Gå til innhold

Konsollkaféen!

lonnj89

Anbefalte innlegg

[diverse om kontrollere]

Jeg har aldri har vært noen stor fan av DualShock-kontrollerene da de rett og slett ikke ligger rett i hendene mine i forhold til hvordan jeg må vinkle tommelfingrene mot analogspakene. Får fysisk vondt i hendene etter kort tid, så av den grunn fungerer de dårlig for meg.

Min favoritt gjennom alle tider er derimot din fyllikkontroll, GameCube-kontrolleren. Ingen kontroll er mer ergonomisk - og for de spillene som utnyttet den (og ikke prøvde å prakke inn et kontrolleroppsett designet for DS2) så var den nær perfekt. Ellers liker jeg både Xbox 360-kontrolleren (minus d-pad som er ubrukelig), Wii Remote + Nunchuk og begge Classic Controllerene veldig godt. Jeg bruker den vanlige Classic Controller til alt på Virtual Console som er 2D (fordi den føles som en SNES-kontroller), og CC Pro til N64-VC og de Wii-spillene som støtter CC-kontroll.

jeg er helt enig med deg. Playstation kontrollene er rett og slett for små til mine ganske så store hender, og derfor blir det litt merkelig når jeg bruker tommelen og den sliter seg ut rimelig fort. men jeg må si at de passet meg perfekt på 90 tallet når jeg var en liten unge, mens det virker som xbox 360 sin er laget for litt større hender og ligger fint i håndflaten. den eneste gangen den har slitt meg ut var når jeg spillte bayonetta i 4 timer :)

Endret av Malactica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[diverse om kontrollere]

Jeg har aldri har vært noen stor fan av DualShock-kontrollerene da de rett og slett ikke ligger rett i hendene mine i forhold til hvordan jeg må vinkle tommelfingrene mot analogspakene. Får fysisk vondt i hendene etter kort tid, så av den grunn fungerer de dårlig for meg.

Min favoritt gjennom alle tider er derimot din fyllikkontroll, GameCube-kontrolleren. Ingen kontroll er mer ergonomisk - og for de spillene som utnyttet den (og ikke prøvde å prakke inn et kontrolleroppsett designet for DS2) så var den nær perfekt. Ellers liker jeg både Xbox 360-kontrolleren (minus d-pad som er ubrukelig), Wii Remote + Nunchuk og begge Classic Controllerene veldig godt. Jeg bruker den vanlige Classic Controller til alt på Virtual Console som er 2D (fordi den føles som en SNES-kontroller), og CC Pro til N64-VC og de Wii-spillene som støtter CC-kontroll.

Litt motsatte av meg, tok meg lang tilvenningstid til å like 360 kontrolleren. Etter en times tid med fifa måtte jeg bare legge fra meg kontrollen, og Fight Night Round 4 var nermest et mareritt å spille over lengre tid. Dual Shock 3 satt perfekt første gang jeg prøvde den, men nå har jo jeg hatt ps1 og ps2 så det er jo kun ørsmå forskjeller ifra kontrollene.

Lenke til kommentar

Liker 360 kontrollene bedre enn dualshock (og andre) Mye kommer av at jeg elsker triggeren på 360 spaken, men misliker den på dualshock. Rett og slett fordi den er for fet og "feilplassert" Umulig å ha fingrene på både bumpere å trigger på dualshock. Ofte må jeg justere grepet for å kunne gå uten å miste analog stikkene.

Hører sikkert ut som denxbox fanboyen, men der tar du feil. ;)

Lenke til kommentar

Hadde ikke min høyre-trigger pipet og lager lyder i 360-kontrollerene hadde jeg skytet like bra på 360 så PS3, jeg mister ikke generelle aimen min ved å bytte kontrollere, hvorfor skal jeg det :). Bare å høre lyden i triggeren på 360 kontrollene er damn irriterende men klarer av og til å unngå lyden og kontrolleren fulgte med i esken til min nye 360 Slim...

Jaja, spiller alt mulig :)

Endret av Toman
Lenke til kommentar

Ps3 kontrollen er alt for liten etter min mening. Også har den skarpe kanter rundt "sømmen" men d-padden er herlig. Stickene er også litt for løs og triggerene er forferdelige.

