Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Team Fortress 3 er det definitivt ikke, og ikke Left 4 Dead 3 heller. rett og slett fordi de ikke er ferdige med titlene den dag i dag - TF 2 har igjen en oppdatering (Engineer) og L4D2 er under konstant utvikling med Mutation-modusen de kom med i vår.

Så enten kommer de med en flunka ny tittel (tviler sterkt) eller så er det Half-Life relatert.

 

Jo, de har jo ressuser til å gjøre dette samtidig. Selv om de selv kommer med DLC til LFD1 snart, så har de alikevel mulighet til å lage et nytt LFD.

 

Jeg håper mest på Half Life-relatert selv, men hadde ikke hatt noe imot nytt LFD eller noe nyheter om noe nytt DLC til LFD2.

 

EDIT: Gran Turismo 5, delayet fordi de glemte å legge til post-atomkrig omgivelser..

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Team Fortress 3 er det definitivt ikke, og ikke Left 4 Dead 3 heller. rett og slett fordi de ikke er ferdige med titlene den dag i dag - TF 2 har igjen en oppdatering (Engineer) og L4D2 er under konstant utvikling med Mutation-modusen de kom med i vår.

Så enten kommer de med en flunka ny tittel (tviler sterkt) eller så er det Half-Life relatert.

 

Jo, de har jo ressuser til å gjøre dette samtidig. Selv om de selv kommer med DLC til LFD1 snart, så har de alikevel mulighet til å lage et nytt LFD.

 

Jeg håper mest på Half Life-relatert selv, men hadde ikke hatt noe imot nytt LFD eller noe nyheter om noe nytt DLC til LFD2.

 

Ressurser har de helt sikkert, men tid har de neppe. Ikke ser jeg noe poeng i at de skal utvikle et nytt spill i en serie før de i det hele tatt har gjort seg ferdig med det forrige heller (med et unntak i L4D1 fordi de har gitt det ekstra liv i form av en crossover).

Valve er en "liten" utvikler, og selv om jeg ikke har noen faste kilder har jeg lest for en stund til bake at det er ca. 120 ansatte der, hvor alle jobber med det som trengs å jobbe med. Dette så vi like før utgivelsen av L4D1, hvor den lovede Scout-oppdateringen til TF 2 ble utsatt på grunn av at alle ble opptatt med siste finpuss av zombieslakteren.

 

At vi kan få nyheter om L4D1 ser jeg ikke bort i fra, de har jo snakket om DLC til dette spillet. Det samme gjelder også Engineer-oppdateringen men jeg kan aldri tenke meg at de bruker E3 til å publisere en såpass "tynn" nyhet som en allerede lovet oppdatering til ett eller fler av sine spill. L4D2 får nok ikke noe nytt DLC før toppen neste år vil jeg tippe.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

I dag kjøpte jeg Condemned 2 og Chronicles of Riddick til Xbox 360. Har såvidt spilt litt Condemned 2 nå, og hittil lever det opp til forventningene (og prisen, 129,-). Gleder meg til å se mer på dem!

 

Jeg synes iallefall at Condemned 2 lyktes i stor grad med atmosfære-bygging og til dels nervepirrende kapittler, uten at jeg vil røpe noe mer.

Du kommer til å skjønne hva jeg mener når du kommer dit.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Det gjør også Halo Reach med Halo ODST, likheter... ;)

Wat. Hva har det med saken å gjøre? Halo Reach ligner på Halo 3 ODST fordi de er en del av den samme serien samt at Bungie står bak begge spillene.

 

Split/Second og Motorstorm er to forskjellige serier fra to forskjellige utviklere. Jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen.

 

Selv synes jeg det rart å si at MS3 ligner på Split/Second når alt man har å gå etter er noen få, uklare bilder. Greit nok at spillet ser ut til å inneholde bygninger som raser sammen, men den sammenligningen blir litt for tynn.

Lenke til kommentar

Det så jo forsåvidt greit ut det der, jeg tror dog det kan bli ganske så monotomt i lengden å måtte stoppe og reparere evt. trapper o.l. før man kan gå over de (kan ikke fyren hoppe?).

Jeg synes også tempoet i skyte-sekvensene var noe tregt til å inkludere noe så stilig som omgivelses-manipulerende våpen.

Selvfølgelig kan det hende at de gjorde det tregt for å bedre vise oss hva man kan gjøre, men jeg tror jeg ville ha sittet med en større "aaaaah" faktor hvis det hadde vært skikkelig "KA-POW-ZING!-BOOM-KRÆSJ!" fart diverse steder der.

 

Dog er det spennende at et FPS virker å fokusere på puzzles igjen, selv om historie-delen allerede virker å være ganske forutsigbar (men hva har vel egentlig en god historie i en FPS å gjøre?).

Lenke til kommentar

Jeg husker veldig godt TimeShift og Singularity ser ut til å være mer av akkurat det samme.

 

TimeShift led stort under å være dritkjedelig og dårlig utført, men det hadde en "kraftmekanikk" i tiden som var langt bedre utført enn BioShock og "kraftmekanikken" i det spillet, selv om sistnevnte er et langt bedre spill på alle andre områder.

 

Morsomt å se at de har greid å utføre samme bragden en gang til ved å lage gode tidsmanipuleringsoppgaver kombinert med muligheten til å bruke det som våpen, men igjen syns jeg skytingen og nivådesignet rett og slett ser kjedelig og generisk ut.

Lenke til kommentar

Om noen har ventet på at Dante's Infenro skulle ramle ned i pris, er det nå til litt over 100lappen på Zavvi.com

 

Tror er sånn 60% ferdig med Nier nå, herregud for en forskjell var å skifte ifra hard til normal. Må være det aller verste "hard" mode jeg har sett i et spill. Fiendene blir kanskje litt smartere, men det hele tatt så jævla mye lengre tid. En boss fight på hard tok sikkert 50min, normal 10-15min.

 

Så etter jeg skiftet tilbake til normal, ble spillet plutselig i hele tatt mye bedre. Hver fiende trenger ikke 20slag bare for å daue.

 

Likte spesielt den ene seksjonen hvor du sloss i et slags "diablo" aktig perspektiv. Funket overraskende bra.

Lenke til kommentar

Selv synes jeg det rart å si at MS3 ligner på Split/Second når alt man har å gå etter er noen få, uklare bilder. Greit nok at spillet ser ut til å inneholde bygninger som raser sammen, men den sammenligningen blir litt for tynn.

Jeg mente jo selvfølgelig ikke bare med at byggningen raste sammen, men syntes grafikken (kvalitets messig) og stil arten på biler og miljø også var ganske likt.

Lenke til kommentar

Likte timeshift veldig godt jeg, men visse ting kunne absolutt blitt gjort bedre.

 

Jeg presiserte vel kanskje ikke det i innlegget mitt men det gjorde altså jeg også, til tross for en del feil og mangler. Men det traff på det viktigste - underholdningsverdien. Og det er da et spill er godt.

Et annet FPS jeg liker usedvanlig godt er The Darkness, som også er blitt forbigått enda det har tjukt med stemning og en god historie.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...