Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Jeg, og andre smartinger på trinnet, har fått tilbud om å gå gjennom hele mattepensum fra 1. klasse i videregående til neste år, når jeg går i tiende. Dette arrangeres av en videregående skole i nærheten, og vi må vi selvfølgelig ta 10. klasse-pensum i tillegg. Om vi vil det kan vi ta 1. klasse-eksamen i tiende, og vi kan da ikke ta den neste året uansett om vi vil eller ei. Om jeg gjør dette, og tar eksamen, kan jeg starte på 2.klasse pensum i 1. klasse, eller rett og slett få fri i mattetimene om jeg heller vil det. Tar jeg ikke eksamen får jeg egentlig ingen fordeler, bortsett fra at jeg kan stoffet. Er veldig i tvil om dette, det høres jo ekstremt stress ut med dobbelt opp og greier..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I mattetimene våre (8.klasse) har jeg og resten av smartingene kun 10. klasse pensum og 10 klasse tentamener. Fatter ikke hvorfor, jeg forstår jo ingen ting. Allikevell kommer læreren bort og sier, du er en av de beste Fredrik (ja det er mitt navn).

Endret av Paisley
Lenke til kommentar
Jeg oppfordrer deg til det, fikk en del slike tilbud på barneskolen selv, utrolig befriende å ikke ha et slikt press på ihvertfall ett fag på videregående :)

 

Men, om jeg velger å ta eksamen et år tidligere, som jeg må for å få noen fordeler i 1. klasse, så har jeg ingen mulighet til å ta den eksamenen på nytt. Kan jo så klart se hvordan det går, men om jeg sliter meg gjennom dobbel matteundervisning i tiende, for så å droppe eksamen eller kanskje enda verre; Få en dårlig karakter, så er det vel ikke verdt det.

Lenke til kommentar
Tower of London er et fælt sted.

 

Nei, det er det da så absolutt ikkje. Ein nydeleg festning, heilt klart eit av middelalderens beste forsvarsverk. Kvifor syns du det er eit fælt sted?

Som historieinteressert burde du da virkelig forstå det? For all del, jeg koser meg stort sett når jeg leser om mord, tortur og barnedrap, og enda mer når jeg får se utstyret på nært hold, men det er fremdeles et fælt sted.

 

Edit: Jeg innså nettopp hvor psykotisk jeg høres ut på grunn av den uttalelsen. Nå går jeg og gjør meg klar til å stikke til byen.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Tower of London er et fælt sted.

 

Nei, det er det da så absolutt ikkje. Ein nydeleg festning, heilt klart eit av middelalderens beste forsvarsverk. Kvifor syns du det er eit fælt sted?

Som historieinteressert burde du da virkelig forstå det? For all del, jeg koser meg stort sett når jeg leser om mord, tortur og barnedrap, og enda mer når jeg får se utstyret på nært hold, men det er fremdeles et fælt sted.

 

Edit: Jeg innså nettopp hvor psykotisk jeg høres ut på grunn av den uttalelsen. Nå går jeg og gjør meg klar til å stikke til byen.

 

Det har skjedd fæle ting der, men det er ein forskjell på at det er eit fælt sted, og at fæle ting har skjedd der.

Lenke til kommentar
Tower of London er et must om man er i London.

 

Tror det er et av de feteste stedene jeg noen gang har vært. Westminster Abbey er også stilig.

 

Ja, ganske tøft å gå på gravane til folk(hm, det høyrtes merkeleg ut...) Ein interessant ting om Cromwell, han ligg ikkje i grava si. Når Kongen fekk makta etter hans død, så gravde dei opp liket hans, halshugde det, brant kroppen og satte hovudet på spyd foran Tower :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...