zell_InnleggNO Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 GTA til ds er dødsrått! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Det må jeg skaffe meg. Blir litt kjedelig for lillesøster fremover. Lenke til kommentar
Daniel33 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Fått litt shoppingdilla nå jegFørst PSP til 1900kr, Lips til 250kr Spill til PSP Locoroco til 130kr og Tekken Dark Ressurection til 189kr, minnekort til PSP til 250kr for 4GB Alt dette har jeg brukt på 1 dag på internettbutikker utenom PSP som ble kjøpt på Elkjøp... Håper dem begge spillene kommer til meg før jeg reiser til Oslo-Sverige neste torsdag Da tror jeg sparer dem ca 3500kr til kommende spill, phewww Ikke akkurat et godt kjøp. Fikk det for 49kr hos expert for flere måneder siden. Fikk nye skjermen i dag! Kanonbra førsteintrykk ihvertfall Ble ikkje så mange timene med spilling på den i dag, men det eg fikk se av COD5 og KZ2 lovet svært bra Selv kjøpte jeg nylig en plasma tv, fant ut at HD var latterlig oppskrytt og hadde altfor mange ulemper, solgte den og gikk tilbake til min gode gamle CRT tv. Skal aldri kjøpe noen hdtv igjen før det eventuelt kommer nye teknologier. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Selv kjøpte jeg nylig en plasma tv, fant ut at HD var latterlig oppskrytt og hadde altfor mange ulemper, solgte den og gikk tilbake til min gode gamle CRT tv. Skal aldri kjøpe noen hdtv igjen før det eventuelt kommer nye teknologier. LOL? Hva var så ille med hd da? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Det er mainstream, MagnarP elsker å være litt ekslusiv. Lenke til kommentar
Daniel33 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Det er mainstream, MagnarP elsker å være litt ekslusiv. Flertallet har fremdeles CRT tv'er så HDTV er absolutt ikke mainstream nei. Så der tar du feil. Men i motsetning til mange andre så har jeg en hjerne jeg selv har kontroll over og lar meg ikke meg styre av markedskrefter. Lenke til kommentar
nub_nutz Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Vel eg er på min andre HDTV no, og eg går ihvertfall aldri frivillig over til å spille på ein CRT igjen. Wii og PS2 etc. er unntak da disse seg bedre ut på den gode gamle skjermen. Legger man ned noen timer på kalibrering av skjermen sin oppnår man bedre resultat, da fabrikk/butikk innstillingene ofte er regelrett på bærtur i forhold til bruksområdene man måtte ønske. Eg har også fått utdelt ein hjerne, som sier meg at det å spille og se film på HDTV er noe heilt annet enn på den gamle traveren CRT. Det er ihvertfall min oppfatning Endret 6. april 2009 av Mala Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Jeg tror du må ha fått en ødelagt tv Magnar, hd er da så mye bedre. Lenke til kommentar
nub_nutz Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Mulig det er snakk om elleville forhåndskalibreringer. Det kan faktisk oppfattes som eit ganske ødelagt bilde, med skarphet og kontrast på maks + all slags "bilde forbedringer" aktivert. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Er på min andre HD-tv og fjerde LCD-skjerm. Greit nok, de første PC-skjermene var på bærtur, men nå har teknologien virkelig hentet seg opp. Å bruke en CRT skjerm er bare aktuelt når jeg krever vannvittige oppløsninger (2048*1536) eller på død og liv må ha over hundre realistiske bildeoppdateringer i sekundet. Ikke veldig ofte, altså Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 MagnarP: Hva var ulempene med HDTV da? Treg respons i forhold til vanlig TV? Dårligere kvalitet på lav oppløsning? Dårlige "svartforhold"? Ser ikke på dette som store problemer i alle fall. Er på min første HDskjerm, både på min LCD 19 PCskjerm, og min 32 Tatung TVskjerm. På xbox 360 ser alt veldig fint ut med HDTV, men når jeg fyrer opp visse Wii-spill, og gamle xbox og ps2 spill, så ønsker jeg at jeg hadde en vanlig TV tilgjengelig. Det ser rett og slett bedre ut der. Lenke til kommentar
