Hansoen Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Ja, tenkte jeg skulle åpne en tråd for oss som spiller Mount and Blade. Her kan vi spør spørsmål og dele erfaringer etc. Håper noen fortsatt spiller da fordi jeg kunne trengt et par råd selv. Jeg har alliert meg med rebels of Rhodok, men nå har jeg spurt alle vassals og det er ca 50-50 i antall vassals og byer på hver side. Hva bør jeg gjøre nå? Endret 4. februar 2009 av Shicca Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Har faktisk aldri spilt det. Men kunne gjerne tenkt meg å prøvd det. Husker en kompis spilte det noe. Ble nok litt oppslugt ja Birger Lenke til kommentar
Bunder Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hehe, fantastisk! Gamer.no vekket interessen min for dette spillet, og for det er jeg evig takknemlig for! Jeg er tydligvis ikke alene da jeg har sett diskusjoner om dette både her og der borte på gamle-forumet. Morsomt at den første topicen på delen er om det. Gleder meg til å komme hjem og starte denne perlen igjen =) Kan forøvrige varmt anbefale dette for alle som ikke har prøvd! Kongespill! Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Kjapp dere så jeg kan få noen tips:) har tenkt på å bare mose alt de har av hærer og ta over alle slottene de sine. funker det noe særlig? Lenke til kommentar
bear^_InnleggNO Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Mount&Blade er et litt oversett men ufattelig morsomt og engasjerende spill. Brukbar grafikk men aller helst det beste kampsystemet jeg har opplevet i et RPG alla spill. Ingen ting er som å ri i spissen for soldatene dine, sverdet hevet. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg oppdaget også dette spillet gjennom Gamer.no, og prøvde det en stund. Men det ble litt for advanced for både meg og datamaskina mi akkurat da (!) så har ikke prøvd det på flere år nå. Lenke til kommentar
Cerandin Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Har aldri spilt det, men kommer garantert til å kjøpes! Føler det er mange som syns spillet har blitt oversett, og jeg kan ikke si jeg har lagt spesielt merke til det før en venn av meg anbefalte meg å kjøpe det og satte meg litt inn i spillet! Lenke til kommentar
serf_InnleggNO Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Har et lite spørsmål selv, dog mer teknisk. Har litt grafikkglipp til tider i spillet, mye har en tendens til å bli rødt. Kjører ati 4870 uklokket. Noen råd? Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg har kjøpt det to ganger faktisk Første gangen via siden til utviklerene andre gangen via steam. Det er et glimmrende spill som jeg ihvertfall kan anbefale Spillet er fortsatt under utvikling mener jeg så det får også stadig mer innhold og finpuss. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Mount&Blade er et litt oversett men ufattelig morsomt og engasjerende spill. Brukbar grafikk men aller helst det beste kampsystemet jeg har opplevet i et RPG alla spill. Ingen ting er som å ri i spissen for soldatene dine, sverdet hevet. Det er ikke graffiken som er det slående, men det fantastiske gameplayet. Har aldri sett maken i noe RPG spill jeg har spilt. Lenke til kommentar
Belfez Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Fant også ut om mount and blade på gamer, det er forøvrig kommet ut i v 1.xx kan også kjøpes på steam, anbefales =) Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Har selv spilt Mount&Blade siden versjon 0.6 eller 0.7. Det unike med dette spillet er uten tvil våpensimulasjonen. I motsetning til mange andre middelalder-spill får man kontrollere våpnene i stor utstrekning her. Man velger hvilken vei man vil svinge sverdet eller øksen, man kan blokke med skjold eller våpen og det å skyte med bue er blitt en kunstform. Ikke nok med det, man får også ri på hest og krige samtidig. Det å ri sammen med et ridder-kompani på 50 mann rett mot fienden er virkelig en følelse for seg selv. Eventuelt å stå sammen med 30 bueskyttere og fyre av runder på runder med pilregn. Dette spillet er en perfekt blanding av RPG-elementer og strategi-elementer. Det er desverre ingen dyp historie, og man kan gå lei hvis man spiller for mye av gangen. Men på en annen side har spillet et av tidenes beste mod-miljøer. Det gjenspeiles i det store antallet mods som er ute til spillet. Noen av modsene er meget gjennomførte, og legger faktisk til funksjoner i spillet. Andre er mindre moder, men fortsatt fornøyelige. Eneste jeg har å utsette på spillet er at det til tider kan være irriterende ubalansert. For eksempel er det lekende lett å ta ut 300 fiender med 30 mann stort kompani med gode swadian knights. Joda, riddere skal jo være effektive og gode. Men de er kanskje litt for god. Lenke til kommentar
Amroth_InnleggNO Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Nå er det også kommet informasjon om at det er en ekspansjon på vei. Denne vil inkludere muligheten for multiplayer, og komme ut enten til sommeren eller høsten. Mer info her. Lenke til kommentar
Exia Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Dette spillet må være et av de beste noensinne. Blir aldri lei av dette Har flere in-game dager, og en hel del slott som er mine Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Liker best mercenarys jeg. Danka ut en hær på 700 mann med 100 stk litt for lett kanskje? Vanskeligste vanskelighetsgrad seff. Lenke til kommentar
loudgeek Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Mount & Blade er herlig. Rett og slett, herlig! Uten tvil en av perlene som dessverre går mange nesen forbi! Mod-mulighetene er jo helt fantastiske. Spillet er så enkelt bygd opp, men gud for en dybde og kjærelighet det kan vise! Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Dette spillet må være et av de beste noensinne.Blir aldri lei av dette Har flere in-game dager, og en hel del slott som er mine Jeg tror jeg har noe slikt som 150 ingame dager på den ene karakteren min. ^^ Skjønt det tok litt tid før jeg fant ut at man faktisk må spørre om å få bli en vassal or what not. Før pleide man å få tilbud om det, bare man fikk nok relationship-points hos det kongedømmet. Men neida. Så jeg sitter forløplig bare med ett slott. Men det skal jo forandres på selvsagt. Når jeg bare får tid til å spille litt. Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg oppdaget også dette spillet gjennom Gamer.no, og prøvde det en stund.Men det ble litt for advanced for både meg og datamaskina mi akkurat da (!) så har ikke prøvd det på flere år nå. Da må du ha gammel pc gitt. Mount anf blade er at knadende godt spill.jeg kom vell til lvl 50 før jeg ga opp Lenke til kommentar
Exia Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg spiller på en VELDIG gammel versjon av spillet da Lenke til kommentar
Ståle_InnleggNO Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Da er det bare å laste ned den nye versjonen. Keyen funger fremdeles. Hvis du har en ikke så _veldig_ gammel versjon, er det en mulighet for å eksportere characteren din for å importere i den nye. Og en skikkelig stor nyhet er også: Mount&Blade Multiplayer! http://ve3d.ign.com/articles/news/44364/Mo...nsion-Announced Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå