Gå til innhold

Mount and Blade - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi får sjå ;) Eg trur eg speler litt "vanilla", før eg legg inn mods.

 

Det kan være lurt. Det gjorde jeg, kanskje for lenge også. Jeg ble litt lei etter hvert men etter en månede uten spilling lasta jeg ned mods og da ble spillet helt nytt og veldig morsomt :)

 

Ja, det er alltid greit å først spele vanilla, og så laste ned mods for å gjere spelet spennande igjen :)

Lenke til kommentar

Jeg synes troppekomandone fungerer fint med en gang du får dreisen på det...

 

Sammtidig så kan du bruke litt strategi om du har litt forskjellige tropper...

 

Fks så kan du sette opp en linje med archers med infanteri foran, samtidig mens du leder kavaleriet ditt ut på flanken...

 

 

 

I I I I I I I I I I I K K K K K

A A A A A A A A A

 

Når fienden kommer innenfor rekkevidde for archers/crossbow, så venter du bare til de kommer innenfor rekkevidde for infanteriet ditt...får de til å charge mens du rykker ranged bakover 6-12 paces...sammtidig drar du kavalriet ditt etterdeg og charger fienden inn i bakenden, evnt tar ut deres ranged først...

 

Litt strategi fungerer overraskende bra i M&B. Mounted archers skyter fks mye bedre når de ikke sitter på hesten, så du kan bruke hastigheten til å mobilisere de et stykke fks på en bakketopp eller lignende veldig kjapt, få de til å dismounte og fyre løs....kommer fienden for nærme er det bare å dra en hold fire/ mount up og rykke de tilbake osv...:)

'

Det er også mods som kommer med flere formations, morale osv....

Endret av Prnkstr
Lenke til kommentar

Den strategien jeg bruker mye er å først vinne høyde. Så plasserer jeg archers på toppen av bakken, så får jeg infanteriet til å rykke 10/20 yards forrover.

 

Når du får dreisen på dette har archers lang rekkevidde og god utsikt over mye av banen, men fienden må kjempe seg igjennom infanteriet for å drepe dem :) Det funker kjempebra!

Lenke til kommentar
Bestillte meg dette på play.com for snaue 90,- slik at bunken med spill som ikke er begynt på kan bli enda større. Men lurte på, er det stemmer på de forskjellige NPCer, eller er det bare tekst å lese når de preiker?

 

Det er nok bare tekst hittil :)

Lenke til kommentar

Eg har no fullversjonen, og speler vidare med saven min. Har 29 soldatar, og 10 fangar. Ingen er på hest.

 

No har lordane sagt at dei gjerne vil at eg skal sloss for dei, men eg er usikker på kven eg skal velje. Eller om eg skal finne ein som krever trona, og hjelpe dei. Kva anbefalar dykk for ein som speler M&B for første gong?

Lenke til kommentar
Eg har no fullversjonen, og speler vidare med saven min. Har 29 soldatar, og 10 fangar. Ingen er på hest.

 

No har lordane sagt at dei gjerne vil at eg skal sloss for dei, men eg er usikker på kven eg skal velje. Eller om eg skal finne ein som krever trona, og hjelpe dei. Kva anbefalar dykk for ein som speler M&B for første gong?

 

Jeg har aldri sammarbediet med en som krever tronen før, men jeg tipper at det er lurest å alliere seg med en faction før du eventuelt hjelper en med å ta over tronen. Tror det kanskje trengs en del folk til å ta over en trone, kan ikke si det sikkert, men virker sånn :p.

Lenke til kommentar
Bestillte meg dette på play.com for snaue 90,- slik at bunken med spill som ikke er begynt på kan bli enda større. Men lurte på, er det stemmer på de forskjellige NPCer, eller er det bare tekst å lese når de preiker?

 

Det er nok bare tekst hittil :)

 

Ok, takk for svar :) Klarer meg nok med det, har bare blitt så bortskjemt med stemmer i de senere RPG-spill jeg har spillt :p

Lenke til kommentar
Bestillte meg dette på play.com for snaue 90,- slik at bunken med spill som ikke er begynt på kan bli enda større. Men lurte på, er det stemmer på de forskjellige NPCer, eller er det bare tekst å lese når de preiker?

