Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det ambilight greiene virket ganske plagsomt...

 

Akkurat som. om eg sa  det sjøl, og ein heilt typisk kommentar for noen som ikkje har opplevd spill/film på ein slik TV. Sunn skepsis kalles det :)

 

 

@ Dunedain : Lol  :lol:

 

@ Atsjonas: Eg fikk min 9603 til underkant av 15k. Men det var jo for 47". Ellers ligger vel 9700 serien noen lapper igjen over dette :/

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Hvordan vet du at NFS undercover (hvorfor har du det spillet i det hele tatt uansett tongue.gif ) kjører i så så mange fps?

 

Fordi jeg har 2 øyne plantet omtrent midt i hodet. Alle som har litt peiling ser lett forskjell på 30/60fps og lavere.

60fps er max og det smootheste som er mulig på en tv.

 

Spillet har jeg fordi det er ganske undervurdert. Beste NFS siden Most Wanted. Så lenge man spiller 360 versjonen, PS3 har skikkelige framerate problemer.

Du kan virkelig ikke si det så nøyaktig som du sa tidligere der. Uansett om det kjørte bedre i SD eller ikke, så vet du ikke at det faktisk kjørte 30fps bedre. Det er også litt snodig at jeg ikke finner noe om dette på nettet. Hvis du linker til noe så skal jeg tro deg.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Hvordan vet du at NFS undercover (hvorfor har du det spillet i det hele tatt uansett tongue.gif ) kjører i så så mange fps?

 

Fordi jeg har 2 øyne plantet omtrent midt i hodet. Alle som har litt peiling ser lett forskjell på 30/60fps og lavere.

60fps er max og det smootheste som er mulig på en tv.

 

Spillet har jeg fordi det er ganske undervurdert. Beste NFS siden Most Wanted. Så lenge man spiller 360 versjonen, PS3 har skikkelige framerate problemer.

Du kan virkelig ikke si det så nøyaktig som du sa tidligere der. Uansett om det kjørte bedre i SD eller ikke, så vet du ikke at det faktisk kjørte 30fps bedre. Det er også litt snodig at jeg ikke finner noe om dette på nettet. Hvis du linker til noe så skal jeg tro deg.

 

Da du tydeligvis ikke har peiling på framerate så ser jeg heller ikke hvorfor du argumenterer. 30/60fps er som natt og dag for en som vet hva det dreier seg om.

 

Grunnen til at du ikke finner mye om dette på nettet er vel at ingen anmeldere spiller i SD lenger + at de aller fleste ikke bryr seg eller har peiling om det.

Lenke til kommentar
La til en poll. Si ifra hvis den bør endres :)

Den burde vel egentlig endres ;) Hadde ihvertfall et problem med å plassere min TV, da den ligger i grenseland. Pollen burde vært 30"-39", 40"-49" osv, men det er selvfølgelig ikke så farlig :)

 

EDIT: Diskusjonen med MagnarP virker litt dødfødt, så jeg vet ikke hvorfor jeg kaster meg på, men hvordan kan du, MagnarP, som har peiling, si at "60fps er max og det smootheste som er mulig på en tv." ?

Endret av sfRoyal
Lenke til kommentar

Er nok bare tven som har bedre bildebehandling osv, hadde den vært uten fullhd hadde den fortsatt sett nesten like bra ut. Kan ikke sammenligne 2 forskjellige tver. FullHD på 32" mener jeg også er tull, skaff deg Ambilight, vill tro det gir råere effekt enn det en fullHD på 32" klarer.

Lenke til kommentar

Både jeg og lillebror har 40" Samsung LCD, der jeg har en 2 generasjoner nyere Full-HD. Det er mye mer forskjell og fremgang mellom de to generasjonene, enn det er fra 720p til 1080p. På 40", som er merkbart større enn 32", så er det en liten forskjell på FullHD og HD-Ready, men det er helt klart andre ting man burde legge pengene sine i først og fremst. På 32" er det helt unødvendig for de aller fleste å tenke på FullHD vs HD-Ready, da HD-Ready er mer enn nok for normal sitteavstand osv. Men, det er selvfølgelig en personlig greie, og for noen vil 1080p se bedre ut uansett skjermstørrelse.

Lenke til kommentar
1080p på 32" er tull

Det er nok ikke tull :)

Broren min har FULLHD på sin 32" og den kostet 9000kr :). Og jeg ser det er ikke noe bullshit, mye skarpere menyer spesielt hos PS3 ser jeg det lett...

Skarpere menyer? Det er den eneste forskjellen du ser? Da hadde jeg klart meg uten.

Lenke til kommentar
Da du tydeligvis ikke har peiling på framerate så ser jeg heller ikke hvorfor du argumenterer. 30/60fps er som natt og dag for en som vet hva det dreier seg om.

 

Grunnen til at du ikke finner mye om dette på nettet er vel at ingen anmeldere spiller i SD lenger + at de aller fleste ikke bryr seg eller har peiling om det.

Greit, du kan se forskjell på 30fps og 60fps, men det jeg reagerte på var at du var så påståelig på at NFS akkurat kjørte slik. Du sa ikke at det kjørte "ca 60fps" etc. Du skal være ganske flink for å si at NFS kjører i 60fps og ikke 50fps i SD modus for eksempel.

 

Kanskje litt teit å drive å pirke og krangle om akkurat det, hvis du kan linke meg til en eneste annen side bortsett fra denne som påstår at HD spill lagger mer enn SD på konsoller, så skal jeg holde kjeft. Det må da vitterlig være flere enn deg som merker dette hvis det er slik. Det finnes da andre forumer på nettet....

Lenke til kommentar

Handler om eit amerikansk TV-crew som har ankommet Japan for å lage ein dokumentar om en legende som tar for seg en visstnok forsvunnet landsby, så begynner det å skje ymse ulumskheter for denne gjengen. Tar for seg historien til 7 hovedpersoner, fordelt på 12 episoder.

 

Å lol...eg presterte faktisk å betale noen kroner meir for denne på US PSN :roll: Koster jo 249,- på EU PSN...blingset godt der. Trudde ikkje retail var tilgjengelig der eg...

 

*facepalm* :blush:

 

EDIT: Ja da fannt eg ihvertfall ut at kortet mitt funka på US PSN likevel :p Hadde litt problemer med det for litt siden :rolleyes:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...