Gå til innhold

Konsollkaféen!

lonnj89

Anbefalte innlegg

Innlegget mitt var satt litt på spissen, men også litt sannhet i det.

Toman:

Jeg er enig, det gav litt annerledes type FPS følelse som jeg likte bedre og bedre. Jeg likte heller ikke kontrollen sånn kjempe etter demoen, men gav det en real sjangse og det angret jeg ikke på. Var artig å få Platinum i dette spillet ja:)

Endret av lyon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Det minst oppnådde trofeet i Killzone 2 er nemlig det som heter "fullfør spillet"."- haha, det sier faen meg alt :D

http://www.gamereactor.no/nyheter/122249/Guerrilla:+Mer+variasjon+i+Killzone+3/

Killzone 2 var konge. Likte man ikke kontrollen, er man enten nuub, "COD-only" eller for dårlig tolmodighet til å lære:P Et av de beste online FPS syntes jeg.

Morsom du :)

Uenig i logikken din, og det ender med hva jeg syns er gøy/logikk, og hva du syns er gøy/bra logikk, noe som ikke fører til god diskusjon, dogskal jeg ta fritiden for å teste spillet selv hos min kamerat.

For meg fins det 2 forskjellige typer vansklighetsgrader av "vansklig spill", det er ninja gaiden 2 (360) hvor det er urettferdig vansklig, og så er det Devil May Cry, hvor feilen ligger hos deg (man kan til en viss grad si det samme om ninja gaiden 2, men her er belønningen mye mindre og straffen mye høyere).

Før det blir mye heft ut av dette, så er alt jeg sier, som alltid, etter min mening.

Lenke til kommentar

Er litt kjipt likevel hvis du selv synes kontrollen var god og "lett å lære, vanskelig å mestre" (Mirrors Edge, folkens?). Nå betyr jo selvsagt ikke det å gjøre en kontroll mer intuitiv det samme som å "dumme den ned" etc, men det er en del spill som har en spillkontroll som er både lett å lære og mestre.

Det krever mye mer av utviklerne å lage en enkel kontroll enn en som er vanskelig å lære. Latmannsløsningen er å tenke at kontrollen ikke trenger å være så intuitiv fordi det skal stilles krav til spillerne. Det er gameplayet som skal utfordre, ikke kontrollen du har over figuren din.

Lenke til kommentar

"Det minst oppnådde trofeet i Killzone 2 er nemlig det som heter "fullfør spillet"."- haha, det sier faen meg alt :D

http://www.gamereactor.no/nyheter/122249/Guerrilla:+Mer+variasjon+i+Killzone+3/

Killzone 2 var konge. Likte man ikke kontrollen, er man enten nuub, "COD-only" eller for dårlig tolmodighet til å lære:P Et av de beste online FPS syntes jeg.

Morsom du :)

Uenig i logikken din, og det ender med hva jeg syns er gøy/logikk, og hva du syns er gøy/bra logikk, noe som ikke fører til god diskusjon, dogskal jeg ta fritiden for å teste spillet selv hos min kamerat.

For meg fins det 2 forskjellige typer vansklighetsgrader av "vansklig spill", det er ninja gaiden 2 (360) hvor det er urettferdig vansklig, og så er det Devil May Cry, hvor feilen ligger hos deg (man kan til en viss grad si det samme om ninja gaiden 2, men her er belønningen mye mindre og straffen mye høyere).

Før det blir mye heft ut av dette, så er alt jeg sier, som alltid, etter min mening.

Som sagt satt jeg det litt på spissen.

Ninja Gaiden 2, er nok et det vanskeligeste spillet på høyeste vansklighetsgrad ser ute. Det føles nok urettferdig for mange, men her må man gi mye for å få noe. Man må repetere og trene så mye, som de færeste gidder, når man kommer over en viss kneik er spillet ikke så urettferdig. Hvilken vanskighetsgrad har du spilt?

DMC jeg ikke spilt så mye, men 4ern er ikke akkurat så dypt og artig som ninja gaiden (min mening)

Lenke til kommentar

http://www.nowgamer.com/columns/casual-games/542/gears-3-delay-the-beginning-of-the-end-for-360

Det sier meg faen alt, når lineupen i 2011 på 360en er nesten bare XBLA spill, ikke noe store oppfølgere eller noe nytt. Ikke bland opp Codename Kingdoms fordi det er like ukjent som The Agent...

Ser ikke det som en umiddelbare nød med tanken på at 360 selger mest når det kommer til multiplattformspill og så lenge de ikke mister noen store multiplattformspill så går det bra. Og siden vi er så "verbale" idag så sier jeg det enkelt: Det er samme faen om spillet er tredje- eller førsteparti så lenge jeg spiller et spill jeg synes er gøy.

Lenke til kommentar

http://www.nowgamer.com/columns/casual-games/542/gears-3-delay-the-beginning-of-the-end-for-360

Det sier meg faen alt, når lineupen i 2011 på 360en er nesten bare XBLA spill, ikke noe store oppfølgere eller noe nytt. Ikke bland opp Codename Kingdoms fordi det er like ukjent som The Agent...

Jøss. Har vi kommet til 2011 allerede? Har jeg gått glipp av januarsalget?

Xcom, Project Draco og Gears of War 3 ser spennende ut. I tillegg antar jeg at Turn10, Rare, Lionhead og 343 Industries vil annonsere nye prosjekt i 2011. Firebird Studios er jeg mindre sikker på.

Lenke til kommentar

Kjøper spillene jeg har lyst på jeg så samme pokker egentlig hvilke maskin det kommer på....eneste som betyr noe nå egentlig er Cataclysm :p

EDIT: Prince of Persia Trilogy! The 18th of November 2010 you'll be able to play Sands of Time, The Warrior Within and The Two Thrones on PS3 in HD and also in 3D!

Fra Ubisoft Nordic sin Facebook gruppe...gode nyheter for PoP fans!

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

@lyon

Har spilt gjennom causal og warrior, den neste vansklighetsgraden klarte jeg bare første bane, den krevde altfor mye konsentrasjon og perfeksjon at jeg orket ikke :p

@ Toman

Må du huske at din oppfatning av kommende spill i 2011 er at du har alle konsoller, for mange andre er også multiplattform spill mye å glede seg til, for min del er det faktisk multiplattform spillene jeg hatt det gøyest med, så ser ikke helt poenget med en slik påstand, ettersom du får muligheten til å prøve alle goodies på alle konsoller.

Lenke til kommentar

Sånne "The end of X360" artikler har jeg sett haugevis av, i årevis nå. Hovedsaklig på N4G. De har ikke fått så veldig rett sålangt synes jeg. Husk at MS faktisk har vært ganske flinke til å annnonsere spill på feks E3, for så å faktisk lansere de når de sier, få måneder senere. Mer enn jeg kan si for mange av Sony's spill.

Lenke til kommentar

var det vanskelige kontrollere i killzone 2? Husker ikke å hatt noe problemer med vanskelige kontrollere til dags dato. Tror ikke jeg kommer til å ha problemer med en kontroller før jeg må begynne å tenke på å trykke latterlige kombinasjoner som:Trykk R3+trekant+l2+r2+x og rett etter det igjen trykk trekant+runding+firkant+L3+pil ned for å gjøre en 2 punch combo. Helt latterlig hvordan folk syter over kontroller setup noen ganger altså. Skulle nesten tro at de ikke hadde spillt spill før.

Lenke til kommentar

Sånne "The end of X360" artikler har jeg sett haugevis av, i årevis nå. Hovedsaklig på N4G. De har ikke fått så veldig rett sålangt synes jeg. Husk at MS faktisk har vært ganske flinke til å annnonsere spill på feks E3, for så å faktisk lansere de når de sier, få måneder senere. Mer enn jeg kan si for mange av Sony's spill.

Det blir som med Maya-Kalender "profetien" som folk svelger som paracet, man får bare vente å se og nyte tiden mens man venter.

