Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han er enten det, ellers så er han håpefull. Nesten like ille som å være agnostiker begge deler. Hvorfor behøve tanken på at det finnes noe større når det som er RETT FORAN NESEN PÅ OSS er så utrolig ufattelig fantastisk og har ganske grei kontroll på egenhånd?

Lenke til kommentar
Jeg er kristen, men hør meg rett: Jeg liker tanken på at det er noe større enn oss selv, som kanskje, om ikke har skapt alt, har kontroll. Jeg er ikke særlig religiøs av meg; jeg er for selvbestemt abort og mener Darwin har rett, samtidig liker jeg tanken på at det finnes en gud. Er på ingen måter 100% overbevist over noen religiøse trosretninger og mener hvert induviduelle menneske er sin egen herre, så kom ikke her og kall meg noe annet enn fornuftig. ;)

Omtrent som om jeg skulle sagt det selv. Som du ville ha sagt det: "We are the same, you and I".

Lenke til kommentar
Da er du vel troende og ikke kristen, elno sånt?

Det er bare den kristne trosretning jeg har en større kjennskap til, og med en ellers kristen familie er det "lettere" å være det enn noe annet.

Laland kom deg på gears å host a. Jeg og en kamerat skal spille men trenger host.

Orker ikke mer spilling idag. Skal prøve å lage døgnrytme igjen.

Han er enten det, ellers så er han håpefull. Nesten like ille som å være agnostiker begge deler. Hvorfor behøve tanken på at det finnes noe større når det som er RETT FORAN NESEN PÅ OSS er så utrolig ufattelig fantastisk og har ganske grei kontroll på egenhånd?

Noen ganger er det ikke nok! Å i det minste kunne tro på at et mirakel kan skje er mer enn grunn nok for meg til å være troende. Jeg tror Jesus har levd; jeg tror det Bibelen sier om ham og jeg liker å tro at det skal skje igjen. Jeg liker også tanken på at det er et etterliv. :)

Lenke til kommentar

Det har jeg. Jesus spiller CoD4, whodathunkit? Såklart, suksessen går ham til hodet, men nå er ikke Family Guy virkeligheten heller da. Og nå er det fullt mulig at Jesus heller ikke var det attpåtil, for å holde et åpent sinn. :)

Edit: HCG, ja det gjør det. "Stewie Griffin The Untold Story" eller noe tror jeg den het.

Endret av Laland
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Ja, men den er og delt opp i 3 episoder.

Edit: Tenker på filmen, du tenker på episoden. Old-Stewie drar til Jesus sin tid for å se om han virkelig er "magisk"

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Folkens, nå føler jeg at det begynner å tippe over mot religionshets (ikke helt enda) så jeg tror vi bør passe oss litt. Ja, jeg er ateist så det synger etter, men vi burde likevel kunne oppføre oss og diskutere på en ordentlig måte :)

Lenke til kommentar

Agnostiker? Litt vanskelig å definere det synes jeg, en person som sier at det han tror på ikke kan motbevises?

Etter hvordan jeg forstår det så er ikke det å være agnostiker så ille da. F. eks ligger det faktisk noe bak det åndenes makt programmet, selv om programmet i seg selv er idiotiske.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Vi kan da ikke diskutere uten å snakke ned mot den andres meninger? Dette er en diskusjon som kunne blitt morsom, vet bare ikke hvor lenge jeg gidder å holde på idag.

HCG: Kos deg med denne: http://www.imdb.com/title/tt0385690/

Og Atsjonas, mener du der Jesus vasker seg selv foran Stewie? Eller når han danser foran de ellers dumme folka?

Edit: iharal3, fjols er nok å ta litt i. Hvem vet hvem som har rett?

Endret av Laland
Lenke til kommentar
Noen ganger er det ikke nok! Å i det minste kunne tro på at et mirakel kan skje er mer enn grunn nok for meg til å være troende. Jeg tror Jesus har levd; jeg tror det Bibelen sier om ham og jeg liker å tro at det skal skje igjen. Jeg liker også tanken på at det er et etterliv. :)
Ja, Jesus fantes sikkert, og han var nok et godt menneske. Snill og omtenksom og hele pakken. Men Guds sønn? Vær så snill. Jeg bare skjønner ikke hvordan mennesker som ser hvor mye smerte, vold og død etterlivet og den gode guden deres har skapt fremdeles kan vedkjenne seg å tilbe det. Hvor gammel tror du jorden er? For hvis du er kristen og tror på gud, så er den ikke eldre enn 6000 år.
Lenke til kommentar
Enig med Eplefe. Man burde nyte livet som det er og ikke sitte som et annet fjols og tro at det finnes en "ukjent kraft" eller noe lignende.

Er ikke til å unngå å deppe over for eksempel når en person dør. Da da kan faktisk religion hjelpe.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Mener at folk skal få tro det de vil, om de tror på Gud, Allah, Vishnu etc.. får være dems sak.

Sistnevnte Laland.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...