Daniel33 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 (endret) MagnarP: Hva var ulempene med HDTV da? Treg respons i forhold til vanlig TV? Dårligere kvalitet på lav oppløsning? Dårlige "svartforhold"? Ser ikke på dette som store problemer i alle fall. Er på min første HDskjerm, både på min LCD 19 PCskjerm, og min 32 Tatung TVskjerm. På xbox 360 ser alt veldig fint ut med HDTV, men når jeg fyrer opp visse Wii-spill, og gamle xbox og ps2 spill, så ønsker jeg at jeg hadde en vanlig TV tilgjengelig. Det ser rett og slett bedre ut der. Tregere respons ja. DVD filmer så forferdelig ut i forhold til DVD på crt tv'en. Samme gjorde tv sendinger. HD filmer var bare så vidt bedre enn hva dvd er på crt, og da er jo mye av poenget borte. Virker på meg som mange blir blendet av "stor skjerm" fremfor noe annet. Jeg hadde en 42" Panasonic 85z et eller annet. Ja, spill så litt bedre ut, men nesten ubetydelig i forhold til på min crt. Tror folk ofte sammenligner hvordan SD ser ut på HDTV, noe som var helt grusomt, og ikke hvordan SD ser ut på vanlig tv. Endret 6. april 2009 av MagnarP Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Er virkelig forskjellen mellom responstiden til en forholdsvis ny LCD TV og en CRT skjerm merkbar (altså, kan du merke delay)? Er det forskjell på responstiden hvis man bruker forskjellige kabler? Spør av ren nysjerrighet, men er kjekt hvis du kan backe up svaret du kommer med (snakker ikke bare til MagnarP) Endret 6. april 2009 av Gormers Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 3 Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 (endret) wow. Du skal ha rimelig dårlig respons(ms) om du skal merke etterslep på lcd tv'er. Endret 7. april 2009 av Sadfez Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 LCD'er generelt er tregere enn CRT, og det er en del mennesker som plages av ghosting. Altså at bevegelsene får et spøkelsesaktig slør bak seg. Se på det som en kappe som følger etter en person som beveger seg. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 3 Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Jeg vil påstå at du ikke merker det på ~5ms. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Det er mainstream, MagnarP elsker å være litt ekslusiv. Flertallet har fremdeles CRT tv'er så HDTV er absolutt ikke mainstream nei. Så der tar du feil. Men i motsetning til mange andre så har jeg en hjerne jeg selv har kontroll over og lar meg ikke meg styre av markedskrefter. Nei, er nok flere som har hdtv nå enn crt tv'er. Skal se om jeg ikke finner en kilde på dette når jeg kommer hjem fra jobb. Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Respons driter jeg en lang marsj i, da jeg heller vil ha en TV som ikke tar opp 85% av stua slik min tidligere 32" CRT gjorde. Jeg har kun sett 1 CRT TV som hadde tilnærmet lik kvalitet som min LCD, og det var en B&O 32" til den nette sum av noen å 40 tusen. Klarer man ikke se forskjell på HD materiale på HDTV/ DVD på CRT burde man seriøst besøke en optiker. Da jeg gikk fra CRT/DVD og over til LCD/HD fikk jeg en aha opplevelse. Jeg trodde blu ray var oppskrytt, men der tok jeg VELDIG feil. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 LCD'er generelt er tregere enn CRT, og det er en del mennesker som plages av ghosting. Altså at bevegelsene får et spøkelsesaktig slør bak seg. Se på det som en kappe som følger etter en person som beveger seg. Nå kjøpte MagnarP en plasma-tv så trur ikke det var problemet. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 La til en poll. Si ifra hvis den bør endres Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg