Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Etter hyllesten spillet fikk på Gamer.no er jeg faktisk skuffet. For all del, bra spill, men leverte ikke de varene jeg trodde jeg ville få. Føles faktisk som om spillet har tatt serien ett steg tilbake på mange områder (våpen, Kratos, hele omgangen med gresk mytologi, tenkeoppgaver), samtidig må jeg nevne at det endelig var slik at spillet ikke lenger plutselig ble "umulig", og selv sistebossen var faktisk ganske godt designet, selv om spillet "aldri" sluttet.

 

Nå har ikke jeg kommet i gang med GOW3 ennå, men jeg reagerer litt på at de har valgt å følge eksakt samme oppsett som før; Kratos begynner spillet sterk som en gud, kaster seg inn i en episk kamp og ender opp med å miste alle kreftene sine, så skal man bygge seg opp igjen og ta hevn. Snakker om deja vu. Nå er ikke historiefortelling noe hovedpoeng i GoWs konsept, men universet til Kratos byr på så uendelig mange muligheter at å følge det samme mønsteret i hvert spill forteller meg at man ikke har prøvd engang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg har hørt så er Intel bedre med videoredigering og andre ting utenom spilling, eller er Intel bedre til gaming en AMD? Det er her jeg sliter litt siden jeg hører nei AMD er best, nei Intel er best osv :p

 

AMD har vore fullstendig "akterutseilt" sidan Intel lanserte Core 2 spør du meg. Men i7 er ikkje akkurat billeg, mykje pga hovudkorta. Kan anbefale Anandtech.com, har stort sett veldig gode testar.

 

Men for dei fleste spel vil uansett skjermkortet vere mest avgjerande, så gjer vel mest meining å legge pengane der og ikkje i CPU...

Lenke til kommentar

Tror jeg da går for enten denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=586108&CKS=PCW eller denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=587218&CKS=PCW

 

Og skal enten bestemme meg for en skikkelig pc så skal jeg ha 2 XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 som koster rundt 3400kr pr stykk

Men da kommer pcen min på 20000kr :p

 

Da bør du gå for 930, da den lett kan overklokkes til å yte like godt som 960. CPUer som koster mer enn 2500 kr er som oftest bortkastede penger.

Lenke til kommentar

Å legge ut nesten 2000 kr meir for ein CPU som knapt nok er raskare i spelsamanheng ville eg ikkje gjort. Hald deg i så fall til førstnevnte.

 

Og skal du køyre ein i7 og 5870 i Crossfire bør du ha ei saftig straumforsyning, spesielt om du har tenkt å overklokke CPU og/eller skjermkort :)

 

Å svi av 20 000 i staden for 13-15000 på ein gaming-PC har veldig lite for seg, forskjellen i ytelse er forsvinnande liten.

Lenke til kommentar

Har fokusert på konsoll de siste par årene og har ikke hatt en skikkelig spill-PC, jeg tenkte å endre på det til sommeren men har enda ingen prospekter på hva slags sammensetning jeg vil ha. Tips er naturligvis velkomne.

 

Først og fremst Empire: Total War, Dawn of War II og Dragon Age som er på PC-programmet. Innen jeg kjøper håper jeg kanskje det skal ha kommet ut noen samleutgaver av disse med expansions inkludert.

Lenke til kommentar

Der bestilte jeg 2 drittspill og da får jeg Alan Wake for 218kr på Gamestop :p

 

 

 

 

ellers så har elkjøp enda ikke klart å levere meg dragon age awakening.. imponerende :o

 

 

yeah!! Spillet er blitt sendt idag og jeg får 100 kr avslag som kompensasjon.. Det vil si at jeg kun betaler 100 kr for awakeningpakken! Det kan jeg leve med :D

Lenke til kommentar

Hvis penger ikke er et særlig problem, anbefaler jeg intel prosessorer, ønsker du å få veldig mye ytelse for penga, så anbefaler jeg AMD sine.

 

Av skjermkort er jeg litt usikker ettersom du skal mest kjøpe det for crysis ikke sant Fanboyen? Jeg er ikke helt sikker på hva Crytek teameat har sagt om de skal forsette med "nvidia" programming opplegget de hadde sist også.

 

Eneste jeg vet er at det er ATI kort som først klarte 60 fps average på 1920x1200 Enthusiast DX10, var visst 5970, for tross til at Ati kort hadde problemer med crysis når det først kom ut.

