Doderlein Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Apple vil kjøpe Sony, Snakker vi Apple Playstation 4? Nei, huff, håper det bare er rykter. Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Håper ikke apple kjøper opp Sony. Nekter å betale 9000 for en konsoll. (mer eller mindre regnet ut etter min oppfatning på at apple er grådig) Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Håper ikke apple kjøper opp Sony. Nekter å betale 9000 for en konsoll. (mer eller mindre regnet ut etter min oppfatning på at apple er grådig) Med mindre Microsoft setter prisen på neste generasjons xbox til 7-8000 så tror jeg ikke du har noe særlig å frykte. Playstation må tross alt holde seg konkurransedyktig. Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Sony vil jo fremstå som et eget merke vil jeg tro. Og neppe hive seg opp i prissjiktet til apple produkter. Lenke til kommentar
Makiavelli Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Edit: Nevermind..Fikk det til. No thanks to xbox support. hehe Endret 26. oktober 2010 av Makiavelli Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Håper virkelig ryktene om at Apple vurderer å kjøpe Sony er sanne og at det faktisk skjer! Da burde Nintendo og Microsoft skjelve i buksene.... Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Spørs hvordan japanerne vill reagere hvis Sony havner på utlandske hender da vi helt sikkert har fått med oss hvor dårlig 360 har solgt i JPN i forhold til resten av verden, vill de snu Sony ryggen å satse alle sine penger på Nintendo slik att vill nesten få ett slags monopol på det japanske markedet. Nå tror jeg att finansene er i orden både hos Nintendo og i MS att på kort sikt så har de lite å frykte men hvis det skulle skje att Apple faktiskt kjøper opp Sony så tror jeg både Nintendo or Microsoft ikke kommer til å sitte på gjerdet men vi som forbrukere vill få en høyst uventet utvikling framover. Lenke til kommentar
Makiavelli Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg kunne virkelig stilt meg bak en apple designet playstation, men at apple skal kjøpe opp sony er jeg ikke helt sikker på at jeg vil. Apple kan design, men ikke pris. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Er ikke sony mye større da? Forstår virkelig ikke hvordan apple skal ha penga til dette med mindre de går for en "all inn" Lenke til kommentar
Laland Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Sist jeg så noen tall hadde Apple over 300 milliarder dollar på bok, så tenker de skal fikse det meste. Mulig det bare er skrøn også, though. Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Ingen som leser artikelen? Den totale kontantbeholdningen til Apple er 51 milliarder dollar. Markedsverdien til Sony er per i dag på 33,68 milliarder dollar Lenke til kommentar
Laland Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Da var det nok heller 300 milliarder kroner, det jeg leste. Forøvrig trenger ikke Apple mer enn halvparten av aksjene, og noe slikt er også veldig, veldig lite sannsynlig. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Er ikke sony mye større da? Microsoft er større enn Sony rent økonomisk og Apple er igjen større enn Microsoft, så om de vil kan de faktisk gjøre mye rart. Jeg tviler dog på at de vil gå for Sony. Kanskje de snuser på teknologien de besitter, men utover det ser jeg ikke helt hva Apple vil med dem. Mer realistisk sett vil jeg tippe at Adobe eller Disney er mer fristende for Apple. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg håper virkelig ikke Apple kjøper opp noen av dem. Jeg ser ikke noe scenario der et slikt oppkjøp vil være positivt. Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Apple vil kjøpe Sony, Snakker vi Apple Playstation 4? iStation. RoR: Hadde vært spennende om Apple kjøpte Adobe. Endret 26. oktober 2010 av nubbiz Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Angående Apple oppkjøp så håper jeg virkelig ikke de kjøper opp verken Adobe eller Sony. Sansynligheten er derimot større for at de kjøper opp adobe. Jeg jobber en del i photoshop og er også veldig fornøyd med Photoshop på PC, og har nettopp kjøpt meg ny PC til photoshop. (en sony vaio ironisk nok). Hadde Apple kjøpt opp adobe, så kan du være sikker på at de hadde gjort det Mac ekslusivt. For det første er hovedelen av designerene allerede på Mac, men det ville garantert at alle designbedrifter hadde gått for innkjøp av Mac hardware (som de tjener veldig godt på pga overpriset). Angående konkuransedyktighet iforhold til Microsoftkonsoll så er det ikke et veldig godt argument, siden Apple sine produkter i hovedsak er overpriset i alle ledd. Hvis man skal ha en god 17" Mac, vil den koste nesten det dobbelte av en tilsvarende HP eller Asus PC. Der har de i teorien priset seg rett ut av markedet, men de har fremdeles en relativ fin markedsandel av bærbar maskin salget. Hvis du sitter bakerst i en forelesningsal, så ser man overaskende mange Mac forran seg, med tanke på ytelse og pris, kontra andre produkt. På en annen side, så virket artikkelen ganske løsskrevet, og med lite saklig innhold. Noen har en toeri, og aksjene stiger. Skjer hele tiden uten at det bunner ut i noe oppkjøp. Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Har lite tro på at de hadde gjort det Mac eksklusivt. PS er for etablert til at de kunne ha gjort det. Og de tjener nok penger nok på Win-lisenser. Men Flash hadde de nok gjort noe drastisk med. