Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poenget mitt var det at om X er hoppeknappen og Y er slåknappen så trykker man på X for å hoppe og Y for og slå. Når jeg så hører folk klage på at ting ikke virker begynner jeg å lure på om de mener at systemet ikke fungerer eller om de rett og slett trykket på X for og hoppe og X for å slå. I f.eks Gears of War blir man jo forklart at man vil "feste" seg i objekter man løper rett inn i, og for å unngå dette skal man peke stikka i den andre himmelretningen. Når jeg da hører folk si at dritten hang seg fast i en stein vet man jo at det er fordi personen ikke dreide om stikka i den andre retningen. Det er kodet inn i spillet at karakteren ikek skal feste seg om man gjør dette og maskinen har ikke fri vilje til å gjøre noe annet.

 

For å ha noen som helst relevanse med Assassins Creed 2 så kan man jo fastsette at om man timer riktig og trykker på riktig knapp til riktig tid vil det skje en forutbestemt hendelse. Denne hendelsen heter counter i AC2 og det er ikke akkurat som om maskinen kan bestemme seg for å fucke med deg ved og heller gi deg en barrelroll og få karakteren din til å se mongo ut der han snurrer i lufta.

 

Klart systemene kan pusses til å la denne timingen være litt lettere, men da ville man igjen endt opp med masseslaktene man hadde i det første spillet.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Det var vel forsåvidt midt poeng og tror jeg. Men nyter ikke folk spillet, så nyter ikke folk spillet, og da kan man vel klage på intuitivitet og whatanot, og at spillet til en viss grad har feilet med dette. Jeg synes kontrollene til splinter cell conviction var greie, men det var andre i tråden tidligere som mislikte dem.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg synes var bedre i eneren var kampmekanismene. Jeg vet ikke om det var jeg som gjorde noe feil, men i toeren virket det helt tilfeldig om teknikkene, som f.eks. kontringer og å ta våpen fra motstanderen, fungerte i kamp eller ikke. Man kunne spamme en teknikk og bli blokkert flere ganger før den plutselig virket, veldig forvirrende og frustrerende, for uansett hvor mye man trener vil man aldri føle seg god. Jeg er enig i at det var for enkelt i eneren, der man nærmest kunne drepe ubegrensede mengder fiender, men jeg synes ikke løsningen er å la teknikkene virke tilfeldig, gjør heller fiendene farligere og la kontrollene være helt tight og forutsigbar (lær gjerne av Demon's Souls).

Jeg har aldri harr noen problemer med kampmekanismen, og de gangene jeg ikke har klart å kontre osv. så har det alltid vært min egen feil :p

You'r doing it wrong :whistle:

 

Jeg vet ikke, det var ikke bare kontringen men mye annet og. Jeg brukte mye tid på å eksperimentere med det og kom fram til at angrepet noen ganger ble utløst og noen ganger ikke selv om jeg timet det så likt som jeg kunne hver gang. Det er uansett ingen stor fare for å dø, jeg ville bare likt det om det føltes tightere slik at jeg kunne ta fiendene med stil og ikke virke så klønete. Lite overraskende så døde jeg mer i Demon's Souls enn AC2 selv om kontrollene er mye bedre, men der var jeg aldri i tvil om at det var min feil hvis noe gikk galt.

Lenke til kommentar

Det er best å ha så mange 'yes' som mulig. Move vinner ut i fra den tankegangen.

 

Liker forøvrig at "Color changing sphere" er listet opp under feedback. Har ikke tenkt på at det faktisk kan være feedback i et mørkt rom, stilig! Under Games/Resolution så har jo ikke Blu-ray noe med oppløsningen å gjøre, så det kunne vært kortet ned. Blu-ray eller spillene har ikke noe med kontrollmetodene å gjøre heller.

