Gå til innhold

Konsollkaféen!

lonnj89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For min del er det kun Nier og Heavy Rain som virkelig har utmerket seg som kandidater til GOTY. Det skal også godt gjøres at noen spill skal overgå dem.

Hva med The Whispered World? :love:

Jeg har egentlig spillt mest spill som kom ut i fjor, men av de jeg har spillt i år og som for meg er kandidater til GOTY er: Alan Wake, Darksiders, Nier, God of War 3, Super Mario Galaxy 2, Divinity 2: Ego Draconis, The Whispered World og Sam & Max: The Devil`s Playground. Blir vanskelig å plukke en favoritt av dem da alle er fantastiske spill.

Lenke til kommentar

Jo, The Whispered World er et veldig bra spill, samme med Darksiders, men jeg synes ikke de utmerket seg i like stor grad som Nier og Heavy Rain, de er i en klasse for seg selv. :)

Edit: Ikke spilt Heavy Rain ennå?

Har ikke kommet så langt enda, men skal få spillt det snart. Har hatt det siden release så det er vel på tide :p

Kan jeg kjøpe The Whispered World fra Play.com f.eks og spille det på min PC? Har så lyst på det spillet.

Jepp, det kan du. Kan virkelig anbefale deg spillet om du liker pek-og-klikk spill, det er knakende bra.

Edit: Aiai, nå blir det enda mer spillkjøp. Ser at Crackdown 2 og Blur koster £17.99 på play.com nå.

Edit 2: Fragile Dreams til Wii også til £17.99. Har hatt lyst på det lenge nå, så slo til på det også.

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

For min del er det kun Nier og Heavy Rain som virkelig har utmerket seg som kandidater til GOTY. Det skal også godt gjøres at noen spill skal overgå dem.

Hvis ikke Super Mario Galaxy 2 får mange GOTY-nominasjoner og -priser så forstår jeg ingenting. Etter 87 registrerte presse-anmeldelser på Metacritic er snittet 97%. Det er ingen registrerte anmeldelser med lavere karakter enn 91%, 9/10 eller 4,5/5. Man må heller ikke glemme Mass Effect 2 som kom ut i januar.

Edit 2: Fragile Dreams til Wii også til £17.99. Har hatt lyst på det lenge nå, så slo til på det også.

Takk for info. Kjøpt!

Lenke til kommentar

Det ville i så fall bare nok en gang bevise at det er de mest kjente blockbusterne som vinner priser, uavhengig av om de er verdig eller ikke.

Har ikke spilt SMG2, men jeg tviler på at det er så imponerende som forgjengeren.

ME2 derimot. Hvis det vinner priser blir jeg svært skuffet. I forhold til forgjengeren virker ME2 å være fra et helt annet univers, og ikke av det bedre slaget. De har fjernet de gode tingene ved ME og i stedet lagt til mer av det dårlige. Det er platt, simpelt og masseprodusert.

Edit: Metacritic-score har aldri vært et mål på kvalitet.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar
Edit: Metacritic-score har aldri vært et mål på kvalitet.

Vel.. Siden GOTY-utmerkelsene deles ut av de samme som skriver anmeldelsene, og Metacritic er en samling av "alle" anmeldelsene så bør det i minste være en pekepinn på hvilke spill som blir nominert. Og jeg er enig i at Metacritic ikke er et mål på kvalitet, fordi en spillanmeldelse generelt ikke er et mål på kvalitet, men derimot én persons subjektive mening.. men når det gjelder Super Mario Galaxy 2 så er alle anmeldelser både fra presse og spillere så enstemmige at det ikke kan ignoreres.

...og likte du Super Mario Galaxy, kommer du til å ELSKE Super Mario Galaxy 2. Kreativiteten som ligger bak denne oppfølgeren er helt uten sammenligning. Det er bedre og morsommere på alle måter. Tiårets (og et av tidenes) beste spill i min mening.

Lenke til kommentar

Virkelig? Må nesten prøve det selv før jeg kan gjøre meg opp en mening, men hvis det er så bra som du skal ha det til må det nesten føres opp ved siden av de to andre favorittene mine.

Jeg er rimelig sikker på at Nier ikke kommer til å bli noe GOTY, til det er det ikke kjent og hypet nok, men det vil uansett være min personlige favoritt. Heavy Rain har jeg håp for. :)

Edit: For å si litt om hva jeg føler for Nier. Det mest beskrivende blir vel å si at jeg ikke har forelsket meg sånn i et spill siden The Legend of Zelda: Ocarina of Time. :love:

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Ok. Da skal jeg kjøpe det uten tvil.

The Whispered World koster 39.99 Euro på Steam.

Billigere på Play.com

Forrsten takk for tipset om Blur. Skal jeg kjøpe Blur eller vente til GT5....?

Billigere fra Zavvi, 12 pund^^ tenker på å kjøpe det selv også.

Lenke til kommentar

Hyggelig nyhet, men har det i det hele tatt vært et problem? Jeg har alltid vært positivt overrasket over lydkvaliteten over XBL. Når ikke opp til det beste du finner på PC, men banker alt på konsollmarkedet.

Ser heller at de forbedrer ledingen på de "nye" headsettene med volumkontroll på ledningen. Snakk om søppel. Gi meg tilbake klossen du puttet inn bak på kontrollen.

Lenke til kommentar

Hyggelig nyhet, men har det i det hele tatt vært et problem? Jeg har alltid vært positivt overrasket over lydkvaliteten over XBL. Når ikke opp til det beste du finner på PC, men banker alt på konsollmarkedet.

Ser heller at de forbedrer ledingen på de "nye" headsettene med volumkontroll på ledningen. Snakk om søppel. Gi meg tilbake klossen du puttet inn bak på kontrollen.

Det er din egen mening om det banker alt på konsollmarkedet...

Da sier jeg min egen mening og jeg synes PS3 har bedre lydkvalitet siden det headsettet jeg har til ca 140kr slår det meste utenom til PC da.

Endret av Toman
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...