Gå til innhold

Konsollkaféen!

lonnj89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg føler det på samme måten som RoR og Nubbiz her. Etter å ha gjort litt research må jeg bare konkludere med at historien i FFXIV ikke overraskende kun skal fungere som et bakteppe for en stor, åpen verden som kan utforskes fritt. Det sier seg selv at den episke narrativen med overraskende vendinger og rørende karakterutvikling ikke har noen plass i et MMO, og det vil jeg påstå er synd da det er nettopp det FF gjør best. I stedet for å forsøke å konkurrere med WoW, noe jeg allerede nå er sikker på at FFXIV ikke vil klare, tror jeg det hadde vært klokere av Square-Enix å fokusere på det de gjør bedre enn alle andre; nemlig JRPGer. FFXIV som JRPG ville sannsynligvis blåst konkurrentene av banen, men som MMO blir det bare nok en WoW-utfordrer som havner midt i bunken sammen med Age of Conan, Aion og andre. Det er den klassiske visdommen om at en stor fisk i en liten dam blir en liten fisk i en stor dam. Om de på død og liv skal lage MMOer kunne S-E i det minste faset det ut i en egen sub-franchise og ikke inkludert dem i den kanoniske serien.

Ellers har vi jo Versus og Agito å se frem til. Forhåpentligvis vil det bli fullverdige FF og ikke middelmådige spinoffs ala Dirge of Cerberus, Crisis Core og X-2, men det tør jeg ikke håpe på. S-E er sterke på hovedseriene sine, men spinoffsene føles alltid litt nedprioriterte. Ja, jeg vet Versus ser utrolig kult ut i trailerne, men hvilken som helst spillutvikler kan lage pene cutscenes nå om dagen, spørsmålet er om de har lagt seg i selen for å skrive en intelligent historie og utvikle et skikkelig avhengighetsdannende gameplay.

Lenke til kommentar

Playstation Move er forhåndbestilt i fordel for Kinect som ikke klarte å skape noe som helst inntrykk for mitt vedkommende i filmene jeg har sett, med for mye fokus på nye spillere og klarte ikke se hvordan et skytespill skal spilles, skal man holde med fingrene å late som det er gunneren og skyt? For meg så gjorde man slik i barndommen i en lekekrig eller noe, for gammelt til slikt jeg :)

Endret av Toman
Lenke til kommentar

Tror denne høsten blir veldig, veldig flott. LBP2, Halo: Reach, CoD: Black Ops og Fallout: New Vegas er det som står høyest på min liste. Innbiller meg god, god stemning!

Veldig flott, den listen viser at det er vel noe omtrent for enhver gamer denne kommende høsten, for ut av de er det eneste jeg ser noenlunde fram til er CoD: Black Ops.

Det jeg ser mest fram har jo allerede kommet, Valkyria Chronicles 2 og jeg har fått spilt det en god del over helgen. Sitter med et veldig solid inntrykk, fysj og fy for en elendig historie men gameplayet er såpass mye forbedret og bra for å være på en håndholdt maskin at jeg kan se bort ifra det. Ellers gleder jeg meg veldig til jeg får Kingdom Hearts Birth By Sleep i posten denne uken. Ellers gleder jeg meg til Phantasy Star Portable 2, Maijin and the Forsaken Kingdom, Fifa11, Sengoku Basara. Har og fått forhåndsbestilt Blazblue: Continuum Shift limited edition siden prisen var så latterlig lav på 18pund. Akk ja..bare til å tømme lommeboken.

Og ikke nok med det vil 2011 åpne for Killzone 3, Dead Space 2, Yakuza 4(!), Oddworld: Stranger's Wrath HD (!!!), plus så er det jo alle wii spillene som kommer utover høsten, vinteren og våren jeg ikke har råd til som blant annet Other M som allerede er ute..hjelper lite når jeg ikke engang har fått fatt i SMG2.

Det er dyrt å være gamer, og det hjelper lite at det rett og slett ikke er nok tid til å gjennomføre det jeg allerede har.

Lenke til kommentar

Haha, du har helt rett i det Quagles. Denne høsten og påfølgende vår blir den dyreste for meg hittil, når det kommer til spill i det minste. Svak som jeg er for gode spill, har jeg satt opp 25+ spill på innkjøpslisten fremover. Det inkluderer noe fra de fleste sjangere, som GT 5, CoD: Black Ops, Need for Speed, Zelda og Portal 2, men mest er det av rollespill, da vi fremover vil se kanontittler som The Witcher 2, Two Worlds 2, Gothic 4, Dragon Age 2, osv. I tillegg er det ny maskinvare å kjøpe, PS Move, (kanskje) Kinect/m 360, og spesielt Nintendo 3DS.

Og for meg ser det ut som de store releasene har skiftet fra å komme om høsten til å komme om våren, for denne vårens lineup er den beste jeg har sett på lenge, ja kanskje noen gang.

Dette kommer virkelig til å tære på lommeboka ja, men heldigvis har jeg spart opp en del reserver. Det kommer til nytte nå. ^_^

Edit: Laland det er jo masse som kommer til vinteren/våren (1 og 2. kvartal). De fleste store titlene kommer da, som DA 2 The Witcher 2, Portal 2, og mange andre. Når jeg tenker over det er det mange 2ere. ^_^

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Da har Rune Fjeld Olsen laget en anmeldelse av Move for Vg.

http://www.vg.no/spi...?artid=10036261

Synes det var en veldig tynn anmeldese av et såpass viktig produkt. Jeg står med beinene godt plantet i begge leirer og det skal bli spennende om han lager en like dårlig artikel om Kinect...

Jeg så den jeg også og gikk hit for og poste den...

Ja hva skal jeg si. Den var litt tynn på innhold. Jeg la spesielt merke til dette.

Gringorilla: dette er teknologi som Sony har jobbet med i årevis, faktisk helt siden Eyetoy først kom på markedet for rundt 8 år siden, altså lenge før Wii.

Jaha? Gjorde de det? Kilder på dette plz?

Om jeg skal velge mellom MOVE og Kinect ville jeg valgt MOVE, fordi det er den eneste av de som bruker en form for fysisk kontroll. Å veive rundt i løse luften er ikke helt noe jeg ser for meg selv gjøre. Spørsmålet er det som de også sier i artikkelen: At spillbiblioteket ikke er like stort som til Wii. !ENDA!

Spillene kommer nok, men om det kommer mange nok til at jeg har lyst til å punge ut for dette, er jeg litt usikker på. Resident Evil og Heavy Rain kan jeg alltids spille med en vanlig kontroll. Om jeg vil spille tv-spill på denne måten, kan jeg like godt spille Wii. Det eneste spillet i dag jeg virkelig ville prøvd til MOVE er Sorcery. For min del sitter jeg på gjerdet og venter til det kommer flere spill som jeg definitivt vil prøve og hvis det kommer mange nok, så er det fullt mulig det blir MOVE på meg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...