 

Så akkurart spillet Crysis 2 er vansklig å spekulere hvor langt de har kommet fram med teknlogien, jeg anbefaler sterkt å vente til det kommer noen benchmarks eller noen form for testing på nettet. Grafikk kort blir utdatert veldig fort, er redd for at du kjøper for eksempel Ati sin 5970 eller Nvidia sin GTX480 og likevel blir skam eid, eller det kommer vel kanskje annpå hva du er interserrt i? Jeg regner med du ikke forventer 60FPS på max på FULL HD med engang?

 

Av RAM, tviler jeg sterkt på at du trenger mer enn 6 GIG RAM til spilling og litt av hvert bruk.

 

Resten har jeg liten peiling på, men jeg kan anbefale Asus sine hovedkort basert på erfaring, men mer kan jeg ikke si.

 

Uansett, storkoste meg kameratene mine i går kveld hvor vi nesten hadde en slags endurance run med ocarina of time (dog kun fra han er voksen, og vi tok pauser ved å se filmer :p).

 

Water Temple var litt vansklig, ikke fordi den er komplisert, men fordi den var lagd på en slik måte at små detaljer kan lett overses, for eksempel tok det meg litt tid å se en blokk ble flyttet opp fra vannet slik at jeg nå hadde adgang til en ny plass, osv.

 

Dette bringte mange gode minner fra jeg var "liten", at jeg noen gang klarte å fullføre dette spillet på en alder av 8-9 år forbauser meg den dag i dag.

Ocarina of Time er for meg det beste action/adventure spillet noen gang :)

 

Siste bossen er jo mer episk enn de all fleste spill der ute mener jeg :p

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Så i dag at Splinter Cell Conviction fikk 9.3 av IGN, noe som er alldeles strålende men likevel ser jeg ikke hvordan det kan fortjene det. Greit jeg har ikke spilt det, men når single playeren er 5timer synes jeg ikke at et spill fortjener mer enn høyst 8. Greit f.eks CoD har kort single player, men har i det minste en enorm multiplayer for å gjøre opp for det.

 

Nei dette gidder jeg iallefall ikke å kjøpe før det er minst under 200 lappen.

Lenke til kommentar

Amir90: Ja jeg har tenkt å kjøpe en PC bare for Crysis spillene og kommende Crysis 2, men tror jeg har gjort det riktige valget, skal vente helt til Crysis 2 kommer ut så kan jeg lese tester av hardware opp mot Crysis 2 og se fra der hvilken pc jeg skal gå for. Nei jeg forventer ikke max i Crysis 2 i 60fps, kansje en High 1280x1024 med stabil 30 fps :)

 

Vil ha en pc med mest gamingmuligheter, trenger ikke alt det andre man kan gjøre med en pc :)

Endret av Fanboyen
Lenke til kommentar
Etter hyllesten spillet fikk på Gamer.no er jeg faktisk skuffet. For all del, bra spill, men leverte ikke de varene jeg trodde jeg ville få. Føles faktisk som om spillet har tatt serien ett steg tilbake på mange områder (våpen, Kratos, hele omgangen med gresk mytologi, tenkeoppgaver), samtidig må jeg nevne at det endelig var slik at spillet ikke lenger plutselig ble "umulig", og selv sistebossen var faktisk ganske godt designet, selv om spillet "aldri" sluttet.

 

Nå har ikke jeg kommet i gang med GOW3 ennå, men jeg reagerer litt på at de har valgt å følge eksakt samme oppsett som før; Kratos begynner spillet sterk som en gud, kaster seg inn i en episk kamp og ender opp med å miste alle kreftene sine, så skal man bygge seg opp igjen og ta hevn. Snakker om deja vu. Nå er ikke historiefortelling noe hovedpoeng i GoWs konsept, men universet til Kratos byr på så uendelig mange muligheter at å følge det samme mønsteret i hvert spill forteller meg at man ikke har prøvd engang.

 

 

Jepp, helt enig. Spranget fra GoW til GoW 2 er enormt hva historiefortellingen angår, og selv om jeg ikke hadde forventet det samme spranget til GoW 3 hadde jeg heller ikke forventet at det skulle være total mangle på fremgang. Siden du ikke har spilt spillet enda skal jeg være forsiktig med å si noe mer, men jeg opplevde GoW 2 som et mye bedre spill alt i alt, dog GoW 3 er en del morsommere å faktisk spille.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...