Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter å skriver spansk, har som sagt den innleveringen til imorgen...

 

1) navn, alder og nasjonalitet

2) hvor du bor og stedets beliggenhet

3) utseende og egenskaper

4) Presenter din familie

5) Fortell om din beste venn

6) Beskriv dine interesser/ hva du liker å gjøre i fritiden

7) Fortell om dine framtidsplaner.

 

Jeg er på punkt nr 5....og jeg MÅ gjøre det før skoledagen begynner....ser dere hvor det her kommer til å ende?

 

Edit: 03.24... Punkt 5 er ferdig, kan begynne på 6 som forhåpentligvis går ganske raskt.

Endret av Nesumar
Lenke til kommentar

http://translatorschoice.com/

 

Eksempel:

 

Original tekst:

 

My plans for the future

 

I believe that everybody has some plans for his or her future. This future may be a distant one or a short one, for example: the next day. But it cannot be denied that we plan very often. The plans for the future are often connected with dreams. Dreams of better life, more interesting work or happy family. Sometimes they function as an escape from the grey reality.

 

I very often think about my future: what will happen to me? Who would I like to be in the future? What to do next in my life? I think that when I finish the secondary school I want to go to the Jagiellonian University in Krakow. I would like to study English and become a teacher someday. I think that it is an interesting job that is needed nowadays, so I would not have problems with finding work. I would like to work in a secondary school because I think that it allows for self-development. It is also very easy to communicate with the students at that age.

 

Oversatt til norsk:

 

Mine planer for fremtiden tror jeg at alle har noen planer for sin fremtid. Denne fremtiden kan være en fjern én eller en kort en, for eksempel neste dag. Men det kan ikke nektes at vi planlegger så ofte. Planene for fremtiden er ofte knyttet til drømmer. Drømmer om bedre liv, mer interessant jobb eller lykkelig familie. Noen ganger kan de fungere som en flukt fra den grå virkeligheten. Jeg ofte tenker på meg fremover: Hva vil skje med meg? Hvem ville jeg liker å være i fremtiden? Hva de skal gjøre i livet mitt? Jeg tror at når jeg er ferdig med videregående skole jeg vil gå til Jagiellonian University i Krakow. Jeg ønsker å studere engelsk og bli lærer, en dag. Jeg tror at det er en interessant jobb som er nødvendig i dag, så jeg ville ikke ha problemer med å finne arbeid. Jeg ønsker å arbeide i en videregående skole fordi jeg tror at det gir rom for selv-utvikling. Det er også svært enkelt å kommunisere med studentene på den alderen.

 

Til spansk:

 

Mis proyectos para el futuro

 

Creo que cada uno tiene algunos proyectos para su futuro. Este futuro puede ser uno distante o uno corto, por ejemplo: al día siguiente. Pero no puede ser negado que planeamos muy a menudo. Los proyectos para el futuro a menudo están relacionados con sueños. Sueños de mejor vida, trabajo más interesante o familia feliz. A veces ellos funcionan como una fuga de la realidad gris.

 

Muy a menudo pienso en mi futuro: ¿qué me pasará? ¿A quién a gustaría yo ser en lo venidero? ¿Qué hacer después en mi vida? Pienso que cuando termino la escuela secundaria quiero ir a la Universidad Jagiellonian en Cracovia. Me gustaría estudiar el inglés y hacerme un profesor un día. Pienso que esto es un trabajo interesante que es necesario hoy día, entonces yo no tendría problemas con el descubrimiento del trabajo. Me gustaría trabajar en una escuela secundaria porque pienso que esto tiene el autodesarrollo en cuenta. Es también muy fácil comunicarse con los estudiantes en aquella edad.

 

Jeg vet ikke med deg, men den er bedre i Spansk enn det jeg er.

 

Edit: Men husk å gå fra engelsk -> spansk og ikke Norsk -> Spansk. Ellers blir det krøll.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Takker så mye, bruker Google Translate innimellom, men den er jo helt håpløs...

Skal prøve den der, ser virkelig bra ut.

 

Er straks ferdig med punkt 6 og skal begynne med nr 7 og siste...øynene svir noe helt forferdelig.

 

Edit: 04.17! Da er jeg endelig ferdig! Skal ta å se igjennom det imorgen på skolen, trenger ikke å levere før klokken 4 :)

 

Natta folkens, eller mer God Morgen til dere når dere kommer på.

Endret av Nesumar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...