Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Dem få som faktiskt bruker Linux på PS3 burde ikke være sinte på Sony men på idiotene som hacker og finner ut måter å spille piratkopiert matriale på PS3. Takke være slike personer så mister PS3 eiere en funksjon....helt på sin plass synes jeg.

 

Det er vel ikke på sin plass at alle skal straffes for det? Det er nødvendig siden det tilsynelatende ikke er noen annen løsning på problemet, men det betyr ikke at det er noe å klappe i hendene for.

 

Det er ingen tvil om at pirater lager mye problemer for alle, og allikevel er det ganske stor sosial aksept for det. Du hører sjelden folk snakke om at de knabbet lommeboka til noen, men å si at du lastet ned noen spill er ikke mer kontroversielt enn å si at du spiste frokost i de fleste vennegjenger. Når mottiltakene først kommer er det selskapene folk prostesterer mot, ikke familie og venner som vi vet utmerket godt har lurt de samme selskapene for en god del penger. Og de fleste pirater er, i min erfaring, helt prinsippløse. Selv kjøper jeg det meste av det jeg spiller, hvis jeg laster ned spill er det gamle spill fra utgåtte konsoller som er nærmest umulige å oppdrive, og finner du først en brukt kopi et sted er prisen skrudd gjennom taket. Sånn forholder jeg meg til kjøp contra nedlastning, men mange jeg kjenner har ingen slike prinsipper og laster ned alt som kan lastes ned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dem få som faktiskt bruker Linux på PS3 burde ikke være sinte på Sony men på idiotene som hacker og finner ut måter å spille piratkopiert matriale på PS3. Takke være slike personer så mister PS3 eiere en funksjon....helt på sin plass synes jeg.

 

Det er vel ikke på sin plass at alle skal straffes for det? Det er nødvendig siden det tilsynelatende ikke er noen annen løsning på problemet, men det betyr ikke at det er noe å klappe i hendene for.

 

Det er ingen tvil om at pirater lager mye problemer for alle, og allikevel er det ganske stor sosial aksept for det. Du hører sjelden folk snakke om at de knabbet lommeboka til noen, men å si at du lastet ned noen spill er ikke mer kontroversielt enn å si at du spiste frokost i de fleste vennegjenger. Når mottiltakene først kommer er det selskapene folk prostesterer mot, ikke familie og venner som vi vet utmerket godt har lurt de samme selskapene for en god del penger. Og de fleste pirater er, i min erfaring, helt prinsippløse. Selv kjøper jeg det meste av det jeg spiller, hvis jeg laster ned spill er det gamle spill fra utgåtte konsoller som er nærmest umulige å oppdrive, og finner du først en brukt kopi et sted er prisen skrudd gjennom taket. Sånn forholder jeg meg til kjøp contra nedlastning, men mange jeg kjenner har ingen slike prinsipper og laster ned alt som kan lastes ned.

 

 

Neida, selvfølgelig er det dumt at vi forbrukere blir straffet for dette. Og ja det er nok en enkel løsning for Sony å bare fjerne hele funksjonen, istede for å lage en slags "løsning" på problemet. Men da igjen så er det vel andre ting å bruke penger og ressurser på en Linux støtte som ingen har bruk for? Ikke bare går det jævlig tregt på PS3 maskinen men endel funksjoner virker ikke engang...

 

Ingen kommer til å ikke ville kjøpe en PS3 maskin pga den ikke kommer til å ha Linux støtte lenger...det blir like dumt som å høre dem som sier dem ikke vil ha en PS3 maskin pga den ikke er bakoverkompatibel....helt latterlig.

Lenke til kommentar

Helt latterlig vil jeg ikke kalle det, alle har jo forskjellige preferanser og det er ingen tvil om at løsninger som f.eks Linux eller muligheten til å spille PS2 spill (ja jeg feiger ut siden jeg ikke aner hvordan man staver kompibalitistetet) kan være en avgjørende faktor for mange.

 

Jeg tviler på at det er 100% avgjørende, men at det kan være det som får vekten til å falle er ikke til å se bort i fra.

Det er uansett minst like dumt å fortsette å strippe en maskin for dens muligheter.

Lenke til kommentar

Var det ikke snakk om noe slikt på Xbox 360 en stund tilbake? Spill til nestegenerasjons plattformer fungerer, noe mer begrenset, også på Xbox 360. Eller så var det slik at Xbox 360-spill ville fått flere og bedre effekter/muligheter på den neste generasjonen. Mener jeg leste noe slik..

Lenke til kommentar

3-4 år kan jo dra noen visse spill. Mitt 8800 Ultra, 2gb ram og Q6600 2.4 ghz drar spill greit nok på en full hd 46".

 

Eksempel, som BC2, JC2, MW2, osv.

Skulle bare mangle, de spillene er jo i bunn og grunn konsollspill, som i en konsoll må begrense seg til skjermkortteknologi av Nvidia 7000 - serien.

Lenke til kommentar

3-4 år kan jo dra noen visse spill. Mitt 8800 Ultra, 2gb ram og Q6600 2.4 ghz drar spill greit nok på en full hd 46".

 

Eksempel, som BC2, JC2, MW2, osv.

Skulle bare mangle, de spillene er jo i bunn og grunn konsollspill, som i en konsoll må begrense seg til skjermkortteknologi av Nvidia 7000 - serien.

Er vell ikke så mye fra i år som er pc eksklusivt, som kan testes? Crysis 2 er det garantert umulig for meg å dra på ultra.

Lenke til kommentar

Bakoverkompatibilitet må nesten stoppe et sted og, dog litt merkelig at det skal være uproblematisk å kjøre PS1 men ikke PS2. Man kan lure på om det ikke er tatt med i beregningen at PS2 fremdeles selger en del (kjøpte en ny selv for ikke lenge siden) og at å fjerne bakoverkompatibiliteten gjør så flere vil kjøpe to konsoller.

Lenke til kommentar

Det å emulere en annen maskin tar mye mer maskinkraft enn det man gjerne skulle tro. Det er nemlig ikke bare pikslene og teksturene som må rendres på nytt, men hele spillmotoren og hver eneste millimeter av spillet må emuleres. Spillet er jo tross alt ikke laget til denne maskinen så det vil ikke virke uten at man bruker mye ressurser på å gjenskape det samme miljøet for spillet. Det er nok en av grunnene til at mange PC spill som er portet fra konsoll gjerne ikke ser noe bedre ut, men yter dårligere.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...