Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Jeg synes MS har brukt feil strategi denne generasjonen for spillutgivelser. Jeg mener Sony tar det riktige valget, skaffer folk til å lage nye spill, i stede for å drive som MS å kjøpe til seg spill, slik at det ikke blir eksklusivt for Sony. Vell, flere får spilt, men det blir færre nyskapende spill.

Teknisk sett betaler jo Sony også for eksklusive spill. Når de kjøper opp utviklerne så kan de ikke lenger lage spill til andre platformer. Det er bare to forskjellige måter å skaffe seg eksklusive spill på.

 

Jeg er dog enig i at MS burde skaffe seg flere studioer.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har spillt igjennom Splinter cell conviction i dag og kan lett si at det var ett bra spill :) Anbefales. Spillt singleplayer og coop med en av romkameratene mine, men jeg må si meg enig i det han sa om AI'en. Den er litt jalla... Og snikinga er litt for mye preget av at du MÅ drepe folk for å komme videre. Det mest latterligste vi oppdaget mens vi spillte coop var når vennen min bare sprang inn i en klynge på 6 personer og brukte melee angrep på dem så bare sto de der og ventet på at han skulle bli ferdig med å drepe den ene. De sto i kø for å dø :p Og ja vi spillte på Realistic :/

Lenke til kommentar

Er det noen som vet når Lost Planet 2 har release? Spillkalenderen til gamer.no sier 18. mai, anmeldesen til vg sier 11. mai, mens på tothegame.com står det 7. mai. Skal nemlig hente det hos gamestop, så greit å vite den riktige datoen.

 

 

Edit: Ser ut til at det er den 11. mai som er den riktige datoen, så da tar jeg turen da.

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

JAAAAAAAA!!! Enda en eksklusiv til PS3, jeg tror jeg dør snart :D

 

I all verden, ville det ikke vært bedre om spillene var tilgjengelige på flere plattformer?

 

endeløse hjernedøde shooters og likksom et snikespill eneste man gjør er å skyte seg igjennom :)

 

 

Splinter Cell og Killzone du tenker på nå?

 

Call of duty, bfbcene og halo måtte bare si det

Lenke til kommentar

Herpa styring møter kjedelig grafikk og singelplayer som inneholdte null niks for noen kule cutscenes og moments. Men ble også lei spillet med MP i 1 uke i strekk med 4 timer mp hverdag, hvorfor måtte jeg spille så mye MP :(. Og dermed solgte jeg både BFBC2 og Splinter Cell og jeg tjente på salgene hehe ;)

Endret av Toman
Lenke til kommentar

Har spillt igjennom Splinter cell conviction i dag og kan lett si at det var ett bra spill :) Anbefales. Spillt singleplayer og coop med en av romkameratene mine, men jeg må si meg enig i det han sa om AI'en. Den er litt jalla... Og snikinga er litt for mye preget av at du MÅ drepe folk for å komme videre. Det mest latterligste vi oppdaget mens vi spillte coop var når vennen min bare sprang inn i en klynge på 6 personer og brukte melee angrep på dem så bare sto de der og ventet på at han skulle bli ferdig med å drepe den ene. De sto i kø for å dø :p Og ja vi spillte på Realistic :/

 

Er i god gang med dette spillet selv, både enspillerdelen og flerspillerdelen. Elsker det så absolutt, selv om det er enkelte tegn til rusk i maskineriet. Rett og slett et morsomt spill å spille, selv om jeg gjerne skulle sett at det la mer vekt på mitt ønske om å oppleve spillet slik jeg vil spille det.

Lenke til kommentar

Ikke for å være en stalker eller noe, men ifølge trofeene dine fullførte du aldri mer enn første bane i det spillet. Ikke akkurat noe særlig grunnlag. Det er jo faktisk en achievement/trofe for å spille multiplayer i fem minutter, men du har ikke engang gjort det. Og PS; i options kan du skru opp sensitiviteten.

Lenke til kommentar

Ikke for å være en stalker eller noe, men ifølge trofeene dine fullførte du aldri mer enn første bane i det spillet. Ikke akkurat noe særlig grunnlag. Det er jo faktisk en achievement/trofe for å spille multiplayer i fem minutter, men du har ikke engang gjort det. Og PS; i options kan du skru opp sensitiviteten.

Hva slags spill er det snakk om angående BFBC2 eller Splinter Cell? :p. Bare lurer fordi jeg har ca 700G på BFBC2 på 360en, og fikk låne broderen sin versjon av BFBC2 til PS3 så jeg kunne sammenligne mellom versjonene

 

Har 360 versjonen viss du vil sjekke...

