Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Konsollkaféen!

lonnj89

Anbefalte innlegg

Tenkte ikke på å lese meg inn i MGS4, men heller lære hva som skjedde i handlingene som leder opp til firern.

Gametrailers har en "Retrospectives"-serie av 6 episoder fra de ulike MGS-spillene. Det kan kanskje være en grei erstatning dersom det er vanskelig å få spilt gjennom alle forgjengerne (og for kjedelig å lese det som trengs)?

Link

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Halo: ODST var skuffende saker.....gammeldags og kjedelig. Æsj for et dritt spill....

Storkoste meg med det jeg. Synes nesten det var bedre enn Halo 3 :)

Jeg spilte gjennom det igjen på legendary for noen uker siden. Jeg er fortsatt imponert over atmosfæren i spillet. Spesielt når du vandrer alene gjennom byen. Alle de små hintene du får av byens AI "the superintendent." Dessuten hadde spillet en god historie utenom det vaneligne. De var ikke en typisk og kjedelig hallywood historier hvor alt blir snudd på hode 15 ganger i løp av en time. Du viste hele tiden hva du skulle og hvordan du skulle gjøre det.

Jeg kan forresten anbefale for de som ikke fant alle audio loggene, gjør det! Du får blant annet vite hvorfor engineer-en (den flygende rosa dyrene)heter vergil.

Veldig, veldig enig med deg i alt du sier der.

Ellers kan jeg si at jeg begynte på Metal Gear Solid 4 uten å ha spillt noen av de andre (bare spillt en liten time av Snake Eater på PS2, men det var så elendig at jeg da ikke orket mer). Så hadde ikke peiling på verken historien eller hvem de forskjellige folkene var, men alikevel synes jeg MGS4 var knallbra. Men ser for meg at det hadde blitt enda bedre om jeg hadde visst litt mer om historien, folkene og områdene før jeg begynte på MGS4 ja.

Lenke til kommentar

Synes Resident Evil serien skal holde seg til sin "horror" setting og ikke ta etter alle mainstream spill dere ute, for dem har vi jo nok av så det holder....

Har ikke kjøpt RE5 enda...selv om en får det for ingenting idag, skal jeg ha et standar action spill så finnes det langt bedre alternativer en RE5 for min del.

Heldigvis unnlot eg å kjøpe det drittspillet, var så heldig å få låne det av en kompis. Eg la det rett og slett fra meg etter en del timer..eg hadde håpet på at det skulle ta seg opp etterhvert, men nei. Samme pisset heeeeeeeile veien. Trist.

ODST var egentlig en litt blandet opplevelse for meg, men det tok seg opp litt utover spillet. Mye stemningsfull musikk når man trasket rundt for seg sjøl, men eg syns også dette var litt kjedelig i lengden. Alt i alt verdt en gjennomspilling, og siden har de foregående Halo spillene følte eg meg egentlig tvunget til å kjøpe det tongue.gif

Det har nok mye med at jeg synes Halo serien har tapt seg voldsomt siden det første Halo spillet, det er dem samme landskapene, samme trange gangene synes alt ser likt ut. Når jeg spilte ODST så synes jeg det bare var enda værre en dem tidligere spillene, fikk nesten klaustrofobi der jeg ble dirigert ned i dem trange gatene med somregel kun "en" vei å gå.

Når fienden samtidig gnukker og hutrer slik dem gjorde siden det første spillet så ble det bare for mye for meg, synes Bungie har kjørt det alt for safe i Halo serien. Det er ingenting nytt, det eneste som fikk meg til å spille videre i dem 3 andre spillene var at en ville vite hva som skjer videre, det sammens med en mesterlig fortellmåte og musikk som kan gi dem fleste gåsehud.

Men 4 spill i serien ble for mye oppgulp for meg...eneste som kan tvinge meg til å spille igjennom ODST er at jeg vil vite hva som skjer videre...men sanheten er vel at jeg "ferdig" med Halo universet. Litt godt egentlig...skjønner ikke helt hva så mange mennesker ser i disse spillene..

Men smaken er som baken :p

rulleteksten går her på splinter cell conviction nå, og jeg syns det var bra ihvertfall. Men er første splinter cell spill for mitt vedkommende..

Det var mitt første Splinter Cell også, ikke det siste håper jeg :)

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært spesielt interessert i Halo-spillene. Universet er interessant, men jeg synes ikke at spillene klarer å utnytte det slik de burde. 3 og ODST er dog veldig artige i co-op.

Super Mario Galaxy 2 fikk 10/10 av Edge. Kjenner at jeg er ganske misunnelig på de som eier Wii nå. :)

http://www.edge-online.com/magazine/review-super-mario-galaxy-2

Så den 10/10 er bekrefta :D

Dæven glad jeg allerede har preordet spillet for ca 240kr :D

Lenke til kommentar

Men det er i allefall ikke et spill for de som ser etter noen nye revolusjon innen for gameplay og historie ville jeg gjette. Synes det er rart at aldri noen pirker på sånt i store spill, akkurat som når folk ikke klaget på gamplayet i GTA og det badet i 10'ere. Men men, noen liker å spille det samme om igjen og om igjen.

Lenke til kommentar

Don't fix it if it ain't broken. Ser for meg ut som om Galaxy-spillene er mer om ren spilleglede før det vil gjøre noe annet, som å revolusjonere kontrollen eller historien. Hvilke Mario-plattformere har egentlig noen nevneverdig historie? Hvilke har vært grensesprengende i spillbarheten sin?

Mario er mer om å gjøre det det gjør bra, og det er å underholde med entusiasme og engasjement.

