Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vil påstå at du ikke merker det på ~5ms.

Jeg har 8ms responstid, men jeg merker fortsatt ikke noe etterslep (så lenge den ikke er veldig kald) :p Men i forhold til CRT så er det ikke noe som heter delay på bildesignalet da (at hele bildet kommer senere)? Jeg ble litt interessert i det her siden noen ganger har følt at spilla jeg spilte på dataen osv hadde bedre respons, men det var kanskje frameraten.

 

Eneste jeg kan av og til merke er tearing, men det er vel xboxen sin feil...

Lenke til kommentar
Jeg vil påstå at du ikke merker det på ~5ms.

Det er langt fra umulig å merke etterslep, faktisk ganske lett. Har en venn med en ViewSonic VG910b, og den har ekkelt mye etterslep. Han påstår at han ikke legger merke til det og mener den er like god som min skjerm (Samsung 226CW) som jeg også merker etterslep på. Det er bare å ha en litt mørk bakgrunn og flytte og snu på musa en god del. Det må være en CRT eller LED skjerm for å ha ikke-merkbar etterslep.

Lenke til kommentar

Er ikke mye etterslep på denne skjermen (5ms med forskjellige "bedringer", så Samsung selger den som 2ms) men å si at jeg ikke merker det er for dumt. TrackMania, som er det spillet hvor det er lettest å se etterslep (uten motion-blur) er veldig snilt med skjermen. Skrivebordsbruk er ikke.

Lenke til kommentar

Haha, da er det jo en helt annen ting! Hvis du må spille SD på en HD skjerm er det ikke et tema engang. Men, da er det altså å koble en pc til tv du tenker på? Da ville jeg hatt HD uansett. Å bruke en pc koblet til tv med SD oppløsning er helt ubrukelig for skrivebordsbruk, og HD filmer er jo plutselig helt uaktuelt uansett.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...