Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Playstation3 er en kraftigere maskin enn Xbox360 det ser man kommer klarere fram når man ser på de eksklusive spillene som kommer til hjemmehørende plattform, men gjør dette att PS3 er en bedre maskin enn 360?

 

Playstation2 var svakere hardware-messig sett enn sine konkurenter xbox og konsollen som Sega hadde men allikevell så vant Playstation2 den krigen, ikke fordi det maktet å vise best grafikk men fordi den hadde det beste spillbibloteket av de av de to andre.

 

Ser man på salsmessig så er Wii den beste konsollen men ser man på spillbibloteket så er xbox360 den beste. Kommer helt ann på hvilke kriterier som man legger til grunn for å kåre den beste konsollen denne genrasjonen.

 

Gameplaymessig er alle 3 konsollene like flinke for her legger man bort grunner som best hardware, best salgstall og størst spillbiblotek.

 

Hvilke av disse faktorene man legger til grunn for å hevde att en konsoll er bedre enn den andre kan man diskutere til man blir grønn i trynet og man blir heller aldri enig om hva som er best for det finnes ingen fasistsvar på det spørsmålet.

En kjøper konsollene pga spillene som er til dem, så langt så er det for min del ingen tvil hvilke maskin utviklerne har klart å få mest eyecandy ut av og jeg tror vi alle er mer eller mindre enige at det er PS3. Men selv om Gears of War spillene begynner å bli gammle nå så er dem utrolig bra, om utviklerne får presset hardwaren i X360 enda mer så tror jeg vi kan se like bra spill på den. Selv om det vil nok bli problemer med mye komprimering..

 

Jeg hadde trodd dette skulle bli noe skikkelig stort, må si jeg sliter nå med å få spilt noe på 360en har bare MW2 Private kamper og BFBC2 som jeg spiller, det er for dårligt og året er såvidt begynt...

 

Du vet at Metro 2033 kommer idag?

 

Skal jo nevnes at Metro 2033 ikke et X360 ekslusivt spill, er ute til Pc også. Skjønner egentlig ikke hvorfor dette ikke kommer til PS3 også...meget rart.

Lenke til kommentar

Soundtrack, en slags überhest, noen gullvåpen som gir deg mer "fame" og noe mini-game greier. Fant ikke noe helt konkret da jeg guuglet. Legger uansett inn en bestilling da det var en fin pris - spesielt til å være "Limited Edition".

 

Jeg hater at man bare får in-game dritt nå for tiden.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg hadde trodd dette skulle bli noe skikkelig stort, må si jeg sliter nå med å få spilt noe på 360en har bare MW2 Private kamper og BFBC2 som jeg spiller, det er for dårligt og året er såvidt begynt...

 

Du vet at Metro 2033 kommer idag?

 

Det spillet har ikke scoret så bra på storsider som Gamespot, IGN og lignende så jeg styrer unna det finnes vel bedre FPS spill der ute en Metro... Og SPlinter Cell COnviction kjøres i 578p 2xMSAA, og jeg synes folkene og omgivelsene var forferdelig, kansje vi får se en overhaling i grafikken som så det skjedde med God Of War III...

Endret av Fanboyen
Lenke til kommentar

Testa demoen av Splinter Cell idag, synes spillet var kult men noe nedtur på grafikk biten sad.gif Men det var morro å spille så det her blir nok bra!:)

 

Men over til en annen ting, jeg håper det blir en betaling tjeneste på PS3 ala Xbox Live og at en av godene blir bedre kvalitet på voice....for den er helt for jævlig på PS3.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

 

 

Jeg hadde trodd dette skulle bli noe skikkelig stort, må si jeg sliter nå med å få spilt noe på 360en har bare MW2 Private kamper og BFBC2 som jeg spiller, det er for dårligt og året er såvidt begynt...

 

Du vet at Metro 2033 kommer idag?

