Laland Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) @ Laland: Selvom en har sunne og friske foreldre og søsken betyr ikke det at en ikke kan få psykiske problemer. Sant det, men det hjelper nok en god del. Faren min skilte seg fra sin tidligere kone som han har to barn med (halvbror/halvsøster) og nå er han og mamma lykkelig gift. Nå har brodern flytta ut og pappa bor i Oslo mesteparten av tiden så er bare meg og mor her i huset, men uten noen nevneverdige traumer. Å ha oppegående rollemodeller har nok litt å si på psyken selv om andre ting såklart spiller inn. Oh and, før jeg glemmer det, sjekk dette: http://g4tv.com/sexyladies/ @Eplefe, neida, jeg påstår ikke at mønsterfamilien er ansvarlig for alt, men å si at det ikke påvirker kan du ikke mene. Jeg har aldri opplevd noe annet liv en det og basserer meg der utelukkende på familier som jeg kjenner, nært og fjernt. Såklart det ikke er repressentabelt for en større gruppe (det kunne jeg ha utdypt!) men det er nå det jeg har erfaringer med. Endret 28. april 2009 av Laland Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Vi er egentlig ett ganske fucked up forum. Alle har problemer. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Man kan ha oppegående rollemodeller selv om foreldrene er skilt. Og nope, jeg er ikke fucked up, jeg er frisk nok til at jeg får lalle rundt uten piller og uten psykolog, så jeg er rimelig frisk. 8D Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Noen som kan hjelpe meg med det fakta at min far tror han kan beordre meg til å gjøre det han vil? Som jeg sa så eier han meg ikke, og kan derfor ikke bruke meg som en slave som skal bøye meg etter hans vilje. Hvordan da? Ber han deg om og støvsuge og ryppe opp rommet, eller og gjøre allt han kunne gjort selv? Støvsuge rommet? Ehm... Nei var ikke det nei. Det gjør jeg uten at han trenger å nevne det. Er jo jeg som støvsuger for dem, rydder osv. Ikke for å snakke ned til noen av dere som har vært hos folk som hjelper dere (tvert imot, det er kjempefint å få ekstra støtte!) men jeg er utrolig glad for at jeg aldri har trengt noe sånt. Kommer fra en sunn og frisk familie (mor, far og to barn!) uten noen psykiske problemer. Hadde en periode en kar som var hos oss noen helger fordi foreldrene hans var skilt og han trengte en "familie å være hos" for å se hvordan en "korrekt" familie oppførte seg. Vaenas, hva er det han ber deg gjøre? Bagateller eller kommandering? Det er vel egentlig kommandering, vil jeg tro i allefall. Det han kommanderer meg til er å skrive en klage jeg har anngående media tentamen skriftelig, mens da kom jeg med argumentet at jeg føler det er bedre å møte personen ansikt til ansikt og spørre og forklare hvorfor jeg mener jeg burde få en bedre karakter, ikke sende inn en klage på læreren (Forsovet lærerene ettersom alle lærerene var med på å gi karakter), og derfor bli stemplet som en som prøver å hakke på og fjerne troverdigheten til lærerene. Faren min sier da at jeg "skal" gjøre det på hans måte, jeg nekter, han slår i bordet og sier at så lenge jeg bor i hans hus kan kan beordre meg til å gjøre det han vil... Tåpelig ikkesant? Greit han kan si til meg at jeg burde gjøre det og det, men han kan ikke beordre meg til å gjøre ting. Hvis jeg gjør noe så skal jeg gjøre det på egen fri vilje etter at han har spurt meg om å gjøre noe. Greit jeg hadde ikke hatt noe problem med å gjøre mange ting han har spurt om, men jeg må få lov til å gjøre slikt på min egen måte right? Noen som kan hjelpe meg med det fakta at min far tror han kan beordre meg til å gjøre det han vil? Som jeg sa så eier han meg ikke, og kan derfor ikke bruke meg som en slave som skal bøye meg etter hans vilje. Bare vask koppen og get over it! Nei vet du hva? Vask koppen din selv a! Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Man kan ha oppegående rollemodeller selv om foreldrene er skilt.Og nope, jeg er ikke fucked up, jeg er frisk nok til at jeg får lalle rundt uten piller og uten psykolog, så jeg er rimelig frisk. 8D Det vil jeg og Endret 28. april 2009 av lolidude Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Det vil jeg og Jeg er sånn ... fem år eldre enn deg, da. Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Lol. Ordnet det seg? Tror det Har kansje fremdeles problemer med å snakke høyt/offentlig, men ikke i lik stor grad som den gangen. Var egentlig ganske deprimert også på den tiden så det spilte en stor faktor, men det går ganske greit nå Endret 28. april 2009 av Ehtram Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Jeg sa nei takk til lykkepiller. De tvang meg ikke til å ta piller heldigvis. Har klart meg gjennom helvete uten piller. Lenke til kommentar
Wartom_InnleggNO Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Klart man ikke blir gal av å ha skilte foreldre. Bare se på meg! Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Lol. Ordnet det seg? Tror det Har kansje fremdeles problemer med å snakke høyt/offentlig, men ikke i lik stor grad som den gangen. Var egentlig ganske deprimert også på den tiden så det spilte en stor faktor, men det går egentlig ganske greit nå Hvem har da ikke problemer med å snakke høyt/offentlig? Lenke til kommentar
Laland Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Hvem har da ikke problemer med å snakke høyt/offentlig? *raises hand* Såklart, kommer litt ann på publikum, men har ingen problemer med å være i fokus foran større forsamlinger! Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Nøtte: Når man så vidt greier å snakke med mer enn en person om gangen, da har man et problem Endret 28. april 2009 av Ehtram Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Nei huff det spørs helt hva jeg skal gjøre da! Allså om jeg har et kokke kurs så går det ganske greit å stå foran 10-20 stykker men å snakke foren en stor forsamling er bare å drite i at jeg gjør! Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Jeg sa nei takk til lykkepiller. De tvang meg ikke til å ta piller heldigvis. Har klart meg gjennom helvete uten piller. Jeg har tenkt til og slutte med lykkepillene mine. Prøvd og gjøre det før, men problemet er att jeg er no inni eff paranoid. Uten pillene er jeg redd for mørket, konspirasjonsteorier, meteoritter, himmelen (Ja, jeg blir livredd når jeg ser opp i luften) og masse annet. Ligger sammenkrøllet av frykt i sengen. Når jeg slutter med dem nå så skal jeg bare nekte og gi opp uansett. Vil heller være redd hele tiden en og være avhengig av de forbanna pillene. Nøtte: Når man så vidt greier å snakke med mer enn en person om gangen, da har man et problem Jeg klarer ikke det. Livredd for snakking Men det er endel av Asperger syndromet. Endret 28. april 2009 av lolidude Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Høres ut som om du trenger ze kognitiv terapi. Kom deg tilbake i psykologstolen! Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Vi er et fucket up forum Lenke til kommentar
Wartom_InnleggNO Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Vi er et fucket up forum Relativt sett. Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Nøtte: Når man så vidt greier å snakke med mer enn en person om gangen, da har man et problem Da er det noe annet! Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Høres ut som om du trenger ze kognitiv terapi. Kom deg tilbake i psykologstolen! Whut? Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Vi er et fucket up forum vel alle har sine små demoner å kjempe med, det er uansett hvem du spør. Men du finner da selvsagt dem som nekter for at dem har det! Dem lyger og har det garantert! Ingen er perfekt i eget syn! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå