Gå til innhold

Konsollkaféen!

lonnj89

Anbefalte innlegg

Fikk gjort litt mer. Har sjekket prisene rundt omkring for Kinect og Move på cdon.no, gamestop osv når jeg var å shoppa!

Move får jeg til 1400kr med et spill Sports Championship, her får man Move kontrolleren, eye camera, nuchucken og et spill faktisk på gamestop!!!

Si viss du kjøper Move med navigation controller blir det 900kr på gamestop uten spill, så kjøper man kansje et spill til Move en annen plass for å spare litt ekstra så blir det rundt 1400-1500kr de fleste stedene.

Kinect 1299kr uten noen spill som følger med pr idag det så jeg vet om, viss du skal ha et spill si Kinectimals blir det 1800kr-1900kr på cdon.no og gamestop.

Så det du sier var at du fikk nok til å spille noen Move spill for en person + et spill til den pene sum av 1400,-, jeg sier noen spill siden det er noen spill som krever 2 motion kontroller, og da er prisen plutselig litt mer. Og ikke for å snakke om at hvis man skal har to sett med 2xmotion og nunchuck så man kan spille alle spillene 2 player.

Og man kan også da få tak i Kinect (var snill og rettet det opp i innlegget ditt siden du klarte å skrive feil ;) ) som kan brukes, uten at du må kjøpe noe ekstra, av to personer, og du kanskje kan få tak i Kinect Sport til ca. 400,- på lanseringsdagen. Så da blir det ca. 1698,- for en tospiller opplevelse på Kinect + et spill.

Var det noe ala dette du prøvde å komme frem til? Følte bare at du ikke hadde et så... flerspiller fokusert innlegg, men det er jo selvfølgelig lov til å foretrekke å spille alene.

Foretrekker å spille alene for det meste, har ikke problemer å skaffe noen å game med, broren min skal nok skaffe Move siden prisen var billig, så det blir noe flerspiller allikevel. Du må ikke spille med andre, da jeg har spilt Wii masse alene så jeg ser ikke problemet du problemstiller, man må ha ikke ha 2x motionkontrollere til Killzone 3, LBP2 og Heavy Rain da bare for å nevne noen spill som vil bruke Playstation Move!

Endret av Toman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg mener at det finnes flere folk med fritidsproblemer nå enn før. Konsollkrigen er jo et ypperlig eksempel på nettopp det.

Så, du mener at konsollkrig er et nytt fenomen? NES/SNES vs Mega Drive, N64 vs PS1, PS2 vs DC/GC/Xbox ... og PC vs konsoll har alltid vært et blodrødt tema.

Lenke til kommentar

Det fantes da fargeløse spill under forrige generasjon også.

Det gjorde det sikkert. Jeg husker en viss kritikk mot MGS2 bl.a. men jevnt over var forrige generasjon en mye mer fargerik (både bokstavlig og i betydningen sjangerspredning og variasjon) generasjon enn denne har vært. Kritikken mot brun/grå spill har jo kommet pga dominansen denne typen spill har fått, det samme var jo med "bald space marine" som var et ofte gjentatt irritasjonsmoment ved spilldesignen de første årene av 360/PS3-gaming.

Lenke til kommentar

Min erfaring med tollen er at de holdt tilbake spillet mitt i minst 2 uker. Da ville jeg heller betalt 549,- og fått spillet der og da.

Tid er ikke et problem. Jeg gidder ikke å betale 600kroner for et håndholdt spill, det er rett og slett for dyrt. Helst ikke mer enn 400 heller.

Lenke til kommentar

Det er mange som hater brown & bloom right? Eller når spill har en svært begrenset fargepalett som stort sett inneholder gråtoner, litt brunt og litt rødt. Gears of War og Killzone er spill som ofte blir kritisert for nettopp dette. Shadow of the Colossus derimot...

Gears of War er satt i en dyster framtid hvor menneskeheten er nær utryddelse, planeten er blitt nærmest voldtatt av fiendtlige aliens og krig har vært en del av hverdagen gjennom flere generasjoner. Eller noe sånt. Shadow of the Colossus er satt i... en tom verden, som tilfeldigvis er oversvømt i tåke og befolket av fettesvære monstre. I motsetning til Gears of War blir Shadow of the Colossus lovprist for å være et av de spillene som fortjener å klassifiseres som kunst, takket være sin fantastiske atmosfære, nydelige art-design og rørende musikk.

