Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Trenger synspunkter, håper dette er riktig tråd for sånt :)

 

En kompis lånte meg Halo3:ODST. Eg har ikkje spelt noko i Halo-serien sidan den første xboxen, så dette kunne bli eit artig gjensyn med ein svært populær serie.

 

Men... spelet er fælt. Glorete grafikk og levelane virkar rotete. Fiendane er berre teite. Eg skrudde av etter ein halvtime. Er dette eit av dei spela der man berre gir blanke i singleplayer og går rett på multiplayer? Eller blir det betre etter kvart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble ferdig med God of War(1) på PS3 tidligere i dag, og det var en gledelig opplevelse. Bortsett fra en og annen utfordring som var unødvendig vanskelig var det gjennomført råkult!

 

Nåja, synes du ikke det skal være noen kneiker da, som gjør at man må prøve litt?

 

Men da er det jo bare å gå i gang med toeren.

Joda, men jeg søkte meg litt opp og her virker det som om det har blitt kuttet 4 sekunder fra PS2-utgaven, noe som gjør at det krever hårfin presisjon. Konseptet med utfordringen var heller ikke så vanskelig; rent i praksis, uten usynlige vegger, kunne jeg hoppet rett opp dit jeg skulle.

 

Trenger synspunkter, håper dette er riktig tråd for sånt :)

 

En kompis lånte meg Halo3:ODST. Eg har ikkje spelt noko i Halo-serien sidan den første xboxen, så dette kunne bli eit artig gjensyn med ein svært populær serie.

 

Men... spelet er fælt. Glorete grafikk og levelane virkar rotete. Fiendane er berre teite. Eg skrudde av etter ein halvtime. Er dette eit av dei spela der man berre gir blanke i singleplayer og går rett på multiplayer? Eller blir det betre etter kvart?

Slik jeg spilte det ble det bedre etterhvert. Som Gamer.nos anmelder sa: New Mombasa (hub-byen) finnes ikke morsom(alene), bare kom deg til checkpointet som du ser på radaren din så fort som mulig og ta det derfra. Hver induviduelle bane er ganske mye morsommere. :)

Lenke til kommentar

Trenger synspunkter, håper dette er riktig tråd for sånt smile.gif

 

En kompis lånte meg Halo3:ODST. Eg har ikkje spelt noko i Halo-serien sidan den første xboxen, så dette kunne bli eit artig gjensyn med ein svært populær serie.

 

Men... spelet er fælt. Glorete grafikk og levelane virkar rotete. Fiendane er berre teite. Eg skrudde av etter ein halvtime. Er dette eit av dei spela der man berre gir blanke i singleplayer og går rett på multiplayer? Eller blir det betre etter kvart?

 

 

Hadde samme opplevelse med det spillet også...orket bare ikke å spille det. Men som Laland sier så skal det vist bli bedre utover...men det skal for min del måtte bli vesentlig bedre på mange punkter noe jeg tviler det blir utover..alt for mye andre bra spill ute om dagen til å bruke tid på ODST egentlig...

Lenke til kommentar

Synes Halo 3: ODST var et greit spill jeg. Å spille bare Master Cheif i Halo har vært litt overpower`ed. Å etter HaloWars så ble jeg virkelig keen på å spille ODST. Likte egentlig at det var et lett Halo-spill.

 

Håper på at vi får Dragon Age 2 og Mass Effect 3 servert på E3.

http://kotaku.com/5560860/rumor-e3-floorplan-reveals-mass-effect-dragon-age-sequels

Endret av Maury
Lenke til kommentar

God of war 2 er legendariskcool.gif

 

ODST var utrolig rått til tider, spesielt siste timene mot slutten når Halo epics`ene (dårlig ord,ja) kom for dagbiggrin.gif Men som sagt var det dritkjedelig å gå å vimse rundt i byen for seg sjøl..var såpass nær å legge det fra meg eg også faktisk.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

[quote name='_LarZen_' date='11.06.2010 13:47' timestamp='1276256838' post=

 

ser ok ut, vet ikke helt om det blir så intressant å sloss mot olje søl tongue.gif

 

blir lite gaming på meg disse neste ukene hehe

 

 

Hehe, kanskje gutta hos British Petroleum som sliter litt om dagen burde øve litt i XCOM :p

Lenke til kommentar

Ikke mange timene til jeg har Super Mario Galaxy 2 :D

Er så digg med eksklsuiver som holder seg til en plass og ikke kommer på noen andre maskiner :D, det er de jeg får de beste opplevelsene jo!!! B)

Så du får en bedre spillopplevelse hvis færre folk får muligheten til å oppleve det samme? Okey.....

