Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Jeg hadde disse spillene til N64:

Banjo-Kazooie

Banjo-Tooie

Diddy Kong Racing

Donkey Kong 64

The Legend of Zelda: Majora's Mask

The Legend of Zelda: Ocarina of Time

Mario Kart 64

Mario Party

Mario Party 2

Mario Party 3

The New Tetris

Pokemon Stadium

Space Station Silicon Valley

Super Mario 64

Yoshi's Story

 

Jeg koste meg mye med de. Jeg husker jeg satt og så på at onkelen min spilte FFVII på PlayStation og jeg hadde så inderlig lyst på den, ville ikke spørre om vi kunne få den, for da hadde vi nettopp fått N64.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes du det altså, jeg tenkte ikke på slikt på den tiden uansett. Men nå vil jeg si at de aller beste spillene var til Nintendo64 (Zelda: OoT og MM, Banjo-Kazooie, m.m.), så kvalitet fremfor kvantitet. ^_^

 

Zelda OoT, MM, SM64, Paper Mario, Mario Kart 64...

 

Problemet er at alt som var bra til N64 kunne du spille gjennom på noen måneder. Jeg har skaffet meg de fleste godbitene til N64 og det er ikke snakk om mer enn rundt 10-12 titler, til sammenligning har jeg et PS1/PS2-bibliotek på nærmere 100. Hele konsollen ble båret av Mario og Link. GC var heller ingen stor forbedring, hadde den i det minste vært bakoverkompatibel.

 

Først nå med Wii og DS at Nintendo virkelig har hentet seg inn igjen. Jeg tror det at konkurransen er så mye jevnere mellom spillgigantene nå gjør at gamerne får mer å glede seg over, så det er en god ting.

Jo, kanskje det. Men nå synes nå jeg at det meste av det som kommer ut til Wii og delvis også DS er søppel, så igjen, det er selvfølgelig bare min personlige mening, men vil si N64 hadde færre, men langt bedre spill enn de andre. Kun på PC har jeg hatt flere minneverdige spillopplevelser. :)

 

Pokemon Stadium var epic.

Indeed! Very much so. Nå fikk jeg veldig lyst til å spille det igjen. :love:

Lenke til kommentar

Jeg koste meg mye med de. Jeg husker jeg satt og så på at onkelen min spilte FFVII på PlayStation og jeg hadde så inderlig lyst på den, ville ikke spørre om vi kunne få den, for da hadde vi nettopp fått N64.

 

Jeg er utrolig glad for at jeg gikk over fra Nintendo til Sony på samme tid som Squaresoft.

 

Listen viser nettopp problemet med N64; enten spilte du Mario, Zelda og de etablerte Nintendo-franchisene, eller så hadde du svært lite å velge blant. Disse spillene har også en tendens (for å si det mildt) til å resirkulere gamle konsepter, så hvis man hadde spilt Nintendo-spill siden NESens dager så begynte det å føles noe repetivt da N64 kom og det var pån igjen med Peach, Bowser, Zelda og Ganon. Gameplay-messig er det bunnsolid men etterhvert får man lyst til å se noen nye ansikter og høre noen andre historier enn de man er vært eksponert for siden barnsben av.

Lenke til kommentar

Første spill konsollen jeg hadde var vell NES med SMB 1, SMB 3, Tales spin, Gargoyles quest 3 og Zelda. Men jeg var bare 4 på den tiden og var ikke særlig god i de spillene :< Men jeg fikk en SNES på min 6 års dag med mario kart, super mario world, flintstones og mickey mania....Det var tider det... Har aldri klart mickey mania tho -.-

Lenke til kommentar

Første konsollen deres folkens?

Min var NES

 

PlayStation faktisk. Men alle mine kamerater hadde NES og jeg spilte utrolig mye på de før jeg kjøpte meg min egen PS i 1997. Mye kos i det å bli med venner hjem og spille Tecmo Cup, Turtles og et sommer-ol spill jeg aldri ar funnet ut hva heter i etterkant.

 

Morsom historie: Var med en kamerat på butikken, hvor vi traff en bekjent som var villig til å bytte et spill mot en brus. Han takket ja, dessverre syns vi spillet var dritkjedelig. Det jeg har funnet ut i etterkant er at dette faktisk var det første Metal Gear-spillet. Rimelig kult.

Lenke til kommentar

 Morsom historie: Var med en kamerat på butikken, hvor vi traff en bekjent som var villig til å bytte et spill mot en brus. Han takket ja, dessverre syns vi spillet var dritkjedelig. Det jeg har funnet ut i etterkant er at dette faktisk var det første Metal Gear-spillet. Rimelig kult.

  Nice!

 

 

 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jepp, og jeg husker fortsatt vi så den codecen og litt av starten før vi skrudde av i ren skuffelse.

 

Gud som jeg skulle ønske vi hadde fullført det en gang!

 

For ordens skyld: Jeg har Metal Gear Solid-serien som en meget stor favoritt.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
Morsom historie: Var med en kamerat på butikken, hvor vi traff en bekjent som var villig til å bytte et spill mot en brus. Han takket ja, dessverre syns vi spillet var dritkjedelig. Det jeg har funnet ut i etterkant er at dette faktisk var det første Metal Gear-spillet. Rimelig kult.

 

Da er det ikke rart dere synes det var kjedelig.

Lenke til kommentar

For ordens skyld: Jeg har Metal Gear Solid-serien som en meget stor favoritt.

 

Her er eg selvsagt heilt enig smile.gif

 

Metal Gear Solid på PS1 trollbandt ihvertfall meg, og gjorde ett voldsomt inntrykk på som ung gamer tilbake i sin tid. Metal Gear spillene dog, skulle ønske eg fikk oppleve disse i sin tid også.

 

Bare sånn så det er sagt, og eg føler fansen er ganske delt akkurat her, MGS3 syns eg er det kjedeligste spillet i serien. Eg kjøpte første utgaven, og ble så utrolig skuffet at eg rett og slett ikkje orket å fullføre det...Men etter eg kjøpte meg denne samle boksen med MGS 1-3(for å kunne spille igjennom de på min US PS3) tok eg meg i skinnet og begav meg ut på faenskapen. Dette var jo en forbedret versjon av MGS3 mtp. kamera, så der var jo mye reddet. Slutten var med på å heve spillet noen hakk...for en ending! cry.gif

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...