Lenke til kommentar

Hele poenget med MGS4 er å knytte sammen trådene fra tidligere spill så å lese seg opp er et absolutt minimumskrav, men for en bjørnetjeneste man gjør seg selv ved ikke å spille seg opp i stedet! Det finnes ikke en eneste god grunn til ikke å spille gjennom MGS1-3 først; de er noe av det beste som er laget, de er lett tilgjengelige, billige og raskt gjennomførte.

Angående Silent Hill, så er jeg enig i at stemningen overgår RE-serien, men kontrollen er så seig og vanskelig at da jeg spilte eneren med noen venner ble opplevelsen helt overskygget av frustrasjon, og siden da har jeg ikke rørt serien. Hvis SH2 fikser kontrollen skal jeg kanskje revurdere den avgjørelsen, men da må det være en drastisk forbedring for det er grenser for hvor kjipt gameplay jeg tåler selv om stemningen og historien er aldri så fantastisk.

Lenke til kommentar

noen som vet hvor medgjørlig komplett er på å gi tilbud til folk som har vært gode kunder, fant ut fort at familien har svidd av nesten 300 000 i løpet av de siste årene. Skulle gjerne kjøpt meg noen nye datadeler, men det er så svindyrt på komplett. Dog liker jeg kundeservicen dems så mye, og har hatt dårlig erfaringer med andre butikker.

Lenke til kommentar

Hele poenget med MGS4 er å knytte sammen trådene fra tidligere spill så å lese seg opp er et absolutt minimumskrav, men for en bjørnetjeneste man gjør seg selv ved ikke å spille seg opp i stedet! Det finnes ikke en eneste god grunn til ikke å spille gjennom MGS1-3 først; de er noe av det beste som er laget, de er lett tilgjengelige, billige og raskt gjennomførte.

Så jeg burde vente med MGS4 til jeg har spilt igjennom de tidligere? Har hørt utrolig mye godt om serien og har lyst til å oppleve det hele selv, men jeg vet ikke om noen i nærheten med en PS2. Men de er vel ganske billige å kjøpe om dagen (brukt) uansett..

noen som vet hvor medgjørlig komplett er på å gi tilbud til folk som har vært gode kunder, fant ut fort at familien har svidd av nesten 300 000 i løpet av de siste årene. Skulle gjerne kjøpt meg noen nye datadeler, men det er så svindyrt på komplett. Dog liker jeg kundeservicen dems så mye, og har hatt dårlig erfaringer med andre butikker.

Jeg personlig har lagt igjen i overkant av 120k der og opplever fenomenal kundeservice. Jeg vet at de kan gi deg 10% rabatt på alt der, men noe utover det må nok begrunnes smått sterkere enn som så. Kjør på med "stamkunde"-prinsippet og send en hyggelig mail.

Lenke til kommentar
Så jeg burde vente med MGS4 til jeg har spilt igjennom de tidligere? Har hørt utrolig mye godt om serien og har lyst til å oppleve det hele selv, men jeg vet ikke om noen i nærheten med en PS2. Men de er vel ganske billige å kjøpe om dagen (brukt) uansett..

For å si det sånn; jeg mener man burde spille MGS1-3 uansett, for det er tre av de beste spillene som er laget. Har man først gjort det er det lite sannsynlig at man klarer å holde fingrene fra MGS4 i noe tilfelle.

MGS-serien har kanskje den mest intrikate historien jeg har kommet over i noen spillserie, og selv etter å ha spilt gjennom alle spillene flere ganger føler jeg ennå at jeg oppdager nye detaljer. Alle spillene må i min erfaring gjennomføres flere ganger for å få en fullgod forståelse av hva som skjer. Plottene er lagt opp på en måte som lurer deg litt og gir deg en del falske oppfatninger av hva som skjer som du først gjennomskuer etterhvert som du får med deg mer av det som kan leses mellom linjene. Dykker man rett ned i MGS4 uten kjennskap til serien vil man være ganske fortapt på dette området. Man kan selvfølgelig fremdeles sette pris på gameplayet og kulhets-faktoren, men det blir å oppleve halve spillet, for som du sikkert vet er MGS4 nedlesset med cutscenes og noe av grunnen er spillet forsøker å forklare og avslutte mye av det som var uavklart etter MGS1-3.

MGS1 er på PSN såvidt jeg vet, det finnes også en remake til Gamecube (eller var det Wii?) om du synes PS1-grafikken blir litt primitiv. 2 og 3 må det en PS2 til for, men en PS2 får man for rundt en tusenlapp og er man over gjennomsnittet interessert i gaming må man ha en PS2 uansett pga. det enorme utvalget spill man får tilgang til. Jeg kjøpte PS2 da den kom men jeg spiller like mye på den som noen nestegenerasjonskonsoll og har fremdeles en lang backlog med toppspill som jeg ikke engang har rukket å ta plasten av.

Lenke til kommentar

Takker for svar Laland, sendte dem en hyggelig mail :)

Har forresten bestemt meg for å gå til innkjøp av en xbox igjen. Kommer sikkert slim, men gir jeg blanke i. Kan uansett selge den hvis den blir annonsert på e3, da mannen i gate kanskje ikke om at det kommer en slim. Har tenkt å gå for en arcade. Noen som vet om noen gode tilbud?

http://www.dustinhome.no/pd_5010443953.aspx

Har funnet den så langt

edit; elite noe dyrere, samme spilla

http://cdon.no/spill/xbox_360_elite_console_incl._forza_3_%26_halo_odst-9188655

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...