 

Edit: Skriveleif påpekt av en snerpen, liten rolf

Endret av Erik
Lenke til kommentar

Ikke mange timene til jeg har Super Mario Galaxy 2 biggrin.gif

Er så digg med eksklsuiver som holder seg til en plass og ikke kommer på noen andre maskiner biggrin.gif, det er de jeg får de beste opplevelsene jo!!! cool.gif

Så du får en bedre spillopplevelse hvis mindre folk får muligheten til å oppleve det samme? Okey.....

 

 

Ikke bit på kroken Erik.... ;)

Lenke til kommentar

Den EINASTE fordelen med konsoll-eksklusive titlar er at dei stort sett alltid utnyttar hardware (og software for den del) betre enn det multiplattform-titlar gjer.

 

Alle som meiner noko anna tar feil og kan legge frå seg gamer-kortet sitt når dei går... (det uttrykket høyres betraktelig betre ut på engelsk merkar eg ^_^)

Lenke til kommentar

Den EINASTE fordelen med konsoll-eksklusive titlar er at dei stort sett alltid utnyttar hardware (og software for den del) betre enn det multiplattform-titlar gjer.

Tja du har forsåvidt rett i det, og jeg er helt enig i at det er bedre at flere får oppleve spillene. Men ut fra min personlige erfaring så virker det som det satses hardere på å gjøre eksklusive spill bedre. En betydelig andel av de spillene jeg har likt aller best har vært eksklusive til en eller annen platform. Men selvfølgelig så går dette på min personlige smak og er kun en indikasjon på en mulig tendens, det er ikke nødvendigvis noe absolutt faktum for andre enn meg. :)

Lenke til kommentar

Jeg ble ferdig med God of War(1) på PS3 tidligere i dag, og det var en gledelig opplevelse. Bortsett fra en og annen utfordring som var unødvendig vanskelig var det gjennomført råkult!

 

Nåja, synes du ikke det skal være noen kneiker da, som gjør at man må prøve litt?

 

Men da er det jo bare å gå i gang med toeren.

 

Problemet med utfordringene i God of War er ikke egentlig at de er vanskelige, men de er så urimelige. Hvor ligger nytten i å være kjapp til å svømme eller flink til å spare kloss når spillet i stor grad omhandler å sloss? God of War har sine øyeblikk, og enkelte av tenkeoppgavene er gode, men helhetsinntrykket får seg et skudd i baugen av de urimelige oppgavene.

 

God of War 2 er derimot et mye mer finslipt spill, Kratos er en bedre karakter, historien er sterkere og fortelles langt bedre og enkelte av tenkeoppgavene er rett og slett herlig vanskelige.

 

Angående eksklusivitetsdiskusjonen er jeg enig med Einride. Jeg kommer ikke egentlig på noen spill som er gode fordi de er på kun èn konsoll og som nok hadde vært dårligere om de hadde vært multiplattform.

 

 

Lenke til kommentar

Er ikke tvil om at eksklusiver blir verdsatt høyere av konsollprodusentene. Det er tross alt eksklusivene som burde selge plattformer. Legger ikke så mye vekt på hvilken plattform et spill er på når jeg spiller det selv, vil bare ha den beste mulige opplevelsen.

 

Edit: det er det jeg også tenkte, AltF4. Kamerasystemet ødela i stor grad ved étt spesielt punkt, og når jeg søkte opp problemet fant jeg mange andre som hadde opplevd det samme og flere YouTubevideoer som viser hvordan en kan glitche seg forbi.

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Ikke mange timene til jeg har Super Mario Galaxy 2 :D

Er så digg med eksklsuiver som holder seg til en plass og ikke kommer på noen andre maskiner :D, det er de jeg får de beste opplevelsene jo!!! B)

Så du får en bedre spillopplevelse hvis færre folk får muligheten til å oppleve det samme? Okey.....

 

Edit: Skriveleif påpekt av en snerpen, liten rolf

 

Å herregud du tok innlegget feil, fordi jeg mener det er de eksklusivene på PS3/Wii/360 som har og gir meg mest bang for the bucks... Det er faktisk siste 4 årene så er det vært et eksklusivt spill som har vunnet hos meg og Xbox har hatt et av de 4 årene GOTY hos meg. Så jeg vet ikke hva du vil fram til...

 

Btw, Super Mario Galaxy 2 er legendarisk :D :D

Endret av Toman
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...