Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Nånå, Tyskland er sære. De har ikke barnehage til alle barn fordi de mener kvinnen skal være hjemme og passe huset. :-/
HAHAHA. Følger du i det hele tatt MED på hva som skjer i norsk politikk for tiden? XD

 

Edit: Dagens SG, forresten:

38978600dfcd347e535f9ac2964378c07e174eb.jpg

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ringte nettopp en kompis for å spørre om han ville leke (ja, jeg sier leke) og fikk bare masse stønning og pusting tilbake. "Eeeh... jeg klør meg i øya pga allergi og dama lager mat". Jeg spurte han aldri om hva han dreiv med. Tror jeg gir han, eller dem blir vel mer riktig, litt tid før jeg kommer på besøk. Kan ta en spasertur i det fine været.

 

Jeg har jeg fått min daglige dose av Eplefe, og forsvinner ut igjen. Huff. Sommeren ødelegger forumtiden ^_^ Eller er det motsatt?

 

To sanger som går konstant på repeat hos meg for tiden:

Ed Harcourt - Metaphorically yours

Fine Young Cannibals - She drives me crazy

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

På skolen min er det mange som vil kjøpe seg mat ol i friminuttet, og våde ICA og REMA'en som ligger rett ved har sett seg lei av strømmen med ungdommer, så de har innført restriksjoner. På ICA har de innført en køordning, mellom kl 11.35 og 12.15 (storefri) må alle skolebarn stå i kø for å komme inn, med en ICA-ansatt som slipper inn folk i puljer. På REMA har de rett og slett et forbud mot at skolebarn handler der i friminuttet, om jeg setter foten min over Rema's "dørterskel", blir jeg sendt rett ut igjen. Jeg, og mange andre, ser på dette som diskriminering. Har de faktisk lov til å nekte oss adgang, eller tvinge oss til å stå i kø for å handle i butikken? Blir det ikke som å nekte jøder å gå på trikken?

 

EDIT: Om de ikke har lov til dette, hvordan skal vi gå frem? Jeg har selv opplevd å ha blitt dratt og dyttet ut av Rema-butikken, etter å ha startet en diskusjon med en av butikkens ansatte om dette fobudet.

 

Ringte nettopp en kompis for å spørre om han ville leke (ja, jeg sier leke) og fikk bare masse stønning og pusting tilbake. "Eeeh... jeg klør meg i øya pga allergi og dama lager mat". Jeg spurte han aldri om hva han dreiv med. Tror jeg gir han, eller dem blir vel mer riktig, litt tid før jeg kommer på besøk. Kan ta en spasertur i det fine været.

 

Jeg lurer på hvorfor han tok telefonen mens de holdt på..

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

Jepp. De har lov om det er til butikkens beste. Om det er mistanke for tyveri i forbindelse med mange skolebarn/ungdommer osv er det lov. Her ved skolen vår leide de også inn egne vakter som passet på at det kun var 3-4 skoleelever inne i butikken samtidig. Greia er at butikken ikke gjør det for å være kjip, men for å beskytte seg selv - noe som gjør det lovlig.

Lenke til kommentar

God Morgen. Utrolig nok har jeg nettopp stått opp. :) Det å ha fri er ikke godt for døgnrytmen min.

 

Tyskland er da ganske liberalt det, på flere måter? Er vel f.eks eneste landet i verden som har fri fart på enkelte mototveier? Er vel også mye du får kjøpt i Tyskland som ikke er lov her?

Tyskland er ikke liberalt. Da skal du heller dra til Nederland. Folk prøver å selge deg hva som helst der. ;)

Lenke til kommentar
Tviler på at de har lov til å sende dere ut bare fordi dere er mange.. Hørtest veldig rart ut. De burde jo være glad for å få inn masse penger..Om ikke folk skaper bråk selfølgelig

 

Vi går inn, ser litt på varene, tar varen vi skal ha, går til kassen, betaler den, og går ut. Ganske likt en vanlig kunde, altså. Så klart finnes det sorte får, men som sagt synes jeg ikke det bør være lov å nekte alle inngang i butikken av den grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...