forumet en av dem hadde voldelig mye aktivitet i forhold til mye annet. Det var ganske så koselig! Lå mye arbeid i den tråden.

Men nå komme rjobben og spiser mer og mer opp av min fritid så lurer på hvor aktiv jeg kommer til å være framover egentlig. Vi er bare i prøve stadiet enda på jobb så jobber "lite" nå. Men fra 16 mai kommer det til å bli ganske så mye mer!

Lenke til kommentar

Vel. Hvis jeg får det som jeg vil, vil det bli laget en egen forumkategori for brukerartikler. :)

 

Edit: og ja HCG vi kan gjerne sammarbeide om E3.

 

Whaat. Begynner 2. juni. Det er jo hele to dager for tidlig! De skulle ventet til 4. juni. :\

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Må forresten få sagt at det er kult å vite at her har jeg dere 25t i døgnet! :p

 

Er litt overrasket over at alle fortsatt er her, er dere roboter? Eller er det bare jeg som er sykt dårlig til å holde meg på forum?

 

Også må jeg få sagt at jeg detter stadig vekk ut her et par min. Det er fordi MACen min suger, eller rettere sagt batteriet dets, det vil ikke lade, og laderen slukner og masse bullshit. For å komme til poenget: MACen skrur seg av og jeg må skru den på igjen :p

 

Whaat. Begynner 2. juni. Det er jo hele to dager for tidlig! De skulle ventet til 4. juni. :\

Det varer fra 2-4. juni :p

Lenke til kommentar

Jeg antar du snakker om artikkel-kategorien nå. Isåfall vil det kun være rom for egenskrevede artikler. Å skrive små oppsummeringer av andres artikler og så referere til de nevnte artiklene kan man gjøre i de vanlige kategoriene. Slik praksis er bare interessant for diskusjonens skyld. Derimot vil en artikkel-kategori være til for at man skal kunne lese artikler. Dermed må også kravet være at det kun skal være egenproduserte artikler der. Noe annet ville jo være plagiat. :)

 

Edit:

 

Du sier vi ikke skal linke til egne tråder for å ''annonsere'' dem. Fail.

Jeg tror du må lese førstepost litt nærmere!

 

Skulle det derimot være usedvanlig relevant til det som diskuteres der og da(her og nå mtp. sisteside) kan du selv vurdere om det er noe som burde bli bragt til de andre SO brukerenes oppmerksomhet!
Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Ah Dantes Gudommelige Komedie, det er en virkelig klassiker. Samme med Illiaden og Odyseen. Kudos for å ha lest dem, er ikke mange jeg kjenner, bortsett fra meg selv som har lest dem. :) Jeg vil også annbefale deg å lese Faust av Göethe.

 

 

Særlig tøft er det fordi de er på nynorsk! Den Guddommelige Komedie er faktisk veldig spennende, og blar enda i den. Litt stress med alle Bibel-sitatene man helst kanskje bør kunne, men faen heller - det går. Illiaden var ganske treg men kom da gjennom, Odyseen har jeg ikke lest. Faust skal nok leses! Takk for tipset :)

 

Får ta meg en tur til Oslo, må finne mer bøker av Alan Moore, samt en del Batmanbøker. Sprik i smaken kan du si B)

Vil si at Odyseen er bedre enn Illiaden, men den er på en måte en fortsettelse av Illiaden. Handler om Odyssevs hjemreise fra Troja.

 

Vet ikke om Faust er enklere med tanke på bibel-sitater. Ikke les hvis du vil ha hele gleden av boken. :)

Den handler om en mann som pga av et veddemål mellom gud og djevelen, blir utsatt for forslaget om å selge sjelen sin til djevelen i bytte mot tjenester.

 

Lenke til kommentar
@Snorre: OK :) Kommer moderatorer/administratorer til å måtte godkjenner artiklene?

Har forslag til regel: Ikke lov å skriver artikkel om noe Gamer.no har skrevet om eller noe andre har skrevet om.

dette er som Snorre sier et plagiat. Man kan ikke kopiere andres tekst uten å ha fått lov til det på forhånd. Litt sånn som piratkopiering i grunn.

Lenke til kommentar
Gleder meg til Djevelen Løpegutt (Reaper!) og The Big Bang Theory imorgen.

Da har jeg en litt dårlig nyhet til deg: Reaper er blitt kansellert :(

 

*snrk* Jeg tror jeg holder på å bli forkjøla.. pokker heller, jeg har ikke vært syk i hele vinter! :(

Da er vi to, føler feberen kommer snikende også.

Endret av Ehtram
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...