Lenke til kommentar

var det vanskelige kontrollere i killzone 2? Husker ikke å hatt noe problemer med vanskelige kontrollere til dags dato. Tror ikke jeg kommer til å ha problemer med en kontroller før jeg må begynne å tenke på å trykke latterlige kombinasjoner som:Trykk R3+trekant+l2+r2+x og rett etter det igjen trykk trekant+runding+firkant+L3+pil ned for å gjøre en 2 punch combo. Helt latterlig hvordan folk syter over kontroller setup noen ganger altså. Skulle nesten tro at de ikke hadde spillt spill før.

Jeg opplever de selv som veldig vanskelige, enten det er "tyngden", knappeoppsettet eller de veldig lite gode triggerene. Har også sånne clip-on ting som gjør dem buet likt som Xbox 360-kontrollen, men spillet styrer fortsatt like ekkelt. Alt føles for tregt og unøyaktig, og det er innmari ekkelt å spille. I spill som God of War og Uncharted merker jeg ingen problemer, selv om det jo er andre sjangere.

Edit: Jeg klager ikke over knappeoppsettet, det er helt greit, men kontrollene (stikkene og triggerene) samt noe jeg opplever som treghet i spillet ødelegger veldig. Særlig meleeingen. Kanskje mer autentisk, men lite givende fra et gameplayperspektiv. Det må også sies at jeg har spilt i alle mine år, både med mus, tastatur og kontroller, så spille har jeg gjort.

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Fikk Navigation kontrolleren til Move i posten her om dagen, og må si meg meget skuffet over hvor dårlig den ligger i hånden. Motion kontrolleren den ligger bra og du får en godt grep rundt den, mens denne er som å holde en liten pølse med noen knapper på. Tillogmed tumb stikka er ubehagelig....

Andre som har tafset litt på denne og som synes dette var skikkelig slappe greier? Under er bilde av den og en ser jo klart at det er ikke noe som helst ergonomiskt ved den, helt latterlig.

post-150-1101055535_thumb.jpg

Lenke til kommentar

@lyon

Har spilt gjennom causal og warrior, den neste vansklighetsgraden klarte jeg bare første bane, den krevde altfor mye konsentrasjon og perfeksjon at jeg orket ikke :p

@ Toman

Må du huske at din oppfatning av kommende spill i 2011 er at du har alle konsoller, for mange andre er også multiplattform spill mye å glede seg til, for min del er det faktisk multiplattform spillene jeg hatt det gøyest med, så ser ikke helt poenget med en slik påstand, ettersom du får muligheten til å prøve alle goodies på alle konsoller.

Jeg får mest glede av eksklusive spill, det er de som skal sprenge grenser innen grafikk, spillbarhet, historie osv osv. Multiplattformspill ser jeg kun som en bonus ;)

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=268264

Jepp denne pakken skal jeg også skaffe meg :D

Lenke til kommentar

Blir nok "haugevis" av spill til 360'n også i 2011 selv om det er få exlusiver. Multiplattformspill kjøper jeg alltid til 360, ikke bare pga bedre grafikk men også fordi 360 kontrollen er så uendelig mye bedre enn PS3 kontrollen som er et 90-talls klendodium! Min personlige menig btw, men jeg fatter ikke at Sony ikke har klart å videreutvikle håndkontrollen, den er jo klin lik den man fikk med Playstation for 15 år siden.

Har blitt mange spillkjøp i år, men kun 1 spill til PS3(GoW III), og flere blir det nok ikke. Men PS3'n er kjekk å ha som blu-ray spiller.

Lenke til kommentar

Jepp motsatt av meg det Biodex, bruker 360en til Halo Reach og teste å se hva NAT Type jeg har her hjemme, kjekt å ha det og :whistle: . Er dog min mening men allikevel

Velger multiplattform til PS3 da jeg elsker Dualshock 3 og gratis online er også en bonus å ha

Endret av Toman
Lenke til kommentar
da jeg elsker Dualshock 3

Jeg klarer bare ikke å "hanskes" med PS-kontrollere siden den første gangen jeg holdt i en Xbox-360 kontroll.

Jeg vokste opp med Playstation i stua, men for meg har Xbox 360 kontrollen såpass mye bedre passform i hendene (for ikke å glemme trigger-knapper) enn PS-kontrollene.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...