Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Støtter nøtte sitt forslag, er mye bedre enn å dra til fast legen også sitter dem der å skjærer i armen din. Det er ubehagelig skal jeg love deg, spesielt hvis du har en fobi for at noe rører ved underarmen din slik som meg.

Skjærer i armen? De gangene jeg har tatt blodprøve har det ikke vært store greiene. En litt stor sprøyte bare, og vondt der og da. Men etterpå blir det jo helt fint igjen. Men å ta en tablett først for å teste kan kanskje være en ide.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkelte reagerer sterkere på sprøytestikk enn andre. Jeg er vel av typen som synes det er skummelt, og av den grunn er 100% våken og oppmerksom gjennom hele prosedyren. Ikke søren om jeg skal svime av og la en legeassistent rote rundt med sprøyten inni armene mine. :p Sprøyter i munnen når man er hos tannlegen og skal trekke tender er det jævligste. Er ensten så man blir redd for at de skal døtte sprøytespissen helt inn i hjernen på en. ^^

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Det er jo en logisk reaksjon sett fra et biologisk perspektiv. For å overleve vil hjernen gi kroppen beskjed om å jobbe på minimal hastighet. Dette for at hjertet skal pumpe saktere, og slik forhindre at du mister for mye blod. Nå skjønner ikke hjernen som er hardkodet til denne reaksjonen at blodprøver ikke er farlig, men men.

Lenke til kommentar

Jo, jo, sant det, Snorre. Men det er fortsatt litt digg å ligge der (samme som med narkose, bare en bieffekt) å bli trøttere og trøttere, helt til du våkner og hva som helst kan ha skjedd. Selve stikket gjelder det bare å ikke se på - merkes ikke hvis du bruker den andre armen til å klø deg på beinet elns.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...