Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Konsollkaféen!

lonnj89

Anbefalte innlegg

Halo: ODST var skuffende saker.....gammeldags og kjedelig. Æsj for et dritt spill....

Storkoste meg med det jeg. Synes nesten det var bedre enn Halo 3 :)

Jeg spilte gjennom det igjen på legendary for noen uker siden. Jeg er fortsatt imponert over atmosfæren i spillet. Spesielt når du vandrer alene gjennom byen. Alle de små hintene du får av byens AI "the superintendent." Dessuten hadde spillet en god historie utenom det vaneligne. De var ikke en typisk og kjedelig hallywood historier hvor alt blir snudd på hode 15 ganger i løp av en time. Du viste hele tiden hva du skulle og hvordan du skulle gjøre det.

Jeg kan forresten anbefale for de som ikke fant alle audio loggene, gjør det! Du får blant annet vite hvorfor engineer-en (den flygende rosa dyrene)heter vergil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes Resident Evil serien skal holde seg til sin "horror" setting og ikke ta etter alle mainstream spill dere ute, for dem har vi jo nok av så det holder....

Har ikke kjøpt RE5 enda...selv om en får det for ingenting idag, skal jeg ha et standar action spill så finnes det langt bedre alternativer en RE5 for min del.

Heldigvis unnlot eg å kjøpe det drittspillet, var så heldig å få låne det av en kompis. Eg la det rett og slett fra meg etter en del timer..eg hadde håpet på at det skulle ta seg opp etterhvert, men nei. Samme pisset heeeeeeeile veien. Trist.

ODST var egentlig en litt blandet opplevelse for meg, men det tok seg opp litt utover spillet. Mye stemningsfull musikk når man trasket rundt for seg sjøl, men eg syns også dette var litt kjedelig i lengden. Alt i alt verdt en gjennomspilling, og siden har de foregående Halo spillene følte eg meg egentlig tvunget til å kjøpe det :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt RE5 så mye, men RE4 har jeg kommet ganske langt på. Vil jeg ha skremmende spill jeg skvetter av og får nesten litt angst av å spille, spiller jeg Silent Hill. Resident Evil er bare en slags horror-action serie, sånn synes jeg det er iallefall. Jeg synes ikke det er like skummelt å spille RE, som det er å spille Silent Hill.

Lenke til kommentar

Problemet er at det er mange spill som RE5 der ute men få som RE1-3. Det er synd når man dumper et unikt konsept for det finnes ingen erstatning, samtidig renner det over av tredjepersons skytere. Det blir litt som å ta livet av en truet dyreart for å gjøre plass for en det finnes mer enn nok av.

Lenke til kommentar

@Spartakus: Sant nok! Som oppfølger i en serie så var det et dumt trekk å skifte fokus i spillet, men RE5 som eget spill synes i alle fall jeg var bra.

Har ikke så stor erfaring med horror-sjangeren, men kjøpte nettopp Penumbra spillene og må innrømme at de er betydelig skumlere enn RE4.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Er der det ligger. Kjenner ikke til noe av MGS-universet og når det er spill nummer fire er det kanskje kjekt å vite litt om bakhistorien. ;)

Er absolutt ikke det samme å lese gjennom historien som å oppleve den selv... Anbefaler deg på det varmeste å fullføre ihvertfall MGS1 og 2, da får du aller best utbytte av MGS4 historien. For min del er MGS4 denne generasjonens beste spill, og blant det beste spillet jeg noen gang har spilt gjennom. Det var en mektig opplevelse hos meg!

Fullførte Splinter Cell: Conviction, og det var et gigantisk mageplask i forhold til for eksempel MGS4. Er så skuffa, for meg er Sam Fisher død etter dette spillet :(

Lenke til kommentar

Er absolutt ikke det samme å lese gjennom historien som å oppleve den selv... Anbefaler deg på det varmeste å fullføre ihvertfall MGS1 og 2, da får du aller best utbytte av MGS4 historien. For min del er MGS4 denne generasjonens beste spill, og blant det beste spillet jeg noen gang har spilt gjennom. Det var en mektig opplevelse hos meg!

Er så enig! Dog jeg ikke har spilt noen av de forrige spillene, selv om eier alle 3. MGS1 ligger forsåvidt på PSN også. Jeg leste bare et kjapt sammendrag av personene og forholdet mellom personene, slik som det var før historien på MGS4 begynte.

Angående RE4. Det var på tide de gikk bort ifra de tidligere spillene. For all del, de er fantastiske spill, ihvertfall 1 og 2. Men å sitte å dra ut det samme i et uvisst antall nye spill gir ikke meg noen ting. RE4 var et tildels originalt og nytt friskt spill som fortjener sin plass blant et av seriens beste for min del.

RE5 har jeg bare spilt demoen av, og joda, det er i langt større grad basert på mer ren action enn horror, men det virket som et ganske så kurant spill, for hva det prøver å være. Langt bedre enn FarCry 2, som også er et actionspill satt til Afrika. Løst sammenlignet.

Edit: MGS1 er for PS1, 2 og 3 er for PS2.

Endret av nubbiz
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...