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Angående Apple oppkjøp så håper jeg virkelig ikke de kjøper opp verken Adobe eller Sony. Sansynligheten er derimot større for at de kjøper opp adobe. Jeg jobber en del i photoshop og er også veldig fornøyd med Photoshop på PC, og har nettopp kjøpt meg ny PC til photoshop. (en sony vaio ironisk nok). Hadde Apple kjøpt opp adobe, så kan du være sikker på at de hadde gjort det Mac ekslusivt. For det første er hovedelen av designerene allerede på Mac, men det ville garantert at alle designbedrifter hadde gått for innkjøp av Mac hardware (som de tjener veldig godt på pga overpriset). Angående konkuransedyktighet iforhold til Microsoftkonsoll så er det ikke et veldig godt argument, siden Apple sine produkter i hovedsak er overpriset i alle ledd. Hvis man skal ha en god 17" Mac, vil den koste nesten det dobbelte av en tilsvarende HP eller Asus PC. Der har de i teorien priset seg rett ut av markedet, men de har fremdeles en relativ fin markedsandel av bærbar maskin salget. Hvis du sitter bakerst i en forelesningsal, så ser man overaskende mange Mac forran seg, med tanke på ytelse og pris, kontra andre produkt. På BI sitter hvertfall 70% av folket med Mac, meg inkludert. Speccs vs pris er kanskje ikke Macens sterke side, men når man kombinerer design, kvalitet, batteritid og OS, for å ikke snakke om den beste trackpaden jeg noen gang har vært borti! så klarer man å rettferdigjøre for kjøpet. Sony har denne generasjonen ikke vært så ille på design, så noen Apple oppkjøp trengs ikke, men jeg kunne gjerne sett et samarbeid på det håndholdte markedet! Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Mac er veldig dyktig på et par ting, og du nevner de fleste, men glemmer at de også som regel har overlegen oppløsning iforhold til konkurentene, skjermene er også ofte i en klasse for seg. Det er absolutt verdi i en Mac, men det var det i PS3 ved lansering også, men det var ikke alle som var like interessert i den teknologien og den muligheten konsollen hadde på den tiden, derfor ble funksjoner og prisen kuttet. Angående Apple OS, så er nok det i hovedsak en smaksak. Det er et helt greit opperativsystem hvis du ikke har vært borti mye PC før og har koblet hjernen til et windows grensesnitt. Jeg jobber som tech support ved siden av studiene, og det er alltid en gru når jeg må gjøre ting på en mac, det er av og til litt enkelt. (sette opp nettverk) eller veldig tungvint, (installering av skrivere) i forhold til windows. Tilbake til konsollkrigen Vet ikke helt om jeg ville hatt Apple og sony med samarbeid på en håndholdt enhet. Jeg har en iPhone og den er veldig bra til nettsurfing, facebook osv, men spillmaskin er det ikke. Den lider av det samme alle tuchscreen gjør i spill. Det er vanskelig å se gjennom sine egne fingrer, det gjør at noe alltid er i veien. Nå skal jeg ikke si at spill som Angry Birds ikke er konge og ikke har spist opp masse av min tid, men går man over på litt mer hardcore spill, så vil fingen være et større problem. Derfor synes jeg ryktene om at PSP2 ville ha en trykkfølsom sone på baksiden, var en genistrek. Da kan man spille skytespill mens tommelen på baksiden tracker siktet, uten at du trenger å tenke på å se gjennom din egen finger. Angående design på PS3 sitt os, så føler jeg at de har gjort en veldig god jobb der iforhold til konkurentene. Det er sikkert noen som er uenige der, men det må de få lov til Lenke til kommentar
Laland Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Microsoft er større enn Sony rent økonomisk og Apple er igjen større enn Microsoft, så om de vil kan de faktisk gjøre mye rart. Jeg tviler dog på at de vil gå for Sony. Kanskje de snuser på teknologien de besitter, men utover det ser jeg ikke helt hva Apple vil med dem. Mer realistisk sett vil jeg tippe at Adobe eller Disney er mer fristende for Apple. Må bare fikse litt på den. I følge Wikipedia har Apple Inc. $47.50 billion i ressurser, mens Microsoft har $86.113 billion. Husker en stund tilbake, da det gikk mange rykter om at MS eide så mye som 30% i Sony, og var interesserte i å kjøpe til seg majoriteten av selskapet. Når det gjelder selskaper Apple er interessert i, så er nok Adobe, som du sier, meget interessant på grunn av Photoshop og kontroll over Flash, slik at HTML5 kan pushes enda mer. Steve Jobs har store interesser i Pixar, og jeg kan ikke se Apple holde på med noe utenfor den digitale delen av Disney ellers, som totalt sett nok er veldig liten. Disneyworld med eplelogo? God stemning. Forøvrig har Apple også uttalt at de ikke ser på Blu-ray som noe særlig bra, og gjør heller som MS og streamer/holder seg til det digitale med iTunes og Apple TV. Kanskje de vil se på Netflix? Apple er nok ikke interesserte i å bygge videre på noen av de tre spillplattformene vi har i dag. Stadig flere (Valve, EA) lager spillene sine også til Mac og i-plattformene, og en tjeneste som kunne fungert på Apple TV/Mac Mini/i-enheter alá OnLive er mer Apples hjørne. Apple treffer nichen sin, og de gjør det innmari hardt. Kommer det en konsoll med en eplelogo vil den kjøre iOS, støtte Apps og Game Center samt legge kraftig opp til streaming. Tenk Xbox 360+App Store og eplelogo. Og slot-in dvd-drev, hvis noe i det hele tatt. Edit: Til bromle over meg: Apple har ingen særlig fordel i oppløsning/panelstørrelse, det er mer det at de pusher LED-teknologi. Siden de bestemmer maskinvaren i alle maskinene sine selv (ulikt Microsoft, som hovedsaklig lager Windows) kan de velge bort LCD, og pushe kun LED, og dermed holde prisen høyere attpåtil, for en som vil ha et epleprodukt. Når det gjelder Retina-skjermen til iPhone 4/iPod Touch er det ikke noe annet enn høy oppløsning som gir den en fordel. Endret 26. oktober 2010 av Laland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg