Breathe Fresh Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Finned det en mod som gjør spillet litt mer "moderne" hvor du faktisk har skyte våpen og ikke sverd osv The Eagle and the Radiant Cross er en mod med gunnere, ikke topp "moderne" som i 2000+ men mer moderne enn native ihvertfall Lenke til kommentar
Zwink Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Nostalgic: Native expansion gjør bare spillet mye bedre. Du har de samme3 elementene, men flere muligheter og valg. Hvis du har spilt en del vanilla vil jeg anbefale native xp sterkt Prøvde å laste ned Native Expansion i dag, men fikk Error: Unable to load texture file Textures/noejegikkehusker Kjipt :/ Wtf? Hvilken versjon har du? Jeg tror jeg fikk den samme feilen som deg en gang, men det viste seg at jeg hadde lasta ned en patch og ikke fullversjonen. (Patchen er vel 0.570 eller noe sånt). Anyways, det er veldig let å ikke legge merke til fullversjonen på siden deres, så hvis du har 0.570 burde du lete etter fullversjonen Lenke til kommentar
Breathe Fresh Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Nostalgic: Native expansion gjør bare spillet mye bedre. Du har de samme3 elementene, men flere muligheter og valg. Hvis du har spilt en del vanilla vil jeg anbefale native xp sterkt Prøvde å laste ned Native Expansion i dag, men fikk Error: Unable to load texture file Textures/noejegikkehusker Kjipt :/ Wtf? Hvilken versjon har du? Jeg tror jeg fikk den samme feilen som deg en gang, men det viste seg at jeg hadde lasta ned en patch og ikke fullversjonen. (Patchen er vel 0.570 eller noe sånt). Anyways, det er veldig let å ikke legge merke til fullversjonen på siden deres, så hvis du har 0.570 burde du lete etter fullversjonen Hmm..må jeg sjekke ut, takk for svar Endret 1. mai 2009 av Nostalgic Lenke til kommentar
Zwink Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Har bare spilt trial til nå, men kjenner plutselig et sug for å kjøpe fullversjonen... Får se om jeg klarer å holde meg fram til expansion. expansion kommer i september, så good luck Fullversjonen er jo ikke så dyrt for tiden, så det ville nok ikke vært et dårlig kjøp Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Eg har no fullversjonen, og speler vidare med saven min. Har 29 soldatar, og 10 fangar. Ingen er på hest. No har lordane sagt at dei gjerne vil at eg skal sloss for dei, men eg er usikker på kven eg skal velje. Eller om eg skal finne ein som krever trona, og hjelpe dei. Kva anbefalar dykk for ein som speler M&B for første gong? Det jeg vil anbefale deg å gjøre er å først joine en konge, også når du har fått opp bra relations med lordene, så smekker du til med å joine den som vil ta over den kongen du tidligere hjalp. Da har du lettere for å få lordsene på din side når du prater med dem. Lykke til Edit: Det skader ikke å ha en del menn. Ville nok venta til du ligger et sted mellom 70-100 mann. Tar litt tid å bygge bra relations med alle lordene uansett, så ta tiden til hjelp. Bør eg ha 70-100 før eg "sider" med ein konge? Eller før eg prøver å styrte han? Eg har no fullversjonen, og speler vidare med saven min. Har 29 soldatar, og 10 fangar. Ingen er på hest. No har lordane sagt at dei gjerne vil at eg skal sloss for dei, men eg er usikker på kven eg skal velje. Eller om eg skal finne ein som krever trona, og hjelpe dei. Kva anbefalar dykk for ein som speler M&B for første gong? Det jeg vil anbefale deg å gjøre er å først joine en konge, også når du har fått opp bra relations med lordene, så smekker du til med å joine den som vil ta over den kongen du tidligere hjalp. Da har du lettere for å få lordsene på din side når du prater med dem. Lykke til Edit: Det skader ikke å ha en del menn. Ville nok venta til du ligger et sted mellom 70-100 mann. Tar litt tid å bygge bra relations med alle lordene uansett, så ta tiden til hjelp. eventuellt bli venn med alle kongeriker bortsett fra det du tar over. Fordi hvis de er nøytral til deg vil de angripe siden du ikke tilhører noen konge og holder eiendommer. Da vil du få alle mot deg, persuade kan være lurt og oppgradere for å ta over lords (overbevise at de skal joine deg). Swadia har de kraftigste hestefolkene *hint* Jeg begynnte på min andre character og begynnte ta over tronen med ca 30 mann. Hvis du ikke har spillt lenge og er vant til og ta over byer/slott anbefaler jeg deg og ta over noen før du begynner på questet. Rhodoks har de kraftigste fotfolkene for slott angrep/defence *hint* Men hadde jeg vært deg så hadde jeg blitt med en Konge og lært litt av vært mens du quester og tar over slott med hjelp fra kongens soldater. tips: angrip sea raiders i begynnelsen. Mye xp og dyrt/godt utstyr Foreløpig satser eg på infanteri, sidan dei er billigare. Eg har meist Nord og Vaegir, og nokre Swadia fotmen. Kan vere eg har ein Rhodok Spearman. Eg trur eg skal ta nokre fleire Looters og Sea Raiders før eg "sider" med ein konge. Forresten, sloss Prisoners for deg? For eg har 10 stykk, men eg har aldri sett Looters eller Sea Raiders på mi side, men så er eg meir opptatt på å treffe fienden med spydet mitt i slag da... 70-100 menn er når du skal gå imot en konge. Du trenger ikke særlig med menn for å bli med en konge. Du kan be prisoners om å bli med deg, dette gjøres ved å trykke på camp knappen også noe mer der. Prisoners gjør også at du beveger deg seinere over kartet, så selg dem eller prøv å få dem til å joine deg. Vær obs på at party morale vil synke når du tar med en fange i troppen din. Endret 1. mai 2009 av Hans-O Lenke til kommentar
Error Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Ble nettopp ferdig med trialen, og jeg må si at jeg synes ideen var spennende, men det var noe som manglet for at jeg skal gidde å bruke penger på det. Kanskje ikke trialen gir så godt bilde av spillet, men jeg føler at det blir alt for mye reise, og lite action. Er også irriterende når jeg bruker en halvtime for å ri rundt fra borg til borg for å finne noen oppdrag, og det eneste svaret jeg får er "I'm sorry Prometheus Son of Azura, we do not have any tasks for you at this time. Come back later." igjen og igjen. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 Det tar da bare et par minutter å løpe over brettet da, men men... Lenke til kommentar
Error Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Jo, men å besøke borgene tar jo en del tid, i tillegg til at jeg skal kjøpe og selge noen varer og kanskje jeg møter på en fiendtlig tropp eller to. Edit: Nå kommer dere sikkert til å si "Ja, da er det mye variasjon." Men det er ikke denne typen variasjon jeg leter etter, å besøke borger og drive med varer er ikke akkurat det morsomste. Endret 1. mai 2009 av Error Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) For å si det på denne måten da: Spillet er hva du gjør det til. I begynnelsen er det kanskje ikke så gøy når du har 2 mann med deg etc, men etterhvert tar det seg kraftig opp når du kan filleriste fiender grundig. Har ikke vært fremmed for å miste hele troppen min+utstyr og hester flere ganger, men da er det bare å starte på nytt. Spillet er fantastisk på den måten at det ikke er statisk, selv ikke NPC'ene. En fyr som står i et slott en dag, er på andre sia av kartet neste dag. Gjør det litt mer interessant synes nå jeg hvertfall. Og Action er det nok av, nå trenger jeg bare å stikke nesa ut av borgporten, også kommer fiendene flyvende omtrent Edit: Variasjonen er så sinnsykt stor. Vil du være handelsreisende eller Krigsherre? Endret 1. mai 2009 av Hans-O Lenke til kommentar
Error Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Det du beskriver er vel det jeg har hørt også, og det er mulig at trialen gir et dårlig inntrykk av spillet (hadde 40 mann med meg, og omtrent det eneste jeg fikk kjempet mot var plunderers og sea pirates eller hva de nå heter.) Jeg skulle egentlig hjelpe en lord opp til tronen, men han mente at jeg måtte ha mer renown, så der ser jeg allianser og krigspolitikk komme inn i bildet. Likevel ble jeg ikke så fenget av spillet, og siden jeg har utrolig lite tid til å spille i tillegg til at jeg ikke har lyst til å bruke penger jeg kan bruke på noe annet står jeg over. Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 No har eg "sida" med Nords, og rir rundt med King Ragnar for tida. Eg fekk 3000 denarar for ein Lord frå Khergit Khanate, så eg har også råd til å oppretthalde hæren min. Eg tok inn tre folk med namn(husker berre Jeremus), men angrar på to av dei. Han eine er "Crossbowman" som berre kranglar med ein som er veldig opptatt av disiplin, og han andre(Nizar eller noko sånt) er ikkje så altfor god, men eg beholder dei litt til. Lenke til kommentar
Zwink Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 No har eg "sida" med Nords, og rir rundt med King Ragnar for tida. Eg fekk 3000 denarar for ein Lord frå Khergit Khanate, så eg har også råd til å oppretthalde hæren min. Eg tok inn tre folk med namn(husker berre Jeremus), men angrar på to av dei. Han eine er "Crossbowman" som berre kranglar med ein som er veldig opptatt av disiplin, og han andre(Nizar eller noko sånt) er ikkje så altfor god, men eg beholder dei litt til. Trikset med companions er å ha noen som ikke hater hverandre Da vil rett og slett en av dem dra etter ikke altfor lang tid. Et annet triks er å spesiallisere companionsene. For eksempel er jeremus lege etter hva jeg husker, og det kan lønne seg å bare oppgradere ham med first aid, surgery osv og ikke gi ham en hest så han ikke blir skadet hele tida. Nizar kunne du jo bruke som "engineer" eller "tracker" Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 No har eg "sida" med Nords, og rir rundt med King Ragnar for tida. Eg fekk 3000 denarar for ein Lord frå Khergit Khanate, så eg har også råd til å oppretthalde hæren min. Eg tok inn tre folk med namn(husker berre Jeremus), men angrar på to av dei. Han eine er "Crossbowman" som berre kranglar med ein som er veldig opptatt av disiplin, og han andre(Nizar eller noko sånt) er ikkje så altfor god, men eg beholder dei litt til. Trikset med companions er å ha noen som ikke hater hverandre Da vil rett og slett en av dem dra etter ikke altfor lang tid. Et annet triks er å spesiallisere companionsene. For eksempel er jeremus lege etter hva jeg husker, og det kan lønne seg å bare oppgradere ham med first aid, surgery osv og ikke gi ham en hest så han ikke blir skadet hele tida. Nizar kunne du jo bruke som "engineer" eller "tracker" Eg har sparka nokon, og tatt inn Artimmennes(eller noko sånt), Rolf og Borcha. Eg vil sparke Jeremus, for han hindrar meg i å vere ein skikkeleg "bad ass" Lenke til kommentar
Gal_ape Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Mye bra lesing om dette spillet, laster ned trial nå så får vi se om maskina takler det P: *edit* Lastet ned og testet. Kjørte gjennom tutorialen og hugde ned min første landsby Kom til level 4 bare med å slakte ned de uskyldige bøndene, stakkars. Uansett, dette skal nok spilles mer og nok kjøpes etter hvert. Endret 4. mai 2009 av Thappaz Lenke til kommentar
Amroth_InnleggNO Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 StrategyInformer har et nytt Warband intervju, men det er ikke så mye nytt vi får vite. Og de av dere som ikke har M&B ennå er kanskje interesserte i en konkurranse vi kjører på Mod Realms akkurat nå hvor du kan vinne spillet. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Noen som har bry til å poste alle patch fra retail til 1.011(?)?? Finner bare fra tidligst 0.951... Lenke til kommentar
Zwink Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Noen som har bry til å poste alle patch fra retail til 1.011(?)?? Finner bare fra tidligst 0.951... finner det ikke jeg heller, men hvorfor vil du ha de versjonene egentlig? Lenke til kommentar
Hockax_InnleggNO Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Kanskje for å spille mods, TLD (Ringenes Herre mod) blant annet går bare til .808. Dra til Mount and Blade unofficial Repository, der skal det gå ann å finne de forskjellige versjonene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå