Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke akkurat noe konsoll relatert, men er det noen flere som leser/har lest Smartbomb? Jeg må få si at det er artig å få lese om hvordan spill industrien har bygd seg opp de siste årene og det de forteller om Cliff Belzinski har gitt meg ett nytt syn på fyren. Viste dere at Bioware egentlig ble startet opp av kanadiske biomedisinske (biomedical...vet ikke norsk oversetting så jeg gikk ut i fra biomedisinske) leger som jobbet med Biom software og kjedet seg med det, så det begynte å lage spill som en utfordring o.O Er så vidt ferdig med kapittel 1 i boken, men jeg anbefaler den sterkt for de som er spill intereserte å lese boken :]

Lenke til kommentar

Dead Nation som kommer til PS3 ser jo kult ut...gameplay er i slutten av klippet.

 

Ehh...Zombie Apocalypse?

 

 

Ligner veldig på hverandre ja...Dead Nation kommer ekslusivt til PS3 senere i år, det er nå nesten 1 år siden spillet ble vist og her er litt info jeg fant ang spillet.

 

Apparently they’ve been “pulling out all the stops over the past year to make this game a nerve shredding, atmospheric and action packed experience.”

 

Dead Nation will be coming exclusively to the PlayStation Network later this year. It will feature a campaign that can be played solo or with a friend in offline co-op, pitting you against hundreds of zombies on screen.

 

Og her er noen bilder og et klipp fra Gamescom 2009.

 

 

post-169-1100731807_thumb.jpg

post-169-1100732238_thumb.jpg

post-24-1100733266_thumb.jpg

Lenke til kommentar

2D oven-fra-og-ned-skyttere var moro i de dager Loaded kom ut, noe som er 14 år siden. Nå føles gameplayet mest av alt utdatert, og det er en stund siden det kom noe "revolusjonerende" på den fronten.

 

 

Har gameplay egentlig forandrett seg noe dem siste årene? Siden muligheten til å bruke mus i fps spill så har det jo så si ikke skjed en dritt, om vi skal ta den sjangeren som er mest pop.

 

Vil da si selv om det er "utdatert" så er spill som Shadow Complex et glimrende eksempel på at folk vil ha og elsker 2D skytttere.

 

Og jeg tror også at dem fleste er meget glad fks Earthworm Jim er tilbake?

 

Og hva med det kommende Shank?

 

Du ser vel heller ikke frem til Diablo 3 heller du da AltF4? tongue.gif

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke noe grunn til å kjøpe Dead Nation, med tanke på at jeg allerede har Zombie Apocalypse som er akkurat det samme nærmest. Eneste forskjellen er kanskje grafikken, men alt ellers er nesten akkurat det samme.

 

 

E3 Bingo`en til Joystiq har begynt å komme fram.

Her er Sony/PS3/PSP bingo`en

 

Lenke til kommentar

Fullførte Ninja gaiden Sigma i går, voldsomt bra spill men følte nok Itagaki var et voldsomt troll mot slutten. Siste 2 kapitellene var helt grusomme, spesielt gikk det utover sinnet når jeg dauet mot siste boss og selvsagt ikke kunne bare begynne rett på bossen igjen.

 

Nå har jeg visst bare rollespill igjen å gjøre ferdig på ps3 og ingenting frister særlig, så gammelt tilbakeblikk på 360en og prøve å fullføre noe der. Halo 3 spilte til rundt slutten men synes det var grusomt kjedelig, treigt å uinspirerende, håper for gudsskyld at det er multiplayer folk sikler over for dette har hadde jeg forventet mer av.

 

Begynte videre på Gearsof War2 som jeg hatet første gang jeg spilte. Men etter 2 raske gjennomganger av Uncharted 2 har jeg begynte å elske det. Har vel 2 acter igjen eller noe, multiplayer spilte jeg for en stund tilbake og var i motsetning til kanskje va halo 3 var, elendig. Vært gledelig å prøvd dette Co-op en gang.

Lenke til kommentar

2D oven-fra-og-ned-skyttere var moro i de dager Loaded kom ut, noe som er 14 år siden. Nå føles gameplayet mest av alt utdatert, og det er en stund siden det kom noe "revolusjonerende" på den fronten.

 

 

Har gameplay egentlig forandrett seg noe dem siste årene? Siden muligheten til å bruke mus i fps spill så har det jo så si ikke skjed en dritt, om vi skal ta den sjangeren som er mest pop.

 

Vil da si selv om det er "utdatert" så er spill som Shadow Complex et glimrende eksempel på at folk vil ha og elsker 2D skytttere.

 

Og jeg tror også at dem fleste er meget glad fks Earthworm Jim er tilbake?

 

Og hva med det kommende Shank?

 

Du ser vel heller ikke frem til Diablo 3 heller du da AltF4? tongue.gif

 

SC, EWJ og Shank er alle sidescrollende 2D, og ikke ovenifra og ned slik de titlene vi i utgangspunktet snakket om. Angående Diablo har du jo et unektelig godt poeng, men det er allikevel litt dypere enn de andre spillene og er mer enn bare todimensjonal run 'n gun. Men ok, jeg var litt kjapp der. Men nei, jeg gleder meg ikke til Diablo 3, hack 'n slash interesser meg ikke.

 

Angående FPS og fornyelse ser jeg poenget ditt, men jeg er uenig. Sjangeren som helhet har stort spennvidde, fra enkel w + m1-skyting til mer avanserte former for spillkontroll.

Lenke til kommentar

Jeg har ganske blandet følelser til Diablo 3, gleder meg fordi det betyr mer Diablo, ettersom jeg har spilt Diablo 2 og expansion til døde, men er redd for å bli meget skuffet også, Blizzard ser ut til å ha "warcraftet" Diablo 3, og det liker jeg ikke så veldig godt, det er mye som skal til for at folk ikke kommer til å kjøpe Diablo 3 (jeg kjøper det uansett for å gi den sjanse, blizzard har gjort seg fortjent til det iallefall), men Diablo for meg er mørke rom, dystert miljø og til tider ganske "blodig" spill. Diablo 3 ser ut til å være svært blodig det også, et pluss det for min del, men er for lyse farger til tider syns jeg, interfacen ser ut til å også være veldig wow aktig, det liker jeg ikke, så primitivt som systemet var i Diablo 2, så fungerte det til tider, en mellomting hadde vært bedre.

 

For tross til alt dette så gleder jeg meg til å teste det, mer enn starcraft 2 i grunn.

 

For å ikke vært helt off topic, lurte på noe. Hvor lenge varte syklusen til forrige generasjon av konsoller? Hvor lenge ville den vare? totalt 8 år på denne?

Lenke til kommentar

Jeg ble ferdig med God of War(1) på PS3 tidligere i dag, og det var en gledelig opplevelse. Bortsett fra en og annen utfordring som var unødvendig vanskelig var det gjennomført råkult!

 

Nåja, synes du ikke det skal være noen kneiker da, som gjør at man må prøve litt?

 

Men da er det jo bare å gå i gang med toeren.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...