Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde likt det veldig godt hvis Xbox 360 kontrollen hadde brukt miniusb fremfor den proprietære porten som er der nå. I utførelse, knappe- og stikkeplassering samt følsomhet er bortimot perfekt. Nå skal det sies at det er den kontrollen jeg har brukt mest de siste fire årene. :)

Lenke til kommentar

Jeg tror at grunnen til at jeg liker xbox kontrollen bedre er rett og slett vane.

 

Forresten er det noen som har prøvd LEGO universe. Jeg fikk beta key i dag og har prøvd det i ca 5min før serveren var nede for dagen. Det eneste jeg kan si så langt er at jeg liker grafikken og at det er godt optimaliser. Jeg kan kjøre det på skole laptop uten problemer.

Lenke til kommentar

Ifölge undersökelsen som EEDAR har gjort så bryr spillere seg ikke så mye om achievment jaget.

 

Sitert fra artikelen:

 

"An average of only 4 percent of Xbox gamers actually managed to earn all of the achievements in any given game. When focusing only on major, "AAA" titles, that number drops to 2 percent. Meanwhile, less than 10 percent of consumers get more than 80 percent of Achievements. Furthermore, Divnich noted that only 27 percent of users manage to unlock more than 50 percent of Achievements"

Er sikkert ikke så anderledes med Trophy systemet heller, jeg jakter ikke på hverken achievments eller trophies da jeg synes det er lite belönnende og kjedelig. Ser ut som jeg ikke er alene om dette.

Kilde: Joystiq.com

Lenke til kommentar

Har jo lyst på en del, for å slå et par kamerater, og jeg tar gjerne noe ektra-greier.

10 Headshots og plukk opp noen audio-filer i ODST, eller skyt en hel haug av fiender en hel haug av ganger med forskjellige våpen fra Gears2, easy-points.

Satser nå på å gjøre absolutte absolutt alt i FF XIII, så skal jeg gå tilbake på AC, har 95% og vil gjøre det ferdig før jeg kjøper AC2.

Men først, og viktigst av alt, FF XIII.

 

Har ikke så mange poeng ENDA, men jeg har en del på Roguen min..

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Achievements og Trophies har gitt meg himla mange ekstra timer i flere spill. Noen er ren grinding og drittkjedelige, men gir innblikk i verdenen du er i (Assassin's Creed, GTA IV) mens andre rett og slett er morsomme easter-eggs alá 9-irony i Bioschok 2. Har rett rundt 50% når det gjelder gamerscore/achievements i forhold til antall spill jeg har spilt. 360voice, derimot, tror dette er tilfelle

Gamerscore Completion: 47,787 / 37,855 (126%)

 

Edit: per akkurat nå har jeg 36,462. Vet ikke hvordan de regner der, med andre ord. :p

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Også er det damm tilfredstillende å få 1000/1000G i spill.

 

Tror jeg hadde ikke hadde kommet over så mye i Fallout 3 hadde det ikke vært for achivements. Mye steder jeg gikk for å finne en ting, men ble borte i flere timer for å utforske istede. Glad jeg ikke har begynt å samle fjær i AC2 enda. Skal gjøre det en dag snart, men frister ikke. :D

Lenke til kommentar

For meg virker achievements og sidequests helt meningsløst hvis man har andre spill å drive med. Det er en grei å måte å gi spillet ekstra levetid på, for de som måtte ha behov for det, men gameplayet er som regel nedprioritert i forhold til spillets hoveddel og du har det sjelden like mye moro som du ville hatt med et nytt spill.

 

De mest skamløse er av typen "samle 100 av X", som man finner i AC1&2, Mass Effect, GTA4 og mange andre toppspill. Det er rene tidtrøyter som ikke har noe å by på i form av gameplay, der du kun sitter med en guide og går fra sted til sted. Dvs. med mindre du leter på egenhånd, noe jeg tror de færreste gjør.

Lenke til kommentar

Også er det damm tilfredstillende å få 1000/1000G i spill.

 

Tror jeg hadde ikke hadde kommet over så mye i Fallout 3 hadde det ikke vært for achivements. Mye steder jeg gikk for å finne en ting, men ble borte i flere timer for å utforske istede. Glad jeg ikke har begynt å samle fjær i AC2 enda. Skal gjøre det en dag snart, men frister ikke. :D

Ikke noe stress det, tar deg ca. 1 time og 30 minutter. Og i tillegg så får du hoppe rundt på tak og nyte den fantastiske verdenen som er AC2 ^^

Lenke til kommentar

Ifölge undersökelsen som EEDAR har gjort så bryr spillere seg ikke så mye om achievment jaget.