En kontroll jeg alltid har likt er Wii kontrollen. Så lenge du ikke spiller et spill hvor du må peke kontrollen mot TVen. Jeg var forresten nede på Elkjøp for å kjøpe en Wii og litt utstyr. Der fikk jeg et sjokk da jeg så at prisen var 400 kr mer enn på nett siden. Så jeg bestillte heller fra nett.

Lenke til kommentar

Den generelle retningslinjen for bruk av trommekontrollene til Guitar Hero/Rock Band er at dette ikke skal betraktes som instrumenter, men som spillkontrollere og behandles deretter. Dvs ingen overdreven "nå skal jeg late som om jeg er ekte trommis"-oppførsel, men følg rytmen og spill spillet, og hold trommestikkene i et løst grep mellom pekefinger og tommel. "tap, tap, tap" ikke noe hamring.

Lenke til kommentar

jeg er helt enig med deg. Playstation kontrollene er rett og slett for små til mine ganske så store hender, og derfor blir det litt merkelig når jeg bruker tommelen og den sliter seg ut rimelig fort. men jeg må si at de passet meg perfekt på 90 tallet når jeg var en liten unge, mens det virker som xbox 360 sin er laget for litt større hender og ligger fint i håndflaten. den eneste gangen den har slitt meg ut var når jeg spillte bayonetta i 4 timer :)

Merkelig hvordan folk opplever det forskjellig. Er helt motsatt for meg, ikke blitt sliten selv etter 16 timer med nærmest konstant spilling. Ikke har jeg så små hender heller, så jeg lurer litt på hvor store dine må være. ^_^ Tror nok det er en vanesak.

Lenke til kommentar

X360 kontrolleren ligger bedre i hendene men stikkene er ubehagelige...PS3 sin ligger ikke like godt i hendene men stikkene er som å dra en varm kniv i smør....deilig.

Men forhåpentligvis vil Move mer eller mindre erstatte hele kontrolleren til PS3, noe en ikke kan si om Kinect...så slikt sett er jeg veldig spent på hvordan Move er å ha i hendene og responsen...ikke mange dager igjen nå.

Lenke til kommentar

Jeg fant fort ut hvilken versjon av Mafia II jeg skulle ha da jeg prøvde demo'n til både 360 og PS3. Alt satt som et skudd med 360 kontrollen i hånda mens jeg ikke var like komfortabel med DS'n. Hadde mindre kontroll med styringen på sistnevnte, og triggern er jo bare helt håpløs. 360 kontrollen er helt klart min favoritt og perfekt til shooters.

Lenke til kommentar

Men forhåpentligvis vil Move mer eller mindre erstatte hele kontrolleren til PS3, noe en ikke kan si om Kinect...så slikt sett er jeg veldig spent på hvordan Move er å ha i hendene og responsen...ikke mange dager igjen nå.

Måtte gud forby at playstation move stikka tar over for dualshocken!

Lenke til kommentar

Måtte gud forby at playstation move stikka tar over for dualshocken!

Jeebus Creebus! Enig.

Det håper jeg da virkelig ikke skjer.

Lenke til kommentar

X360 kontrolleren ligger bedre i hendene men stikkene er ubehagelige...PS3 sin ligger ikke like godt i hendene men stikkene er som å dra en varm kniv i smør....deilig.

Måtte det aldri skje. Men som sagt håper jeg vi får se muligheter til at nye spill kommer til å bli spillbart med Move og Kontroller, som Resident Evil, Heavy Rain.

Lenke til kommentar

For det første så finnes det ingen Gud så han/hun eller det kan nok ikke hjelpe dere :p

Altså det må jo være veldig bra og presist for at Move skal kunne "erstatte" den gammle kontrolleren, men om den er så rask og presis som Sony skal ha det til så vil jo den gammle kontrolleren bli enda mer avlegs en den allerede er. Om det blir en hit så vil nok bare flere og fler spill komme med Move support og den gammle kontrollenen fases ut over et par år.

Tid vil vise.

EDIT: For å sette det litt på spissen da, jeg skulle ALDRI spille med mus i FPS spill når spillene begynte å ta dette i bruk...det var jo heeelt på tryne liksom. Hadde likt å se tryne mitt da om jeg hadde vist hvordan ting ville bli...

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...