 

Hvorvidt Move, Wii kontrollen eller Kinect er best kommer helt ann på øyet som ser.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg synes var bedre i eneren var kampmekanismene. Jeg vet ikke om det var jeg som gjorde noe feil, men i toeren virket det helt tilfeldig om teknikkene, som f.eks. kontringer og å ta våpen fra motstanderen, fungerte i kamp eller ikke. Man kunne spamme en teknikk og bli blokkert flere ganger før den plutselig virket, veldig forvirrende og frustrerende, for uansett hvor mye man trener vil man aldri føle seg god. Jeg er enig i at det var for enkelt i eneren, der man nærmest kunne drepe ubegrensede mengder fiender, men jeg synes ikke løsningen er å la teknikkene virke tilfeldig, gjør heller fiendene farligere og la kontrollene være helt tight og forutsigbar (lær gjerne av Demon's Souls).

Jeg har aldri harr noen problemer med kampmekanismen, og de gangene jeg ikke har klart å kontre osv. så har det alltid vært min egen feil :p

You'r doing it wrong :whistle:

 

Jeg vet ikke, det var ikke bare kontringen men mye annet og. Jeg brukte mye tid på å eksperimentere med det og kom fram til at angrepet noen ganger ble utløst og noen ganger ikke selv om jeg timet det så likt som jeg kunne hver gang. Det er uansett ingen stor fare for å dø, jeg ville bare likt det om det føltes tightere slik at jeg kunne ta fiendene med stil og ikke virke så klønete. Lite overraskende så døde jeg mer i Demon's Souls enn AC2 selv om kontrollene er mye bedre, men der var jeg aldri i tvil om at det var min feil hvis noe gikk galt.

 

Når det gjelder kontringen så har noen fiender flere livspoeng. De mister disse poengene hver gang du treffer med en kontring så etterhvert dreper du dem med stil :D

Lenke til kommentar

http://n4g.com/news/568428/never-before-seen-ps-move-tech-demo-is-amazing

 

Her er noen tech demos fra Move

Blir mer og mer imponert hva som kan bli gjort med Playstation Move i det tidlige stadiet

 

Jeg kunne tenkt meg å spille Heavy Rain, Resident Evil 5 og Killzone 3 og sikkert flere hardcorespill med Move ja!!!

 

Problemet ditt er at du leser på n4g.com

 

Problemet ditt er at du har problemer med en slik kvalitets nettside som n4g.com

Lenke til kommentar

http://n4g.com/news/568428/never-before-seen-ps-move-tech-demo-is-amazing

 

Her er noen tech demos fra Move

Blir mer og mer imponert hva som kan bli gjort med Playstation Move i det tidlige stadiet

 

Jeg kunne tenkt meg å spille Heavy Rain, Resident Evil 5 og Killzone 3 og sikkert flere hardcorespill med Move ja!!!

 

Problemet ditt er at du leser på n4g.com

 

Problemet ditt er at du har problemer med en slik kvalitets nettside som n4g.com

Problemet ditt er at du også liker n4g.com

 

btw leser det som nag som i å mase

Lenke til kommentar

http://n4g.com/news/568428/never-before-seen-ps-move-tech-demo-is-amazing

 

Her er noen tech demos fra Move

Blir mer og mer imponert hva som kan bli gjort med Playstation Move i det tidlige stadiet

 

Jeg kunne tenkt meg å spille Heavy Rain, Resident Evil 5 og Killzone 3 og sikkert flere hardcorespill med Move ja!!!

 

Problemet ditt er at du leser på n4g.com

 

Problemet ditt er at du har problemer med en slik kvalitets nettside som n4g.com

Problemet ditt er at du også liker n4g.com

 

btw leser det som nag som i å mase

 

shotweb.jpg

Lenke til kommentar

http://n4g.com/news/...demo-is-amazing

 

Her er noen tech demos fra Move

Blir mer og mer imponert hva som kan bli gjort med Playstation Move i det tidlige stadiet

 

Jeg kunne tenkt meg å spille Heavy Rain, Resident Evil 5 og Killzone 3 og sikkert flere hardcorespill med Move ja!!!

