Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når man handler dvd'er på play.com, er det norske subtitles da?

engelsk tekst er best imo.. så evig med feilteksting..

Jo da, men jeg tar som regel engelsken by ear og har på norsk for å slappe av. Ser på serier og slikt når jeg har lagt meg nemlig, og da har jeg på lav lyd. Og ikke orker jeg forholde meg til engelsk og tenking når jeg egentlig skal sove :p

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker å se filmer enten med engelsk tekst eller uten tekst, men hvis jeg skal se ilag med venner da er det helt umulig. For det første nekter de å se film uten norsk tekst og de greier heller ikke å være stille og man må stoppe opp mitt i filmen for å oppdatere de om hva filmen faktisk handler om. Når jeg tenker meg om tror jeg at jeg foretrekker å se film alene...

Lenke til kommentar
Jeg foretrekker å se filmer enten med engelsk tekst eller uten tekst, men hvis jeg skal se ilag med venner da er det helt umulig. For det første nekter de å se film uten norsk tekst og de greier heller ikke å være stille og man må stoppe opp mitt i filmen for å oppdatere de om hva filmen faktisk handler om. Når jeg tenker meg om tror jeg at jeg foretrekker å se film alene...

We are the same, you and I. Har akkurat det samme problemet med flertallet av vennene mine! Filmer skal nytes på originalspråket (med mindre det er en god dubb, feks. Istid) og uten tekst eller med engelsk. Engelsk teksting er bedre enn norsk ved 99% av tilfellene. (serier/filmer som ikke er engelske kan være like gode når de tekstes)

Lenke til kommentar

Lolidude: Hvis du sier det så :rolleyes:

Det er et norgeskjent faktum at den første istid filmen var mye bedre på norsk enn på engelsk. For en engelskmann var den selvfølgelig ikke det, men dialogen og stemmene var perfekt "lokalisert". På den andre siden har vi filmer som shrek og slikt, som er litt tragisk på norsk. I midten har vi disney filmer, som som regel er like bra på både norsk og engelsk imo.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...