 

Det spillet har ikke scoret så bra på storsider som Gamespot, IGN og lignende så jeg styrer unna det finnes vel bedre FPS spill der ute en Metro... Og SPlinter Cell COnviction kjøres i 578p 2xMSAA, og jeg synes folkene og omgivelsene var forferdelig, kansje vi får se en overhaling i grafikken som så det skjedde med God Of War III...

 

 

Nå er da ikke grafikk alt, Toman ;)

Lenke til kommentar

Har nettopp fullført Splinter Cell demoen, og jeg må si at jeg liker det jeg ser.

 

Først trodde jeg at Mark and Execute systemet ville ødelegge spillet med å bare la spilleren fullføre masse halvscriptede hendelser gjennom hele spillet, men det viser seg at Ubisoft heldigvis har lagt inn en slags "sikkerhet" som gjør at du må fortjene herligheten først noe som jo i og for seg er utrolig bra.

 

Jeg har egentlig aldri brydd meg om grafikk, eller iallefall ikke brukt det som en avgjørelse på om jeg skaffre meg en tittel eller ikke, og selv om ikke grafikken er noe nytt kvantesprang er den mer enn god nok for meg.

 

Det som jeg synes egentlig er noe av det beste med demoen er hvor flytende alt kan gå bare man tilpasser seg denne spillestilen.

Istedet for at du må inn på en meny tritt og ofte for å lese objektivene dine så fort de blir oppdatert, så blir de heller innført i spillet på en stilig måte (dette visste jeg fra tidligere men det er godt å se hvordan dette ikke ødelegger flyten for spillet/spilleren) med å prosjekteres på overflater.

 

Kontrollene var noe uvante (i sær ladeknappen som er et trykk på venstre stikka), men når man først kommer inn i de er de faktisk ikke så uefne som man først skulle tro.

 

 

Demoen ga absolutt mersmak, og jeg gleder meg enda mer til en thriller i April :)

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Xboxen er død, men heldigvis skal det nå spilles Silent Hill: Shattered Memories! Endelig :D !

 

Det er et bra spill. Men det er ganske kort så du får nyte det den tiden det varer.

Jeg har, men sitter fast et sted ved skolen nå, så skal ta meg en pause. Øynene er såre pga linsebruk, og jeg er utsultet også xP

Veldig imponert over grafikken, og det er genuint skummet spill for en gangs skyld :D Og nei, jeg har ikke prøvd rollespill under sex.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Xboxen er død, men heldigvis skal det nå spilles Silent Hill: Shattered Memories! Endelig :D !

 

Det er et bra spill. Men det er ganske kort så du får nyte det den tiden det varer.

Jeg har, men sitter fast et sted ved skolen nå, så skal ta meg en pause. Øynene er såre pga linsebruk, og jeg er utsultet også xP

Veldig imponert over grafikken, og det er genuint skummelt, og interessant å spille. Og nei, jeg har ikke prøvd rollespill under sex enda.

 

Hehe, mange litt vel personlige spørsmål fra psykiateren ja. Best å spille det alene når du svarer :p Veldig bra grafikk ja, et av de peneste spillene jeg har spillt på Wii-en tror jeg.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg hadde trodd dette skulle bli noe skikkelig stort, må si jeg sliter nå med å få spilt noe på 360en har bare MW2 Private kamper og BFBC2 som jeg spiller, det er for dårligt og året er såvidt begynt...

 

Du vet at Metro 2033 kommer idag?

 

Det spillet har ikke scoret så bra på storsider som Gamespot, IGN og lignende så jeg styrer unna det finnes vel bedre FPS spill der ute en Metro... Og SPlinter Cell COnviction kjøres i 578p 2xMSAA, og jeg synes folkene og omgivelsene var forferdelig, kansje vi får se en overhaling i grafikken som så det skjedde med God Of War III...

 

 

så gamespot og ign er fasit? Du burde kanskje ikke spilt uncharted 2 heller da? for den fikk jo ikke så bra kritikk her på gamer? eller hva med nye final fantasy som bare fikk 5/10 mange steder..

 

Spill selv og gjør opp din egen mening..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...