Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

And finally I got like:

 

 

 

 

Den filmen der gav meg flashback fra en kveld i påsken da en gjeng ble sittende å pilse for deretter å konstruere drikkeleken shadeson/shadesoff, som utspilte seg som en episode CSI der vi shotta hver gang Horacio eller hva han nå heter tok brillene på/av. Det skjer overraskende mange ganger i en episode.

Lenke til kommentar

Når jeg sier unikt så tenker jeg på hvordan RE frem til RE4 tok i bruk stemninger, kameravinkler og psykologi for å skape spenning i stedet for action. Det er små detaljer som man kanskje ikke er bevisst på en gang, men som allikevel er helt avgjørende for å bygge opp atmosfæren. Som når du lukker en dør og plutselig hører det skjer noe bak den, når du befinner deg i et rom med et enveisspeil og musikken plutselig blir bom stille, når du får et halvt sekunds glimt av en skapning som krabber over et vindu eller når spillet bygger opp en falsk følelse av trygghet.

 

Å lage et spill på denne måten krever mer av skaperne, det krever blant annet stor psykologisk innsikt, men resultatet blir også så mye mer interessant enn bare nok en tredjepersonsskyter med zombier og monstere.

Lenke til kommentar

Billig tilbud på Xbox 360 Arcade denne uka på Lefdal:

 

1 x Xbox 360 Arcade konsoll

1 x trådløs håndkontroll

1 x 512 MB minnekort

1 x AV kompositt-kabel

1 x trådløs mikrofon

1 x Xbox Live silver

Rock Band: The Beatles

Scene It? BOS med 4 Bigpads(buzzere)

795,-

 

Usikkert på om tilbud gjelder på nett da bare Beatles-spillet er lista på nettbutikken.

Lenke til kommentar

Når jeg sier unikt så tenker jeg på hvordan RE frem til RE4 tok i bruk stemninger, kameravinkler og psykologi for å skape spenning i stedet for action. Det er små detaljer som man kanskje ikke er bevisst på en gang, men som allikevel er helt avgjørende for å bygge opp atmosfæren. Som når du lukker en dør og plutselig hører det skjer noe bak den, når du befinner deg i et rom med et enveisspeil og musikken plutselig blir bom stille, når du får et halvt sekunds glimt av en skapning som krabber over et vindu eller når spillet bygger opp en falsk følelse av trygghet.

 

Å lage et spill på denne måten krever mer av skaperne, det krever blant annet stor psykologisk innsikt, men resultatet blir også så mye mer interessant enn bare nok en tredjepersonsskyter med zombier og monstere.

 

Jeg er helt enig der Spartakus. ;)

Lenke til kommentar

Var på et foredrag om spill rett før påske, hvor de hadde kommet ei frøken fra U,S and A, og snakket om jobb i spillbransjen. Hun fikk ikke nevne noe om sin arbeidsplass eller stilling, samt prosjekt, men ga oss et hint om å google navnet hennes.

Fant dermed ut at hun jobbet for Blizzard, mer konkret, Diablo 3 :blink:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...