 

Det er nok bare tekst hittil :)

 

Ok, takk for svar :) Klarer meg nok med det, har bare blitt så bortskjemt med stemmer i de senere RPG-spill jeg har spillt :p

 

Kan skryte med at det er menn som brøler når du går til kamp og menn som hyler av glede når du vinner en kamp :) Litt stemme er det ihvertfall! :p

Lenke til kommentar
Eg har no fullversjonen, og speler vidare med saven min. Har 29 soldatar, og 10 fangar. Ingen er på hest.

 

No har lordane sagt at dei gjerne vil at eg skal sloss for dei, men eg er usikker på kven eg skal velje. Eller om eg skal finne ein som krever trona, og hjelpe dei. Kva anbefalar dykk for ein som speler M&B for første gong?

Det jeg vil anbefale deg å gjøre er å først joine en konge, også når du har fått opp bra relations med lordene, så smekker du til med å joine den som vil ta over den kongen du tidligere hjalp. Da har du lettere for å få lordsene på din side når du prater med dem. Lykke til :)

 

 

Edit: Det skader ikke å ha en del menn. Ville nok venta til du ligger et sted mellom 70-100 mann. Tar litt tid å bygge bra relations med alle lordene uansett, så ta tiden til hjelp.

Endret av Hans-O
Lenke til kommentar
Eg har no fullversjonen, og speler vidare med saven min. Har 29 soldatar, og 10 fangar. Ingen er på hest.

 

No har lordane sagt at dei gjerne vil at eg skal sloss for dei, men eg er usikker på kven eg skal velje. Eller om eg skal finne ein som krever trona, og hjelpe dei. Kva anbefalar dykk for ein som speler M&B for første gong?

Det jeg vil anbefale deg å gjøre er å først joine en konge, også når du har fått opp bra relations med lordene, så smekker du til med å joine den som vil ta over den kongen du tidligere hjalp. Da har du lettere for å få lordsene på din side når du prater med dem. Lykke til :)

 

 

Edit: Det skader ikke å ha en del menn. Ville nok venta til du ligger et sted mellom 70-100 mann. Tar litt tid å bygge bra relations med alle lordene uansett, så ta tiden til hjelp.

 

 

eventuellt bli venn med alle kongeriker bortsett fra det du tar over. Fordi hvis de er nøytral til deg vil de angripe siden du ikke tilhører noen konge og holder eiendommer. Da vil du få alle mot deg, persuade kan være lurt og oppgradere for å ta over lords (overbevise at de skal joine deg).

 

Swadia har de kraftigste hestefolkene *hint*

 

Jeg begynnte på min andre character og begynnte ta over tronen med ca 30 mann. Hvis du ikke har spillt lenge og er vant til og ta over byer/slott anbefaler jeg deg og ta over noen før du begynner på questet.

 

Rhodoks har de kraftigste fotfolkene for slott angrep/defence *hint*

 

 

Men hadde jeg vært deg så hadde jeg blitt med en Konge og lært litt av vært mens du quester og tar over slott med hjelp fra kongens soldater.

 

tips: angrip sea raiders i begynnelsen. Mye xp og dyrt/godt utstyr

Lenke til kommentar

Har native expansion og synes den er veldig bra, men det skal sies at jeg ikke spilte vanilla lenge før jeg lastet ned native.

 

Et spørsmål ang. native; halberdiers er helt konge mot kavaleri, men husker ikke hvor jeg finner units som oppgraderes til dem (halberdier) Noen som vet?

Lenke til kommentar
Eg har no fullversjonen, og speler vidare med saven min. Har 29 soldatar, og 10 fangar. Ingen er på hest.

 

No har lordane sagt at dei gjerne vil at eg skal sloss for dei, men eg er usikker på kven eg skal velje. Eller om eg skal finne ein som krever trona, og hjelpe dei. Kva anbefalar dykk for ein som speler M&B for første gong?

