Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spillet har ikke scoret så bra på storsider som Gamespot, IGN og lignende så jeg styrer unna det finnes vel bedre FPS spill der ute en Metro...

 

Sant så sant, helt viktig å la andre dømme for deg, så slipper man å bruke hjerne-cellene selv til å finne ut om det er bra eller ikke.

Så lenge Ign sa det så er det sant!

Lenke til kommentar

 

 

Jeg hadde trodd dette skulle bli noe skikkelig stort, må si jeg sliter nå med å få spilt noe på 360en har bare MW2 Private kamper og BFBC2 som jeg spiller, det er for dårligt og året er såvidt begynt...

 

Du vet at Metro 2033 kommer idag?

 

Det spillet har ikke scoret så bra på storsider som Gamespot, IGN og lignende så jeg styrer unna det finnes vel bedre FPS spill der ute en Metro... Og SPlinter Cell COnviction kjøres i 578p 2xMSAA, og jeg synes folkene og omgivelsene var forferdelig, kansje vi får se en overhaling i grafikken som så det skjedde med God Of War III...

 

 

så gamespot og ign er fasit? Du burde kanskje ikke spilt uncharted 2 heller da? for den fikk jo ikke så bra kritikk her på gamer? eller hva med nye final fantasy som bare fikk 5/10 mange steder..

 

Spill selv og gjør opp din egen mening..

 

En 7av10 stopper ikke meg med å eie Uncharted 2 når flertallet ga spillet 96 etter 72 anmeldelser og flere GOTY tittler det spillet fikk, det har vel staka opp 140 awards nå...

 

Og jeg styrte heller ikke unna Killzone 2 sin 6/10 da flertallet sa noe annet som er oppi over 90%... Final Fantasy har et snitt på 84 så en eller 2 5/10 vil ikke skade uansett

 

Men jeg kjøper spill på de jeg har lyst på, de bestilles lenge før anmeldelsene kommer så ro deg ned...

Mange anmeldelser på spill som gir fra 75 til 65 gir advarsler om bugs, grafikkfeil, gameplay dølt, de kan være retningslinjer for meg da jeg vil ikke bruke 500kr på spill som totalt sett er dårlig.. Dette gjelder spill som Metro et spill jeg hadde aldri tenk å skaffe og lest noenting om, vet nesten ikke hva det er engang..

Endret av Fanboyen
Lenke til kommentar

Anmeldelser er bare ett tall og samme om det er 1000 anmeldelser en 1 fordi de ikke har noen innvirkning på om jeg liker/ikke liker ett produkt. Klart det er gøy når det man liker får gode skussmål av gamingpressen men det har ingen påvirkning på om jeg velger å skaffe eller ikke skaffe ett spill.

 

De anmeldelser som jeg stoler mere på er hva venner syntes og det var det som fikk meg til å snu å gii Heavy Rain en sjanse for egentlig hadde jeg tenkt å hoppe over det spillet glatt.

 

Ett godt tiås på sluutten gi blanke f i hva Fanboyen mner om ett spill, ikke heng dere så mye opp i hva han mener.

Lenke til kommentar

Anmeldelser er bare ett tall og samme om det er 1000 anmeldelser en 1 fordi de ikke har noen innvirkning på om jeg liker/ikke liker ett produkt. Klart det er gøy når det man liker får gode skussmål av gamingpressen men det har ingen påvirkning på om jeg velger å skaffe eller ikke skaffe ett spill.

 

De anmeldelser som jeg stoler mere på er hva venner syntes og det var det som fikk meg til å snu å gii Heavy Rain en sjanse for egentlig hadde jeg tenkt å hoppe over det spillet glatt.

 

 

Jeg er 100% enig i det du sier, Whackedorange! Selv stoler jeg mer på meg selv enn anmeldere.

 

Det er mange anmeldere som jeg ser gir spill jeg hater full pott!

Det viser bare at vi er forskjelige mennesker, med forskjelig smak og meninger :)

Lenke til kommentar

Det må da være mulig med en mellomting mellom å velge spill etter prosent på metacritic, og kjøpe etter hva venner anbefaler eller være nødt til å teste alle spill (?). Selvfølgelig er man ikke alltid enig med anmeldere, men gode anmeldere forklarer hvorfor han ikke liker spillet, så kan en være uenig i poenget og fortsatt ha interesse for spillet, eller tenke "ånei, enda ett *x* type spill med en uferdig mekanikk og en uappelerende historie" (elno).

 

Så kan man også se at et spill får veldig gode kritikker, men likevel være uinteressert. Jeg fester en viss kredibilitet til prosenten på metacritic faktisk (omgawrsh), når jeg lurer på om et spill er det det prøver å være, eller ikke. Det betyr ikke at jeg ikke kan elske et spill som ikke får gode karakterer der, men som regel kan jeg se en del av grunnene til hvorfor anmeldelser var som dem var.

 

Og nei jeg prøver ikke å si at en anmelder har feil pga alle andre anmeldere sier motsatt.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Korrekt meg hvis jeg tar feil men er ikke metacritics en side som er en sammensatt totalanmdelse hvor man har tatt antall anmelder for å få en slags snittkarakter på spillet ?

 

Uansett så har metacritics så si null innflytelse på meg om jeg liker spillet eller ikke. Jeg kan ta fram to tittler som har bra score på metacritics og begge er vellagde spill men ikke helt favorittene for mitt vedkommende og tittlene jeg snakker om er Halo 3 og Uncharted2. Nå vill nok mange tenke att den gærne appelsinen gjør dette kun for å provosere men det er min smak som jeg nevner og min smak er kun riktig for meg men allikevell kan jeg godt nevne noe supertitler i mine øyne som har kommet det siste halvåret, dog i tilfeldig rekkefølge. Spill som Forza3, Heavy rain, Final Fantasy XIII, God Of War IIII, Bioshock 2, Mass Effect 2 er for min del utrolig gode spill som har kommet ut de siste månedene. Spill framover som jeg vet jeg kommer til å skaffe er: GT5, Alan Wake, Civilisation 5 og disse vill bli kjøpt inn lenge før det har kommet anmeldelser av disse.

Lenke til kommentar

Allah...

teehee x10 :p

 

 

Allah = Gud på arabisk.

 

(Skrev dette fordi mange tror at Allah er en Gud utenom den kristne Gud.)

 

Hvorfor er dette en spoiler? Det er jo noe alle burde vite, ingen grunn til å skjule det! :p

 

Dog må jeg påpeke at Allah opprinnelig var navnet på den øverste guden i arabisk hedensk religion, som så ble overført til Islam av Muhammed.

 

Ikke at dette er veldig spill-relevant...

Lenke til kommentar

Oi det visste ikke jeg, lærer no nytt hver dag!

 

Er det slik at noen spill har dårligere ytelse etter å ha

installert eller er det alltid "bra"?

Tenkte til 360

Generelt sett så senker det lastetider og bidrar til færre teksturer som synlig lastes mens du ser på dem, samt at maskinen lager en god del mindre lyd siden dvd-drevet ikke brukes. Jeg installerer alltid spill jeg vet jeg kommer til å spille en god del den neste tiden.

 

Halo 3 skulle visst ha dårligere ytelse.

Stemmer det. Bungie fikk ikke vite om NXE før Halo 3 var ferdig, og som de sa så "kodet de for nære skjelettet" til at lastetidene kunne bli redusert ved å installeres. Ting lastes mye tregere, særlig i multiplayer, når en har spillet installert. Det samme gjelder matchmaking-delen av ODST. ODST sin enspiller, derimot, kan installeres uten problemer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...