Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jeg den eneste som ikke er interessert i horror spill?

nei...er ikke så stor fan jeg heller. Men jeg elsket silent hill 2 :D

 

Fatter ikke at folk griner over Resident Evil 5 heller. Spillet gjorde mye nytt og gjorde spillet mer hektisk enn skremmende, med tanke på at spillet ikke blir satt i pause på våpen og item menyen. Co-op i dette spillet må være noe av det beste co-op'en jeg har spillt det siste tiåret.

Lenke til kommentar

 Det er vel akkurat det, RE5 gikk for allvor bort fra det å vere skremmende til å bli enda en action tittel. Så spillet var en gedigen nedtur for min del ihvertfall.

 

Og ja, eg er ein av de RE-veteranene folk er drittlei av å høre på :p 

 

 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

@Cloudemyx: Gidder ikke lese den anmeldelsen, spiller heller spillet og finner ut på den måten. Har jo uansett kjøpt det allerede. :)

 

Da er det 3 uker siden US Playstation Store fikk The Secret of Monkey Island Special Edition...enda ikke noe for EU!...

 

 

...Jeg er ferdig med å vente på PS3 versjoner som X360 allerede har....fra og med nå går mine lusne kroner til Microsoft. Nok får være nok...

 

/rant over

Hvorfor ikke bare kjøpe det til PC via f.eks Steam, det er jo et point&click adventure, kan ikke helt se at det fungerer så bra på konsoll.

 

Ang hvor treg PS er så bruker jeg ikke PS Store nok til å kunne si noe om det. :)

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Jeg synes det er bra hittil. Fikk ikke spilt det så mye, men jeg merker at jeg liksom lengter etter å spille det igjen. Denne typen RPG er ny for meg, så jeg er ikke helt kjent med hvordan kampoppsettet funker i SRPG. I begynnelsen er det litt sånn: WTF! Hva skjer liksom! Du blir kastet ut i historien og vet ikke helt hva som skjer. Regner med at ting blir litt klarere utover i spillet. Jeg har bare spilt det i en time eller noe, kanskje ikke det en gang. Det virker veldig spennende og jentene lar ikke vente på seg. Allerede de første minuttene får du kjennskap til en svært søt en. :D

Lenke til kommentar
Var heller ingen stor fan av RE5. Som Maury så hadde jeg forventet et horror-spill, ikke det Uncharted/Tomb Raider-greia det kom ut som.

 

Jeg synes faktisk den delen av Uncharted der du går rundt i den mørklagte bygningen med lommelykt og blir jaktet på av zombiene var langt mer skremmende enn noe jeg kom over i RE5.

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg tørr å gjøre det i frykt for å ødelegge hele greia.

 

Det er snakk om to skruar og er gjort på fem minutt. Det som derimot tar litt tid er backup og restore og då treng du også ein ekstern USB-disk (FAT32). Uansett, veldig, veldig enkelt å skifte disk :)

 

Har enda ikkje begynt på Chains of Olympus etter eg kjøpte min PSP :p Føler meg litt mettet på sjangeren etter GOW3. PSP`en har stort sett blitt brukt til Resident Evil 2 og 3 :p

 

Eg fekk begynt så vidt på Chains of Olympus på ein lengre flytur no nyleg, og det ser heilt fantastisk ut. Det kunne like godt vore eit PS2-spel og kontrollane og gameplay er smoooth. Einaste minuset er kameravinklane som kan vere litt "off" til tider. Ser verkeleg fram til Ghost of Sparta :)

Lenke til kommentar

 Det er vel akkurat det, RE5 gikk for allvor bort fra det å vere skremmende til å bli enda en action tittel. Så spillet var en gedigen nedtur for min del ihvertfall.

 

Og ja, eg er ein av de RE-veteranene folk er drittlei av å høre på :p 

 

Jeg er selv veteran av RE-serien men RE5 hadde for mye action, var ikke redd en eneste plass i spillet, RE4 for meg var the big deal, ble så redd der altså :D

Lenke til kommentar

Nå var det vel RE4s suksess sin "skyld" at serien gikk vekk fra psykologisk terror og ble nok en tredjepersons skyter, men RE4 tok allikevel vare på en del horror-elementer (eller klisjeer?) og er et godt spill på sin egen måte, mens i RE5 er alt som gjorde RE unikt borte og Chris har bolet seg. Hvis man er interessert i å oppleve den rendyrkede survival-horror som Resident Evil engang bødt på må man spille de tre første spillene.

Lenke til kommentar

Synes Resident Evil serien skal holde seg til sin "horror" setting og ikke ta etter alle mainstream spill dere ute, for dem har vi jo nok av så det holder....

 

Har ikke kjøpt RE5 enda...selv om en får det for ingenting idag, skal jeg ha et standar action spill så finnes det langt bedre alternativer en RE5 for min del.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...