Kris Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 PlayStation Portable Informasjonstråd PlayStation Portable (PSP) er en bærbar spillkonsoll utviklet av Sony. Det er den tredje konsollen laget i PlayStation-navnet, og den første bærbare spillkonsollen utgitt av Sony. Maskinen ble lansert i Europa den 1. september 2005. PSP er en håndholdt multimedieenhet som kan brukes til både spill og spilling/visning av video, musikk og fotografier. Den har en innebygget kortleser for Memory Stick Duo. Både spill og filmer produseres på UMD, men det er også mulig å lagre multimediefiler på minnekortet. Maskinen kan kobles trådløst direkte mot en annen PSP, eller via et trådløst nettverk, slik at man kan surfe på nettet og spille mot andre via internett. PSP kan kobles til PlayStation 3 trådløst og brukes som fjernkontroll på PS3 og kan styre f.eks. musikken på PS3'n. Det er tre forskjellige versoner av PSP: PSP 1000: Orginal PSP 2000: Slim and Lite PSP 3000: Bright and Lite Generelt: (PSP 1000) Bredde: 17 cm Dybde: 1,9 cm Høyde: 7,1 cm Vekt: 189 gram Mediatype: UMD (Universal Media Disc) Prosessor Type: 333 MHz Databredde: 128 bit Minne: RAM: 64mb PSP støtter "Memory Stick Pro Duo"-minnekort opp til 32gb Skjerm Type: LCD, 4,3" Visningsformat: 130.560 piksler Fargestøtte: 24-bit (16,7 millioner farger) Oppløsning: 480 x 272 Lyd Lyd kommer fra heasett eller høytalere Lydmodus: Stereo Batteri PSP bruker et batteri på 1800 mAh, noe som betyr at den varer i ca. 4-6 timer med spill, 4-5 timer film eller rundt 8-11 timer musikk. Forbindelser 1 x hodetelefoner / fjernkontroll 1 x USB ( mini-USB type B ) 1 x DC-strøminngang Kompositt videoutgang Hvis du skal ha over film til Playstationen din må du konvertere de til et format PSP støtter, f.eks .mp4. Det kan du fikse med PSP Video 9. Hvis det er noe mer jeg bør ta med, bare si ifra, så setter jeg det opp Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hvem tar på seg oppgaven med å lage en CFW-tråd? Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Skjermen på min PSP 2000 tok kveld 1 år og noen dager etter at jeg kjøpte den. Lenke til kommentar
missilecatcher Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Da må du levere den inn der du kjøpte den! Husk at du muligens har garanti og i alle fall reklamasjon, Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Garantien varer vel bare et år, og jeg bestilte fra vgp.ca. Blir vel til at jeg må kjøpe nytt display fra ebay, eller vente på PSP2. Men dette er strengt tatt feil tråd for dette. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Er det noen som kan utdype litt om mulighetene for synergi mellom PSP og PS3. Dere som har begge deler, hvordan bruker dere dem sammen? Lenke til kommentar
SimenB Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg bruker PSP som en fjernkontroll hvis jeg vil ha musikk i stua. Ellers har jeg sitti ved bassengkanten på Mallorca og sett Troja på BD (Diane Kruger :wub: ), og også spilt litt PixelJunk Eden når TVen har vært opptatt. Ikke så mye, men med Resistance Retribution (sp?) blir det sikkert utnytta mer Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Er det noen som kan utdype litt om mulighetene for synergi mellom PSP og PS3. Dere som har begge deler, hvordan bruker dere dem sammen? PSP har muligheten for avstandsspilling på en ps3. Dvs. at du kobler opp din psp til din ps3 (trådølst) og kan med det spille psp spillene dine på storskjerm. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Tøft. Tror jeg må skaffe meg en PSP. Kanskje fort og, skal ut og fly langt om to uker. Hvordan er batteritiden? Lenke til kommentar
SimenB Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg har den originale PSPen, så glemte det med tilkobling TV, selv om jeg elvfølgelig skal skaffe meg det snart. The PSP includes an 1800 mAh battery that will provide about 4-6 hours of gameplay, 4-5 hours of video playback, or 8-11 hours of audio playback Ikke så mye, men med Resistance Retribution (sp?) blir det sikkert utnytta mer Altså dette On October 9th 2008, it was announced that players with a copy of Resistance 2 in their Playstation 3, while having their PSP 2000 or 3000 connected via AV output to the television, will be able to play Resistance: Retribution with a DualShock 3 controller. This is a new, cross-link feature of both games dubbed PSP Plus. While PSP Plus is enabled, it has been reported that aim assist will be disabled and that players would be able to remap their controls to better use the extra inputs on the Playstation 3 controller. DualShock 3 rumble will also be supported. Also announced was Infected mode which, by connecting R:R to R2 using a USB cable, going into the R2 options screen, and selecting “Infect your PSP!” provides an alternate story within the alternate history. While in prison for desertion, Grayson is recruited by Specter Lieutenant David LaSalle (from the R2 storyline) and is infected with a mutated version of the Chimeran virus, a different version of the virus that infects Nathan Hale. While playing in “infected” mode, Grayson wears a Specter uniform and has glowing Chimeran eyes. Characters in the story will be aware of your Chimerian infection which will alter their behavior accordingly. He gets to use one of the new weapons from R2: the HE .44 Magnum, which fires explosive rounds that can be triggered remotely. He has regenerative health and no longer needs to look for health packs. He can breathe underwater, allowing him to reach hidden areas that he could not reach before. Also another whole class of Intel are hidden throughout the levels. Collecting all of the “infected” intel will unlock another R2 weapon, the Plasma Grenades. Infected mode lasts until you power down your PSP. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg skal skrive opp noe om batteriet i førstepost også Noe mer jeg bør sette opp? Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Har PSP 2000 og har hørt at det går an å spille den på TVen. Så jeg lurer på hvordan grafikken vil bli da? Blir den værre eller bedre? Har nemelig tenkt på å kjøpe en sånn greie. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg skal skrive opp noe om batteriet i førstepost også Noe mer jeg bør sette opp? Du kan jo skrive hvilken av versjonene det er målene du har oppgitt gjelder for. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Dybde: 7,1 cmHøyde: 1,9 cm Den var litt feil, ja. Skulle nok vært omvendt. Men målene er for PSP 1000. Noen som har målene til 2000? Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Gleder meg til PSP2/4000 Lenke til kommentar
HerrGhost Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Hvorfor er ikke denne tråden klistret? Hadde jo vært greit siden ps3 info tråden er klistret Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Sikkert fordi den ikke er så populær. Men få den sticky. Rapportere den`? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå