Gå til innhold

Mount and Blade - Generell diskusjon og informasjon

Anbefalte innlegg

Eg vurderer å kjøpe dette spelet snart, men Warband gjer jo også grafikken betre på spelet(etter det eg har skjønt). Er det mogeleg å spele Warband Single Player?

Vet ikke om det er mulig å spille Warband singleplayer. Er ihvertfall mulig både LAN og Internett. Sikkert mulig mot Bots også men det ville ikke være i likhet med Mount & Blade. Du bør absolutt kjøpe Mount & Blade for Warband kommer til å fokusere mer på mulitplayer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Viss Warband også bedrer single player, så kjøper eg det nok ein eller annan gong etter eg har runna Drakensang(er ikkje lenge til). No er det nokre slappe månedar, tida mellom tentamen og somarferie ;)

Tror ikke Warband endrer Singeplayer så mye, men hvis du vil ha bedre grafikk i spillet kan du alltids laste ned Grafikk Mod som gjør alt mye finere :) Grafikken i Warband blir bedre enn i Mount & Blade, men så er jo Warband bare multiplayer, så.

Lenke til kommentar
Viss Warband også bedrer single player, så kjøper eg det nok ein eller annan gong etter eg har runna Drakensang(er ikkje lenge til). No er det nokre slappe månedar, tida mellom tentamen og somarferie ;)

Tror ikke Warband endrer Singeplayer så mye, men hvis du vil ha bedre grafikk i spillet kan du alltids laste ned Grafikk Mod som gjør alt mye finere :) Grafikken i Warband blir bedre enn i Mount & Blade, men så er jo Warband bare multiplayer, så.

Jeg leste nettop på IGN at singleplayer også vil bli drastisk forbedredt. For eksempel kan du nå, etter å ha gjort opprør få dine egne lords og diverse andre ting :)

Lenke til kommentar

Jeg leste nettop på IGN at singleplayer også vil bli drastisk forbedredt. For eksempel kan du nå, etter å ha gjort opprør få dine egne lords og diverse andre ting :)

:o

Lenke til kommentar

Heisann flosshat, og velkommen inn i M&B familien:P

De forskjellige troppene dine kan oppgraderes på grunnlag av erfaring som du får fra å sloss eller gjøre simple oddrag fra forskjellige lords. Her ser du hva du kan oppgradere de forskjellige troppene til:

Troop Tree

Du trenger heller ikke å stå for utstyr til soldatene dine...det ordner de selv...

EDIT: Så at du hadde Vaegir Horsemen uten hest...høres sært ut....aldri opplevd det selv...men test ut litt forkjsellige tropper fra forkjsellige factions og se om du ikke klarer å diske opp noen.....for kavaleri foretrekker jeg Swadian Knights:D

+ I castle sieges så har ingen hester....men regner med at du ikke var utsatt for det..

Endret av Prnkstr
Lenke til kommentar

Ok, satser på at eg berre er uoppmerksam, og at dei hadde(har berre sloss med ein Horseman), men at eg ikkje såg.

Nei, eg har ikkje opplevd sieges enda. Sloss fortsett mot bandittar, men møtte ei dame som meinte ho var den rettmessige arvinga til Swadia, og ville ha støtte. Eg måtte først gjere meg meir kjend på slagmarka, så no rir eg rundt og prøver å finne banditter. Det verker også som om alle har same quest, ein landsby treng enten kveg eller korn, og Lordane vil ha eit brev levert, satser på at dette forandrer seg etterkvart som eg blir meir kjend.

Er det forresten mogeleg å kontrollere troppane dine? For eg har tre Mountain Bandits som fangar, og dei er på hest. Resten av mine(bortsett frå Horsmanen, antar eg) har ikkje hest. Så dei tre stormar fram, og dei overlevde berre fordi eg var der med dei. Er det mogeleg å gje dei beskjed om å ri sakte, sånn at dei kjem fram saman med resten av hæren?

Edit: Hm <_<, eg kunne ikkje spele meir på Trial versjonen, så eg bestemte meg for å klikke der det stod "Buy lliscense" for å spele meir, men eg bestilte heile spelet, ikkje berre ein kode. Så eg kan ikkje fortsette før eg får det, litt kjedeleg. Eg burde kjøpt det via Steam istadenfor GamersGate, som demoen linka til... Men, men...

Endret av Flosshatt
Lenke til kommentar
Ok, satser på at eg berre er uoppmerksam, og at dei hadde(har berre sloss med ein Horseman), men at eg ikkje såg.

Nei, eg har ikkje opplevd sieges enda. Sloss fortsett mot bandittar, men møtte ei dame som meinte ho var den rettmessige arvinga til Swadia, og ville ha støtte. Eg måtte først gjere meg meir kjend på slagmarka, så no rir eg rundt og prøver å finne banditter. Det verker også som om alle har same quest, ein landsby treng enten kveg eller korn, og Lordane vil ha eit brev levert, satser på at dette forandrer seg etterkvart som eg blir meir kjend.

Er det forresten mogeleg å kontrollere troppane dine? For eg har tre Mountain Bandits som fangar, og dei er på hest. Resten av mine(bortsett frå Horsmanen, antar eg) har ikkje hest. Så dei tre stormar fram, og dei overlevde berre fordi eg var der med dei. Er det mogeleg å gje dei beskjed om å ri sakte, sånn at dei kjem fram saman med resten av hæren?

Edit: Hm <_<, eg kunne ikkje spele meir på Trial versjonen, så eg bestemte meg for å klikke der det stod "Buy lliscense" for å spele meir, men eg bestilte heile spelet, ikkje berre ein kode. Så eg kan ikkje fortsette før eg får det, litt kjedeleg. Eg burde kjøpt det via Steam istadenfor GamersGate, som demoen linka til... Men, men...

du kan ikke kontrollere troppene dine direkte, men du har jo kommandoer som lar dem følge etter deg, angripe, stoppe, gå av hesten osv.

Min erfaring er å holde seg unna hestetropper i starten. Før du får en god gruppe menn på en gang. Hestesoldater dør veldig fort hvis de bare er noen få og er relativt dyre. Du burde prøve å rekruttere Swadian/Nord recruits og satse på fortropper og/eller archers i starten :) Det pleier å funke best til du har en sttabil økonomi.

Så bra at du kjøpte spillet :D

Lenke til kommentar
Takk for den linken, den blir nok nyttig. Kva er forresten level cap`en på M&B?

Tror ikke det er noen. Isåfall må den vel være 99 eller noe. Men så langt har jeg kommet :p

Så jeg tror nok ikke det blir noen nød med det første. Jeg er vel i lvl 55+/- og brukt ca. 300 m&b dager på det hvis jeg husker rett....

Endret av Snapz
Lenke til kommentar
Vi får sjå ;) Eg trur eg speler litt "vanilla", før eg legg inn mods.

Det kan være lurt. Det gjorde jeg, kanskje for lenge også. Jeg ble litt lei etter hvert men etter en månede uten spilling lasta jeg ned mods og da ble spillet helt nytt og veldig morsomt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...