 

Synst det ser meir og meir imponerande ut. Liker at ein del eldre spel får støtte for det og.  

Endret av Belzebob
Lenke til kommentar

Move_Vs_Wii_vs_Kinect.jpg

 

Er det bare meg som ikke ser en "vinner" her?

 

Eller enda bedre; Er dette noe man kan se en "vinner" fra?

 

Syntes den chartern der er latterlig og grunnen till att jeg sier det er att det står NO på rechargeable batteries på Kinnect. Burde heller stått N/A siden Kinnect ikke har behov for batterier

 

Quantum Theory har fått releasedato for europa som er 24 september 2010 og det skal bli spennende å om dette blir ett godt spill eller ikke. Spillet kommer ut for PS3 og 360 i konsollverdenen.

 

http://www.electronictheatre.co.uk/index.php/industry-news/5373-quantum-theory-release-date-announced

Lenke til kommentar

http://n4g.com/news/...demo-is-amazing

 

Her er noen tech demos fra Move

Blir mer og mer imponert hva som kan bli gjort med Playstation Move i det tidlige stadiet

 

Jeg kunne tenkt meg å spille Heavy Rain, Resident Evil 5 og Killzone 3 og sikkert flere hardcorespill med Move ja!!!

 

 

Rimelig heftig, blir uten tvil årets hardware dings innen spilleverdenen dette. Ikke lenge til den kommer nå! :)

Lenke til kommentar

Sett rent borti fra fiffig informasjon om kameleoner ser jeg ingen stor nyhet i Move i den videoen.

 

Mulig det er min labre interesse for Move som har gjort at jeg har gått glipp av noe, men det er da vel bare en Wii-kontroller med en lyspære og noen ekstra knapper på som bruker Wii-teknologi? Slikt sett stiller jeg meg mye mer positiv til Kinect som en storslagen hardware dings fordi den i hvert fall tilbyr noe annet på konsollmarkedet enn teknologi presentert og gjort tilgjengelig for 4 år siden med en annen konsoll.

Lenke til kommentar

Sett rent borti fra fiffig informasjon om kameleoner ser jeg ingen stor nyhet i Move i den videoen.

 

Mulig det er min labre interesse for Move som har gjort at jeg har gått glipp av noe, men det er da vel bare en Wii-kontroller med en lyspære og noen ekstra knapper på som bruker Wii-teknologi? Slikt sett stiller jeg meg mye mer positiv til Kinect som en storslagen hardware dings fordi den i hvert fall tilbyr noe annet på konsollmarkedet enn teknologi presentert og gjort tilgjengelig for 4 år siden med en annen konsoll.

 

 

Men da igjen så er Kinect basert på Eyetoy som ble lansert for 7 år siden, dog noe mer avansert så er det så langt ikke blitt vist eller annonsert et eneste spill som skiller seg ut fra spillene som ble laget til Eyetoy....Kinect er jo egentlig "bare" Eyetoy v 2.0

 

Jeg personlig bryr meg ikke om det er en viderutvikling av et tidligere produkt noe både Kinect og Move er. Men at det blir gjort bedre en tidligere utgaver og at det vil gi meg som gamer en bedre opplevelse i spill jeg spiller IDAG det synes jeg er meget bra. Spill jeg spiller vil nok fungere meget bra med Move, jeg har jo selvf ikke testet dette enda men om det gir om ikke mye men noe bedre pressisjon en Wii sin kontroller så er jeg solgt. For det er jo egentlig mangel på skikkelige spill slik en får til PS3 og X360 som mangler på Wii....og noe så ubetydelig som HD (ironi) som gjør at Wii ikke slår helt ann hos den noe mer "voksne" gameren der ute...

 

Så jeg synes at selv om både Kinect og Move ikke er annen et en rippoff av tidligere produkter så har jeg ikke noe imot det, men om jeg som en gamer tenker hvilke jeg tror vil forbedre og gi en bedre opplevelse i dagen normale spill så er det uten tvil Move som har muligheten til å gjøre det bra.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...