Det jeg vil anbefale deg å gjøre er å først joine en konge, også når du har fått opp bra relations med lordene, så smekker du til med å joine den som vil ta over den kongen du tidligere hjalp. Da har du lettere for å få lordsene på din side når du prater med dem. Lykke til :)

 

 

Edit: Det skader ikke å ha en del menn. Ville nok venta til du ligger et sted mellom 70-100 mann. Tar litt tid å bygge bra relations med alle lordene uansett, så ta tiden til hjelp.

 

Bør eg ha 70-100 før eg "sider" med ein konge? Eller før eg prøver å styrte han?

 

 

Eg har no fullversjonen, og speler vidare med saven min. Har 29 soldatar, og 10 fangar. Ingen er på hest.

 

No har lordane sagt at dei gjerne vil at eg skal sloss for dei, men eg er usikker på kven eg skal velje. Eller om eg skal finne ein som krever trona, og hjelpe dei. Kva anbefalar dykk for ein som speler M&B for første gong?

Det jeg vil anbefale deg å gjøre er å først joine en konge, også når du har fått opp bra relations med lordene, så smekker du til med å joine den som vil ta over den kongen du tidligere hjalp. Da har du lettere for å få lordsene på din side når du prater med dem. Lykke til :)

 

 

Edit: Det skader ikke å ha en del menn. Ville nok venta til du ligger et sted mellom 70-100 mann. Tar litt tid å bygge bra relations med alle lordene uansett, så ta tiden til hjelp.

 

 

eventuellt bli venn med alle kongeriker bortsett fra det du tar over. Fordi hvis de er nøytral til deg vil de angripe siden du ikke tilhører noen konge og holder eiendommer. Da vil du få alle mot deg, persuade kan være lurt og oppgradere for å ta over lords (overbevise at de skal joine deg).

 

Swadia har de kraftigste hestefolkene *hint*

 

Jeg begynnte på min andre character og begynnte ta over tronen med ca 30 mann. Hvis du ikke har spillt lenge og er vant til og ta over byer/slott anbefaler jeg deg og ta over noen før du begynner på questet.

 

Rhodoks har de kraftigste fotfolkene for slott angrep/defence *hint*

 

 

Men hadde jeg vært deg så hadde jeg blitt med en Konge og lært litt av vært mens du quester og tar over slott med hjelp fra kongens soldater.

 

tips: angrip sea raiders i begynnelsen. Mye xp og dyrt/godt utstyr

 

Foreløpig satser eg på infanteri, sidan dei er billigare.

 

Eg har meist Nord og Vaegir, og nokre Swadia fotmen. Kan vere eg har ein Rhodok Spearman.

 

Eg trur eg skal ta nokre fleire Looters og Sea Raiders før eg "sider" med ein konge.

 

Forresten, sloss Prisoners for deg? For eg har 10 stykk, men eg har aldri sett Looters eller Sea Raiders på mi side, men så er eg meir opptatt på å treffe fienden med spydet mitt i slag da...

Lenke til kommentar

Nostalgic: Native expansion gjør bare spillet mye bedre. Du har de samme3 elementene, men flere muligheter og valg. Hvis du har spilt en del vanilla vil jeg anbefale native xp sterkt :)

 

fabian: se her: http://forums.taleworlds.net/index.php?PHP...p;topic=49797.0 . Det er fra en tidligere versjon, men deen burde funke.

 

Flosshatt: Jeg tror han mente at du skal få 70-100 mann før du prøver å styrte en konge. Gjør du det er du helt alene og du har ikke en sjans på å ta et slott med bare 50 mann. Det å side med en konge er helt annet. Der blir du bare del av en stor hær som sloss sammen.

 

Prisoners sloss ikke for deg, men du kan rekruterre dem via "camp" menyen. Sannsynlighvis vil ikke mange hjelpe deg, men hvis noen vil faller moralen til troppene dine. Det vanligste er å finne en ransom keeper i en by og selge prisonerene til ham. :)

Lenke til kommentar
Nostalgic: Native expansion gjør bare spillet mye bedre. Du har de samme3 elementene, men flere muligheter og valg. Hvis du har spilt en del vanilla vil jeg anbefale native xp sterkt :)

 

Prøvde å laste ned Native Expansion i dag, men fikk Error: Unable to load texture file Textures/noejegikkehusker

 

Kjipt :/ Wtf?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...