Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Det er ikke Bad Company 2, men forgjengeren. Spillene i seg selv er ikke noe særlig, men som en pakke er det mange spill om ikke annet. Trådløst nettverk trekker nok opp noen hundrelapper det også.

 

Forøvrig er det en Microsoft Wireless Gaming Receiver du er på jakt etter. Jeg vet Komplett.no førte den tidligere, men er ikke sikker nå lenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett rent borti fra fiffig informasjon om kameleoner ser jeg ingen stor nyhet i Move i den videoen.

 

Mulig det er min labre interesse for Move som har gjort at jeg har gått glipp av noe, men det er da vel bare en Wii-kontroller med en lyspære og noen ekstra knapper på som bruker Wii-teknologi? Slikt sett stiller jeg meg mye mer positiv til Kinect som en storslagen hardware dings fordi den i hvert fall tilbyr noe annet på konsollmarkedet enn teknologi presentert og gjort tilgjengelig for 4 år siden med en annen konsoll.

 

 

Men da igjen så er Kinect basert på Eyetoy som ble lansert for 7 år siden, dog noe mer avansert så er det så langt ikke blitt vist eller annonsert et eneste spill som skiller seg ut fra spillene som ble laget til Eyetoy....Kinect er jo egentlig "bare" Eyetoy v 2.0

 

Jeg personlig bryr meg ikke om det er en viderutvikling av et tidligere produkt noe både Kinect og Move er. Men at det blir gjort bedre en tidligere utgaver og at det vil gi meg som gamer en bedre opplevelse i spill jeg spiller IDAG det synes jeg er meget bra. Spill jeg spiller vil nok fungere meget bra med Move, jeg har jo selvf ikke testet dette enda men om det gir om ikke mye men noe bedre pressisjon en Wii sin kontroller så er jeg solgt. For det er jo egentlig mangel på skikkelige spill slik en får til PS3 og X360 som mangler på Wii....og noe så ubetydelig som HD (ironi) som gjør at Wii ikke slår helt ann hos den noe mer "voksne" gameren der ute...

 

Så jeg synes at selv om både Kinect og Move ikke er annen et en rippoff av tidligere produkter så har jeg ikke noe imot det, men om jeg som en gamer tenker hvilke jeg tror vil forbedre og gi en bedre opplevelse i dagen normale spill så er det uten tvil Move som har muligheten til å gjøre det bra.

 

 

Joda, du har noen gode poenger i det du skriver, men selv om jeg jo kan si meg enig i at Kinect er EyeToy v2.0. Move kan ha større bredde i og med at det nok vil fungere bedre med fler spill, men det er jo ikke nytt. Og det er der jeg føler Kinect legger de beste kortene på bordet. Stemmekontroll over Xboxen (selv om det kanskje ikke er videre nødvendig) er jo noe helt annet enn det Move tilbyr, og derfor mener jeg at Kinect er en bedre hardware dings nettopp fordi den i hvert fall - selv om den kanskje bare er en videreføring av EyeToy - tilbyr noe vi ikke har i dag. Men igjen, jeg har fulgt veldig lite med på dekningen av begge kontrollere, og det kan godt hende Move (eller Kinect) har andre fordeler jeg ikke er klar over.

 

 

Lenke til kommentar

Sett rent borti fra fiffig informasjon om kameleoner ser jeg ingen stor nyhet i Move i den videoen.

 

Mulig det er min labre interesse for Move som har gjort at jeg har gått glipp av noe, men det er da vel bare en Wii-kontroller med en lyspære og noen ekstra knapper på som bruker Wii-teknologi? Slikt sett stiller jeg meg mye mer positiv til Kinect som en storslagen hardware dings fordi den i hvert fall tilbyr noe annet på konsollmarkedet enn teknologi presentert og gjort tilgjengelig for 4 år siden med en annen konsoll.

 

 

Men da igjen så er Kinect basert på Eyetoy som ble lansert for 7 år siden, dog noe mer avansert så er det så langt ikke blitt vist eller annonsert et eneste spill som skiller seg ut fra spillene som ble laget til Eyetoy....Kinect er jo egentlig "bare" Eyetoy v 2.0

 

Jeg personlig bryr meg ikke om det er en viderutvikling av et tidligere produkt noe både Kinect og Move er. Men at det blir gjort bedre en tidligere utgaver og at det vil gi meg som gamer en bedre opplevelse i spill jeg spiller IDAG det synes jeg er meget bra. Spill jeg spiller vil nok fungere meget bra med Move, jeg har jo selvf ikke testet dette enda men om det gir om ikke mye men noe bedre pressisjon en Wii sin kontroller så er jeg solgt. For det er jo egentlig mangel på skikkelige spill slik en får til PS3 og X360 som mangler på Wii....og noe så ubetydelig som HD (ironi) som gjør at Wii ikke slår helt ann hos den noe mer "voksne" gameren der ute...

 

Så jeg synes at selv om både Kinect og Move ikke er annen et en rippoff av tidligere produkter så har jeg ikke noe imot det, men om jeg som en gamer tenker hvilke jeg tror vil forbedre og gi en bedre opplevelse i dagen normale spill så er det uten tvil Move som har muligheten til å gjøre det bra.

 

 

Joda, du har noen gode poenger i det du skriver, men selv om jeg jo kan si meg enig i at Kinect er EyeToy v2.0. Move kan ha større bredde i og med at det nok vil fungere bedre med fler spill, men det er jo ikke nytt. Og det er der jeg føler Kinect legger de beste kortene på bordet. Stemmekontroll over Xboxen (selv om det kanskje ikke er videre nødvendig) er jo noe helt annet enn det Move tilbyr, og derfor mener jeg at Kinect er en bedre hardware dings nettopp fordi den i hvert fall - selv om den kanskje bare er en videreføring av EyeToy - tilbyr noe vi ikke har i dag. Men igjen, jeg har fulgt veldig lite med på dekningen av begge kontrollere, og det kan godt hende Move (eller Kinect) har andre fordeler jeg ikke er klar over.

 

 

 

Stemmekontroll på X360 virker kult det men vil det bli implimentert i spill? Heller tvilsomt...det er software og noe avanserte mikrofoner...og Playstation Eye som har 4 mikrofoner i en såkalt microphone array med voice location tracking gjør at Sony kunne nok enkelt gitt sine kunder dette om dem ville.

 

Dette med stemmekontroll er jo egentlig noe både Wii,PS3 og X360 kunne ha gjort for lang tid siden men etterspurselen er vel ikke der? Mulig Kinect vil få resten til å implimentere dette via software.

 

Så om vi skal si at Kinect er en bedre hardware dings pga stemmekontroll så kan det jo nevnes at PS3 har hatt denne hardwaren allerede i ca 3 år :p

 

Jeg kommer nok til kjøpe en Kinect da det kan være artig å spille disse noe enkle men artige spillene om du har noen å spille sammens med. Men det at Kinect ikke har en dedikert prossesor som gjør at den må dra kraft fra 1 av kjernene til CPU til X360 som igjen vil dra ca 10-15% av X360 sin kraft sammens med at det ikke er annonsert et eneste spill med support for Kinect kontra Move gjør at jeg er veldig veldig skeptisk til hva Microsoft driver med om dagene...håper selvf dem vil vise noe som vil appelere meg mer en 30min som nok dem fleste spillene til Kinect idag vil gjøre.

 

Jeg tenker som så at sålenge denne nye teknologien ikke gir meg en bedre spill opplevelse i spill folk spiller idag så hva er pointet? Dette er jo utstyr til gamere er det ikke? Og der tror jeg Microsoft har siktet inn nye og veldig casual spillere men liten eller ingen mulighet for å få "hardcore" spillerene til å spille Kinect spill. Mens Sony har vist en lett blanding av casual og "hardcore" opplevelser...pluss at det er blitt annonsert at flere "hardcore" spill vil ha Move support...

Lenke til kommentar

Å ha det tilgjengelig er ikke det samme som å gjøre det tilgjengelig, og Microsoft er per dags dato de eneste som har gjort stemmekontroll tilgjengelig. Om etterspørselen er tilstede eller ikke er uviktig i så måte, det er en tjeneste ingen av de andre tilbyr akkurat nå.

Når det gjelder spill stiller vel Sony og Microsoft rimelig likt, det vil si småspill i første omgang. Jeg har enda tilgode å se "fullverdige" spill med støtte for disse systemene tilgjengelige ved slippdatoen, mens begge konsoller operer med stortitler ved en senere anledning. Det jeg derimot kan si meg enig i er at det kan virke som Move har det største fortrinnet, rett og slett fordi det virker lettere å implementere i flere spill.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Ikke verd det, kunne like godt kjøpe en ny wired da. Men fikk til slutt sixaxis til å funke med motionjoy så tror det går greit.

 

Uansett Nier er på salg i dag og i morgen for 13pund her så jeg sier løp å kjøp om du fortsatt ikke har det. Har ikke så mye å tape for den prisen så da kan jeg lett anbefale det.

Endret av Quagles
Lenke til kommentar

Husker ikke åssen systemet fungerte i SMG1, men i 2ern så startet man alltid med 4 eller 5 1ups, uansett om du hadde 1 eller 100 før du skrudde av spillet sist gang. Ble også pissed av uinspirerte speed-runs og purple coin maps, generell resirkulering av levler og bosser, og en UTROLIG lett avslutning på spillet.

Er ikke SMG2 fra 3+ og oppover? Kan ikke forvente at et spill er så vanskelig da, men jeg ser den.

Skjønner hva du mener, men jeg likte det meget godt for det.

Lenke til kommentar

Er en Toad som kan gi deg flere liv hvis du snakker med han. Synes disse cometene med purple coins og speed runs er artige jeg, men kan godt skjønne at andre ikke liker dem. Min bror var ikke så begeistret for dem. Bossene er jeg enig i er litt for like. Kunne godt brukt litt tid på å designe nye i stedet for å slåss mot samme boss i en annen galakse, der eneste forskjell er at den er litt surere.

Lenke til kommentar

Husker ikke åssen systemet fungerte i SMG1, men i 2ern så startet man alltid med 4 eller 5 1ups, uansett om du hadde 1 eller 100 før du skrudde av spillet sist gang. Ble også pissed av uinspirerte speed-runs og purple coin maps, generell resirkulering av levler og bosser, og en UTROLIG lett avslutning på spillet.

Takk, da skipper jeg nok SMG2, nøt ikke det første så altfor mye uansett.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...