Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det går fint, Lolidude. Du har flydd før? I så fall: Hvor mange ganger?

 

Lars

 

Betydning: Laurbærtre, fra Laurentum

 

Forklaring: Guttenavnet er en nordisk variant av det latinske navnet Laurentius, som er et latinsk navn som betyr "fra Laurentum" som var en by i antikkens Italia. Byen Laurentum hadde trolig fått navnet sitt fra det latinske ordet "laurus" som betyr "laurbærtre".

Endret av Mokko
Lenke til kommentar
Gruer meg noe sykt til og fly :(

 

Hva er det verste som kan skje? Turbulens? Motorsvikt og styrte i et stort vrak. Lande på sjøen og en etter en bli spist levende av haier? Selvmordsbombing? Terrorist kapring? Bli smittet av et virus, kanskje svineinfluensa, du har nok ingenting å være redd for :)

Endret av Genetics
Lenke til kommentar

En liten gåte til dere som er våkne:

 

Et fly kjører på en gigantisk tredemølle som alltid har samme hastighet som flyet.

Altså, om flyet kjører i 50km/t ruller båndet i 50Km/t motsatt vei.

 

Kan flyet lette, og hvorfor?

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
En liten gåte til dere som er våkne:

 

Et fly kjører på en gigantisk tredemølle som alltid har samme hastighet som flyet.

Altså, om flyet kjører i 50km/t ruller båndet i 50Km/t motsatt vei.

 

Kan flyet lette, og hvorfor?

 

Prøvde de ikke dette på Mythbusters, i såfall vil jeg si nei!

Lenke til kommentar

Har lest litt på nettet, Lolidude, og jeg har blant annet lest at om du hadde valgt å ta bilen i stedet for å fly, så hadde det vært 94 ganger så stor sjangse for å dø. Fly er den sikreste måten å reise på. :)

 

EDIT: Aner ikke om det er riktige tall, men som sagt; Fly er den sikreste måten å reise på.

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

Det er som Mokko sier større sjanse for å dø i biltrafikken enn å dø ved flyreise. Eneste grunnen til at folk er redd for å fly er at flyulykker er mye mer visuelt skremmende enn en bilulykke. Og det får mye større omtale i media. Men tenk over det. Pilotene har lang utdanning, en bilsjåfør har noen kjøretimer hos en kjørelærer. Det er langt mindre trafikk oppe i himmelen enn det er nede på landejorda. Bilen har sjekk og service omtrent en gang i året. Fly sjekkes før hver avreise, og mottar service ganske så regelmessig. Piloter får kun fly dersom de tilfredstiller de helsemessige kravene (de må være opplagt, edru og ikke beruset på noen som helst måte).

 

Jeg føler meg langt tryggere i lufta enn på bakken for å si det slik. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...