Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Færre som dør i flyulykker enn i bilulykker, og statistikken tilsier at det skal gå noen år uten dødsfall nå. :)

Så er det flere som kjører bil enn som flyr i løpet av en dag. ;)

Og? Sjansen for å være i en bilulykke er fortsatt større slik det er idag. Hvorfor det er det er irrelevant. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og? Sjansen for å være i en bilulykke er fortsatt større slik det er idag. Hvorfor det er det er irrelevant. ;)

Man må jo sammenligne med hvor mange som faktisk kjører bil og hvor mange som flyr.

Eksempel uten noen som helst fornuft eller sannhet for å understreke poenget:

100 mennesker kjører bil i løpet av en dag.

10 mennesker flyr i løpet av en dag.

50 mennesker dør i bilulykker

10 mennesker dør i flyulykker

Ifølge din logikk er det farligere å kjøre bil fordi flere mennesker dør av det enn å fly. Men som du ser av min statistikk, dør 100 % av de som flyr, mens bare 50 % av de som kjører bil dør.

Si meg hva som er farligst nå, du. :ph34r:

Lenke til kommentar
Med den disclaimeren der kan jeg sikkert komme frem til at jeg har hatt sex med Jessica Alba, så ikke prøv deg! :p
@Drugis: Men nå er din statistikk et eksempel tatt ut av løse luften, og ikke basert på fakta :rolleyes:

Tror dere misforstår litt. Eksempelet mitt inneholder ikke fakta, det var heller ikke poenget. Jeg har aldri sagt at det er farligere å fly enn å kjøre bil. Det eneste jeg sier er at man må ta hensyn til hvor stor prosent av de ulike gruppene som dør av ulykker, derfor må man også vite hvor mange som flyr, og hvor mange som kjører bil. Mna kan ikke bare si: "Flest dør i bilen, derfor er det farligst."

Lenke til kommentar

Nå det er jeg enig i. Men, jeg tenker prosentvis iforhold til antall reisende i begge transportmidler. Si.. 15% av alle som kjører bil havner i en ulykke, og 8% av alle som kjører fly havner i en ulykke. Tall tatt ut fra intet men illustrerer nå hvor jeg ville. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...