Gå til innhold

Mount and Blade - Generell diskusjon og informasjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du forlater tjenesten som Lord til en Konge, mister du også selvfølgelig alle fiefs du måtte innehave eierskap over.

Et skittent triks er selfølgelig å fjærne mer eller mindre alle tropper du har stasjonert i slottet før du forlater kongens tjeneste som gjør det sers enkelt å ta over. Her må du riktig nok ikke sose for mye da borgen vil bli satt til en ny lord ganske fort [som forsterker mannskapet der]

Du kan KUN forlate en joined faction ved å snakke med kongen. Håper det klarerte noe.

Ellers så vil jeg igjen benytte annledningen til å anbefale alle igjen om å prøve ut mods om du er lei vanlig M&B. Finnes haugevis der ute av fantastisk underholdende mods [med et par VIRKELIGH stilige mods/total konvertering på vei.]

Lenke til kommentar
Når du forlater tjenesten som Lord til en Konge, mister du også selvfølgelig alle fiefs du måtte innehave eierskap over.

Et skittent triks er selfølgelig å fjærne mer eller mindre alle tropper du har stasjonert i slottet før du forlater kongens tjeneste som gjør det sers enkelt å ta over. Her må du riktig nok ikke sose for mye da borgen vil bli satt til en ny lord ganske fort [som forsterker mannskapet der]

Du kan KUN forlate en joined faction ved å snakke med kongen. Håper det klarerte noe.

Ellers så vil jeg igjen benytte annledningen til å anbefale alle igjen om å prøve ut mods om du er lei vanlig M&B. Finnes haugevis der ute av fantastisk underholdende mods [med et par VIRKELIGH stilige mods/total konvertering på vei.]

Jeg vet ikke om denne linken er blitt postet, men den kan være til hjelp hvis noen ikke finner forumet til

talesworld.

Da jeg googlet det (kom ikke på navnet :whistle: ) fant jeg gamer ganske lang opp på google lista.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte spillet i helga så jeg har noen spørsmål.

Jeg ville ikke godta en quest fordi jeg måtte sjekke hvor han mente jeg skulle dra hen, men når jeg snakket med han igjen så hadde questen forsvunnet, det virka litt rart, er det noen veit rundt dette?

Og hvordan får jeg buskapen dit jeg vil? Dette må være den dummeste mekanismen noen sinne.

Lenke til kommentar
Hmm. Har fjernet alle factions utentatt en. Er en vassel for denne, men hva gjør jeg nå? :p Har masse penger. Mange slott og byer men ingen å slåss mot.

Starter et opprør!!! :D

Edit: Og etter du er ferdig med opprøret, gjør du opprør mot den kongen også.

Endret av Wartom
Lenke til kommentar

Men viss du mister alle slått, byar og landsbyar du har når du gjer opprør, er ikkje opprøret veldig vanskeleg da?

Edit: Når eg tenker over det så burde vel eit opprør vere vanskeleg, men det er jo dine slått. Dine soldatar er jo der, så da syns eg at du burde få behalde det.

Endret av Flosshatt
Lenke til kommentar
Edit: Når eg tenker over det så burde vel eit opprør vere vanskeleg, men det er jo dine slått. Dine soldatar er jo der, så da syns eg at du burde få behalde det.

Teknisk sett burde det vel ha hvert slik ja, men du mister alt av eindommer samt styrker du måtte ha stasjonert rundtomkring når du forlater en faction. Det eneste du får lov til å beholde er det du måtte ha på deg, i inventoriet ditt samt de troppene som er med i partyet ditt.

Mao, ikke forlat en faction med kister fulle av stash og 2 soldater:P

EDIT: Husk at når du erklerer krig/opprør mot en faction får du jo heller ikke lov å rekruttere tropper fra byer som måtte være under fiendens kontroll...

Endret av Prnkstr
Lenke til kommentar

Det er feil at man KUN kan forlate en faction ved å snakke med kongen. Hvis du har ganske mange fiefs, så kan du enkelt bare ta over en til og spørre om å beholde byen. Etter noen dager ingame, vil du mest sannsynlig få beskjed om at siden du allerede har så mange fief, vil kongen heller gi den til en annen lord. Da velger du, istedet for å godta 900 gull, det andre alternativet som er å beholde fiefene dine og forlate factionen. Et slags opprør.

Lenke til kommentar

Stemmer det...hadde helt glemt at du kunne forlate factionen der og...du får uansett ikke slottet selv om du gjør opprør...du må ta det over på nytt...selv om det da er dead easy siden det stor sett er minimalt med tropper i det..

Noen som gleder seg til 1866 modden kommer ut?:D Gleder seg...ser ut som en av de mest igjennomførte mod'en per dags dato...

Lenke til kommentar
Stemmer det...hadde helt glemt at du kunne forlate factionen der og...du får uansett ikke slottet selv om du gjør opprør...du må ta det over på nytt...selv om det da er dead easy siden det stor sett er minimalt med tropper i det..

Noen som gleder seg til 1866 modden kommer ut?:D Gleder seg...ser ut som en av de mest igjennomførte mod'en per dags dato...

Igjen tar du feil. Du kan beholde slottene dine på denne måten. Det kan i alle fall jeg..

Lenke til kommentar

Den gleder jeg meg til, har ikke lest mye, men den ser ut til at denne kan bli veldig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...