Jeg har dog aldri hørt noen klage på at SotC er minst like grått og fargeløst som Gears of War. Why?

Jeg ser poenget i det du skriver, samtidig ligger også svaret slik jeg ser det i samme innlegget. Fantastisk atmosfære, god art-design og flott musikk passer godt sammen med den grafiske stilen spillet har,som fremhever ensomheten til hovedkarakteren. Dessuten har det en større fargepalett enn det for eksempel Gears of War har, og en bedre verden. Sistnevnte blir forøvrig litt urettferdig fordi GoW ikke ville fungert uten å være "trangt" og tilnærmet lineært.

WANDA.jpgSHADOWC.jpg

Lenke til kommentar

Men Gears of War har også en fantastisk atmosfære, heftig art-design og flott musikk som passer perfekt sammen med den grafiske stilen. Jeg har ikke noe imot at verden er grå og tåkete i SotC, men det er mer logisk at den er slik i Gears of War, med tanke på det jeg tok opp i forrige post; krig er en del av hverdagen og menneskeheten er nesten utryddet. Millioner er blitt drept og alt som er igjen av menneskerasens storhetstid er aske og ruiner.

Fargepaletten er heller ikke spesielt større i SotC enn i Gears. Begge spillene er stort sett dominert av grått, svart, grønt, brunt og beige. Rødt er også en viktig farge i Gears, men den brukes bare til én ting. Og hva mener du med at SotC har en bedre verden? At den er mer åpen? Det går ikke an å dra fram gameplay-elementer når vi diskuterer det visuelle. At Gears er lineært mens SotC er åpent har ingenting å si for det visuelle, og hvorfor Gears får pes for å ha en kjip fargepalett mens SotC får skryt for det samme.

Bilder

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

1191473643.jpg

gears-of-war-marcus-beautiful-architecture.jpg

act3-stranded.jpg

292443715_1717eddd35_o.jpg

img_35993_gears5.jpg

Så, du mener at konsollkrig er et nytt fenomen? NES/SNES vs Mega Drive, N64 vs PS1, PS2 vs DC/GC/Xbox ... og PC vs konsoll har alltid vært et blodrødt tema.

Konsollkrig og fanboyisme har aldri nådd slike høyder somunder denne generasjonen. Det er helt villt hvor fantatiske enkelte er når det gjelder systemene sine, og hvor mye tid de bruker på å rakke ned på de andres systemer på diverse nettsteder.

Det er internett sin feil :V

Det fantes da fargeløse spill under forrige generasjon også.

Det gjorde det sikkert. Jeg husker en viss kritikk mot MGS2 bl.a. men jevnt over var forrige generasjon en mye mer fargerik (både bokstavlig og i betydningen sjangerspredning og variasjon) generasjon enn denne har vært. Kritikken mot brun/grå spill har jo kommet pga dominansen denne typen spill har fått, det samme var jo med "bald space marine" som var et ofte gjentatt irritasjonsmoment ved spilldesignen de første årene av 360/PS3-gaming.

Kan ikke huske spesielt mange fargeløse spill samtidig med lanseringen av Gears of War 1. Bald space marines har også alltid vært typisk karakterdesign innenfor actionspill som ikke appellerer til japanske småbarn og kjærringer, ettersom Bald = MANLY, pluss at det er praktisk. Det er bare nå at de største blockbusterspillene ofte har nettopp bald space marines som hovedkarakterer, og da blir det lagt mer merke til.

Det finnes bare en type true bald space marines though.

322033_1230630443_large.jpg

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Vel, der er jeg uenig med deg. Gears of War er banalt enkelt i sin stil - lettbent rett frem skyting med en "fuck yeah!"-kultur og dybden til et meget barnevennlig basseng. Art-designen passer spillet godt, men jeg vil ikke si den er god utover det. Fiender ser slik ut, og venner ser slik ut (med ett unntak i Carmine og hovedsjefene) og uten en veldig dyptgående sammenligning er de tilogmed nesten til forveksling lik hverandre.

Og jeg vil påstå at det visuelle og gameplay i aller høyeste grad henger sammen. Grand Theft Auto: San Andreas (som forøvrig er veldig pent) kunne ikke vært satt i en verden lik Gears of War sin, fordi spillet - og dermed gameplayet - er satt slik det er. Team Fortress 2 (også veldig nydelig) ville vært veldig rart uten sin tegneserieaktige stil og utforming og killer7 hadde ikke i det hele tatt vært mulig å kombinere med en virkelig verden med en virkelig fremtoning.

Lenke til kommentar

Kincect 1299kr uten noen spill som følger med pr idag det så jeg vet om, viss du skal ha et spill si Kinectimals blir det 1800kr-1900kr på cdon.no og gamestop.

Huff det var et langt innlegg, måtte bare dele med informasjonen jeg har samlet fra diverse eksperter :)

Kinect Adventures følger med Kinect, og pakken koster 1200kr.

http://www.game.no/acatalog/NATAL_360_Xbox_360.html

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at Gears of War er et like dypt, kunstnerisk og vakkert spill som SotC, jeg påstår bare at fargepaletten i Gears of War hører mer hjemme der enn i SotC. Jeg mistenker også at de folka som kritiserer Gears of War for å være grått og kjedelig samtidig lovpriser SotC for å være melankolsk og vakkert. Den dobbeltmoralen er bullshit.

Art-design og mangel på variasjon av karaktermodeller er heller ikke et gyldig argument for hvorfor SotC er bedre enn Gears, visuelt sett. I SotC dreper du bare fienden én gang, så rir du på hesten din en stund fram til du møter den neste. I Gears meier du ned hundrevis av fiender, skulle de da designet en unik modell for hver eneste fiende du skal drepe? Det er umulig. De fiendene som er der er likevel "pene", altså godt designet.

Det visuelle og gameplay henger sammen ja, men det er ikke det jeg ønsket å diskutere. Dessuten, at du mener at et spills verden er bedre pga. det er åpent istedet for lineært er ikke på noen måte relatert til fargepaletten som brukes i Gears of SotC.

head-smashing.jpg

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar
Konsollkrig og fanboyisme har aldri nådd slike høyder somunder denne generasjonen. Det er helt villt hvor fantatiske enkelte er når det gjelder systemene sine, og hvor mye tid de bruker på å rakke ned på de andres systemer på diverse nettsteder.

Jeg skal unnskylde deg på bakgrunn av din alder. Du var 3 år når PlayStation 1 kom ut, og 9 når PS2 kom ut. Du har rett og slett ikke vært tilstede for å oppleve de rabiate fanboykranglene som fulgte med 8-, 16- og 32/64-bitsgenerasjonene. Helvete, du får meg til å føle meg gammel. Gratulerer med morgendagen forresten :)

Endret av SpillRune
Lenke til kommentar

Har alltid fått inntrykk av at de forrige generasjonene med gamers var langt fredeligere enn dagens gamers. Det var ingen som diskuterte hva som var best av PS2, Xbox og GC i skolegården min ihvertfall...

Takk for gratulasjonen 8D

Ikke noe krangling i skolegården her heller, var vell mer pga at vi alle holdt på med D2 og WOW så vi hadde nesten ingenting å krangle om som var konsoll relatert. Men vi kranglet 1 gang pga at jeg og en venn keylogga pcn til en annen venn og stjal 2 shakos, en enigma osv :p Han fikk de tilbake seff!

Lenke til kommentar

Har alltid fått inntrykk av at de forrige generasjonene med gamers var langt fredeligere enn dagens gamers. Det var ingen som diskuterte hva som var best av PS2, Xbox og GC i skolegården min ihvertfall...

Takk for gratulasjonen 8D

Det var ikke krangel heller for min del, men det var diskutering om hvordan grafikken var annereldes på GC,xbox, ps2.

Folk kan si hva de vil, de kom til meg for å spille super smash bros melee :p

Har heller ikke vært noe særlig krangel om det blant mine venner, egentlig tenkte jeg ikke over hva som er best før Internet i grunn.

Jeg var forsåvidt 10 år når ps2 kom ut.

Lenke til kommentar

Der jeg gikk på skole var det ingen krangling mellom Nintendo- og Segafansen. Det var ikke før PS1 og N64 ble populære at folk begynte å bli territorielle. Den neste generasjonen var enda verre. Det kan dog ha hatt sammenheng med at jeg gikk på ungdomsskolen, for skittkastingen forsvant da jeg begynte på VGS og alle løkene ble luket bort.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...