 

Sitert fra artikelen:

 

"An average of only 4 percent of Xbox gamers actually managed to earn all of the achievements in any given game. When focusing only on major, "AAA" titles, that number drops to 2 percent. Meanwhile, less than 10 percent of consumers get more than 80 percent of Achievements. Furthermore, Divnich noted that only 27 percent of users manage to unlock more than 50 percent of Achievements"

Er sikkert ikke så anderledes med Trophy systemet heller, jeg jakter ikke på hverken achievments eller trophies da jeg synes det er lite belönnende og kjedelig. Ser ut som jeg ikke er alene om dette.

Kilde: Joystiq.com

 

 

Tror ikke du kan konkudere så mye ut av den undersøkelsen annet enn at svært få gidder å stresse etter å klare alt i ett spill.

Men at få bryr seg om achievements/trophies er vel heller tvilsomt? Jeg, hvert fall, gidder ikke slite meg til å klare alt i et enkelt spill, men trives likevel godt med det som jeg unlocker. Og i spill som jeg virkelig liker blir achievements/trophies en stor bonus.

Lenke til kommentar

For meg varierer det veldig fra spill til spill. Noen spill er morsomme og/eller kan lett spilles flere ganger. Slike spill (ala MW2 m.m.) kan jeg godt finne på å ta trophies på. Andre spill gidder jeg ikke å spille mer enn en gang.

 

Det kommer egentlig helt ann på hvor fokuset i spillet ligger. Spill med veldig stort fokus på historie eller hvor trophies bare er kjedelige tidsfordriv (ala finn 100 av type X osv.), det er som regel de jeg ikke bryr meg om å samle trophies/achievements i. :)

Lenke til kommentar

Kan si det slik, at grunnen til at jeg kun har en platinum og at jeg kun har full pott i Oblivion (1250/1250) er at det er så ofte du må spille spill på nytt, gjerne 2-3 ganger, f.eks på høyere vanskelighetsgrad. Det har jeg ikke tid til rett og slett. Og er det så mye som ett online trofee kan jeg bare glemme platinum da jeg aldri spiller online. Det er altfor mange spill som har ødelagt for meg der. Men jeg tar de trophies/achivements jeg får på den ene gjennomspillingen som jeg ser er mulig, og noen av dem kan være artige å få.

Lenke til kommentar

Kommer litt ann på. Hvis de er overkommelige og det er et miljø rundt spillet over lengre tid ser jeg ikke noe galt med det. Halo 3 er et flott eksempel der. Hvis det, derimot, er et mer lavprofil-spill som dør ut etter noen måneder er det ikke like stas. Dark Sector er et eksempel på det.

Lenke til kommentar

Spill som i utgangspunktet ikke dreier seg om en multiplayeropplevelse og likevel har med achievementer for å nå en høy level eller og drepe en gadrazzillion fiender kan etter min mening ta seg en tur i glomma på en kald vinternatt. Under isen selvsagt. Med en kniv i ryggen. Og selvfølgelig med en fyrstikkeske i lomma med en teipbit hvor det står "hah, som om du får disse til å virke!".

 

Spill som har multiplayer som et fokus derimot, der synes jeg det er helt greit. Altså spill som Gears of War, Halo, Battlefield, Call of Duty osv. Disse spillene er det jo faktisk ment at man skal tilbringe en del tid med online og da er det bare fint å få noen achievements mens man holder på, i motsetning til de spillene som har multiplayerachievements kun for å få folk til og slite seg gjennom dem.

Lenke til kommentar

Oh ja, enig med deg der. Online trophies/achievements = :thumbdown:

 

Syns at et spill med online spill modus skulle hatt single player trophies/achievments som gav full pott hvis du gjorde alle og en egen for online. Som visst du klarte alt i single player for det ene spillet ville du få et single player platinum. I og med at det er mange som liker å spille for trophies og achievements, men ikke alle som kan spille alt online.

Lenke til kommentar

De spillene jeg vil samle mest mulig må være verdt det innen spillkvalitet som Uncharted 1/2, Killzone 2 og Gears Of War 1 og noen fler de får min ekstra tid, kjøper ikke My Horse And Me eller andre drittspill for å få achivements/trophies...

De fem fullførte 1000G/1000G i achivements er 5 latterlig lette , COD2, King Kong, Need For Speed Most Wanted, FIFA World Cup og et til jeg ikke kommer på

 

De fem jeg har på PS3 av platinum er Uncharted 1, Killzone 2 som er dødsvanskeligste å få mener jeg, Infamous, Burnout Paradise og Ratchet And Clank A Crack In Time, er på vei å platina i Uncharted 2 :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...