Endret av Toman
Lenke til kommentar

Trodde du hadde det til PS3, så jeg begynte å lure litt da jeg synes å huske at du ikke akkurat hadde så mange trofeer i det på PS3. My bad.

Bra det ordna seg da ;), best å sjekke begge profilene mine en på 360 og en på PS3 så ser du hva jeg spiller her og der ;)

Lenke til kommentar

Synes det er modig av Sony og ta sjanser ikke å bare kjøre på det samme som de andre gjør, liker andre typer spill en endeløse hjernedøde shooters og likksom et snikespill eneste man gjør er å skyte seg igjennom :)

 

Last Guardian og LBP2 blir magisk når de kommer ut :)

hvordan kan du si det etter så lite info fra begge spillene?

Lenke til kommentar

Synes det er modig av Sony og ta sjanser ikke å bare kjøre på det samme som de andre gjør, liker andre typer spill en endeløse hjernedøde shooters og likksom et snikespill eneste man gjør er å skyte seg igjennom :)

 

Last Guardian og LBP2 blir magisk når de kommer ut :)

hvordan kan du si det etter så lite info fra begge spillene?

 

Fordi jeg har hatt rett ganske mye angående spill, info fra KZ2 i sin tid og se hva som skjedde spillet ble bra, litt info fra Uncharted Drakes Fortune jeg ble frelst av, spillet ble bra, litt info om Gears 1 i sin tid så ble jeg vill og se spillet ble bra, og sånn kan det skje samme igjen. Akkurat likt de som har sagt Halo reach blir episk lenge før trailere og info kom ;)

 

Samme glede burde jeg og få lov til å ha :)

Endret av Toman
Lenke til kommentar

Synes det er modig av Sony og ta sjanser ikke å bare kjøre på det samme som de andre gjør, liker andre typer spill en endeløse hjernedøde shooters og likksom et snikespill eneste man gjør er å skyte seg igjennom :)

 

Last Guardian og LBP2 blir magisk når de kommer ut :)

hvordan kan du si det etter så lite info fra begge spillene?

Vell om man ikke har levd under en stein de siste årene, så veit man at utviklerne har noen saftige spill tidligere, og leverte varer da, og kommer til å gjøre det nå. Ikke prøv og lek smartere enn det man er,

Lenke til kommentar

Jeg sier bare at utviklerne kan ta en "farcry 2" og voldta spillet totalt. For de som likte LBP er LBP 2 sikkert helt midt i blinken. Jeg derimot likte ikke lbp pga rare kontroller, 2.5D og rett og slett ikke noe særlig gøy. Bane byggingen var heller ikke noe stas. Etter å sett på timesvis av opplæringvideoer og bygget en bane var jeg liksom ferdig.

 

Det var dessuten for dummet ned. Jeg snakker da om banebyggeren. Ting som egentlig er lett skulte seg bak titals menyer. For ikke å snakke om at du må lete i hver eneste krok for å finne alt du kan bruke i banebyggeren

Lenke til kommentar

Jeg sier bare at utviklerne kan ta en "farcry 2" og voldta spillet totalt. For de som likte LBP er LBP 2 sikkert helt midt i blinken. Jeg derimot likte ikke lbp pga rare kontroller, 2.5D og rett og slett ikke noe særlig gøy. Bane byggingen var heller ikke noe stas. Etter å sett på timesvis av opplæringvideoer og bygget en bane var jeg liksom ferdig.

 

Det var dessuten for dummet ned. Jeg snakker da om banebyggeren. Ting som egentlig er lett skulte seg bak titals menyer. For ikke å snakke om at du må lete i hver eneste krok for å finne alt du kan bruke i banebyggeren

Utrolig dårlig eksempel.

Hvordan skal det være mulig å ta en "Far Cry 2"? Det er jo snakk om samme utvikler som tidligere, selvfølgelig ville ikke standarden bli bevart når et spill bytter utvikler. Det finnes unntak, ja. At Toman sier at det blir magiskt er jo hans subjektive mening, at du ikke likte 1ern eller har fått nok info, er jo din sak.

Lenke til kommentar

Vell, Brutal Legend er kanskje et bedre eksempel, men jeg mener det fortsatt ikke er godt nok. Det forrige spillet dems var jo noe i en helt annen sjanger osv. Med tanke på at Last Guardian ser ut som skal ligne på de forrige spillene, og samme gjelder LBP, så kan det ikke gå galt.Det blir som GeoW og GoW etterfølgerne, Mer polert med samme formel, kan som regel aldri slå feil. Men hvem veit. Jeg håper hvertfall ikke disse spillene "flopper" på spillmekanikken.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...