Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Kratos er større en Nathan Drake :) Visuelt sett så er det ingen tvil om att Uncharted2 har tronen men en trone som de taper om 5 dager da Kratos kommer tilbake å stjeler trofeet for best visuelt på konsoll.

 

Når man ser att det å vise heftig grafikk er synonymt med priser så er jeg redd for att det nå kommer til å bli lagt enda større vekt på det visuelle som dessverre i mange tilfeller går ut over det spillemessige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm Uncharted 2 grabba enda mer GOTY 2009 tittler, helt fortjent for spillet er simpelheten det beste jeg har spilt i singel og multiplayer, og med grensesprengende grafikk som er only possible on PS3, gameplayet flyter som en drøm!!!

 

Dette spillet er mitt beste jeg har spilt i perioden 1999 til 2009!! :D. Og jeg har garantert spilt over 400 spill iløpet av de 10 årene :p

Ville tro at det er mulig å ha like bra/bedre grafikk på PC, så det blir egentlig litt feil å si... :rolleyes:

Endret av Erik
Lenke til kommentar

Hmm Uncharted 2 grabba enda mer GOTY 2009 tittler, helt fortjent for spillet er simpelheten det beste jeg har spilt i singel og multiplayer, og med grensesprengende grafikk som er only possible on PS3, gameplayet flyter som en drøm!!!

 

Dette spillet er mitt beste jeg har spilt i perioden 1999 til 2009!! :D. Og jeg har garantert spilt over 400 spill iløpet av de 10 årene :p

 

Det er faktisk 11 år, but whatever :p

Lenke til kommentar

Kratos er større en Nathan Drake :) Visuelt sett så er det ingen tvil om att Uncharted2 har tronen men en trone som de taper om 5 dager da Kratos kommer tilbake å stjeler trofeet for best visuelt på konsoll.

 

 

Tror det ikke før jeg ser det :p

Isåfall må grafikken drastisk opp fra demoen.

Det må den vel uansett, med tanke på at den var nokså gammel.

Uansett, ser fram til GoW3 :D

Lenke til kommentar

var jo maks to karer som buet da. Eneste var at de stod i nærheten av mic'en...

 

Da tror jeg du må sjekke hörselen din...hörer jo klart det er en hel haug som buer.

 

Anyways...intervju om Monkey Island 2

PS: Det förste Monkey Island kommere også til PS3 om noen få uker.

 

 

Nytt Sam & Max spill kommer også, her ser en PS3 versjonen i aksjon.

 

 

EDIT: Virker som dette Sam & Max spillet er ekslusivt til PS3 i förste omgang med mulighet for X360 og Wii senere ifölge Joystiq.com Kilde: Joystiq.com

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Hehe! Fans av FF liker ikke X360... Synes FF kunne holdt seg på Playstation selv jeg...but who cares :p

 

faen for noen grinete fan boys, de burde håndtert dette som dmc fans, nemlig være glad at flere får opplevd spillet.

 

Har fått begynt med bioshock 1 igjen, utrolig artig spill som jeg husket det!

Jeg var dog overrasket over hvor mye mindre fiendene tålte, mente å huske at det var mye mer!

Lenke til kommentar

Hmm Uncharted 2 grabba enda mer GOTY 2009 tittler, helt fortjent for spillet er simpelheten det beste jeg har spilt i singel og multiplayer, og med grensesprengende grafikk som er only possible on PS3, gameplayet flyter som en drøm!!!

 

Dette spillet er mitt beste jeg har spilt i perioden 1999 til 2009!! :D. Og jeg har garantert spilt over 400 spill iløpet av de 10 årene :p

Ville tro at det er mulig å ha like bra/bedre grafikk på PC, så det blir egentlig litt feil å si... :rolleyes:

 

Men siden vi er i konsolldelen så er pc et fjernt tema for min del, ok mellom konsollene så vinner PS3 så langt på det visuelle. Og nei det sier jeg ikke bare fordi jeg har Sony på buksa min, men jeg har anledning å se titlene kjempe seg imellom da jeg sitter med det meste og øynene mine lyver ikke.. ;)

Lenke til kommentar

Fans av FF liker ikke X360..

Litt feil å dra alle over en kam også da, jeg er blodfan av hele FF-serien, har spilt de fleste og elsker de alle(med untak av online og X-2), men jeg har ingenting imot at FLERE kan få spille spillet.

Det betyr forhåpentligvis at neste spill har større fanbase, og får enda bredere velkomst.

 

Eg digga de, har spilt FF på Playstation siden evig, deilig å endelig kunne spille det med en kontroll som passer.:D

(hihi, ment som en liten /taunt :p)

 

Sjokka over de fansa i den filmen der, noen som ikke var på utdelingen av vennlighet og et åpent sinn ihvertfall.:D

Endret av Puro
Lenke til kommentar

elsker de alle(med untak av online og X-2)

Eg digga de, har spilt FF på Playstation siden evig, deilig å endelig kunne spille det med en kontroll som passer.:D

(hihi, ment som en liten /taunt :p)

Hey! Vask munnen din gutt, jeg kan godt forstå at du ikke liker de online spillene, men X-2? Virkelig? :o

 

Eg digga de, har spilt FF på Playstation siden evig, deilig å endelig kunne spille det med en kontroll som passer.:D

(hihi, ment som en liten /taunt :p)

Og siden jeg ikke har annet å gjøre skal jeg bite på den taunten. :p Jeg vet det er en smakssak og kall meg gjerne rar, men jeg foretrekker PlayStations dualshock over xbox kontrolleren any day. ;)

 

Og også benytte anledningen til å spørre hvilken dere synes er mest behagelig?

 

Edit: Hadde nemlig nettopp den diskusjonen med en kamerat.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Kort oppsummering av kontrollene:

 

360 sin:

+ bra skulderknapper, passe størrelse sitter som en hanske i hånda

- D-padden kunne vært bedre, wireless føles "tung" ut pga batterier

 

PS3:

+ Bra design på d-padden, bra lademuligheter selv om ledningen kanskje kunne vært litt lengre mn er jo bare å la kontrollen stå i en pc eller konsollen så er den ladet opp ganske raskt.

- liten, skulderknappene kunne vært designet bedre.

 

Dette er iallfall hva jeg syntes om kontrollene til de to konsollene.

Lenke til kommentar

Ja nei, føler eg gjentar meg her tongue.gif

 

Foretrekker Xbox 360 kontrollen til fps og bilspill, generellt er denne det beste for meg egentlig .Føles rett og slett meir ergonomisk. Minuset er jo d-padden, som er en vits. En dårlig vits sådan.

Til slossespill derimot, faller den mellom de fleste stolene. Her har PS konrollen alltid var favoritten, denne derimot føles litt mindre optimalt til fps-spill. Hvor logikken til Sony låg ved å utstyre den med utbulede stikker og triggere..er for meg, fortsatt ett mysterium.

 

Når det er sagt er det aldri noe problem for meg å spille med PS kontrollen, og dessuten så er den jo så nostalgisk wub.gif

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ja nei, føler eg gjentar meg her tongue.gif

Hehe, boy do I know that feeling. Men gjentakelser kan jo være en effektiv måte å understreke et poeng på. ;)

 

Ellers er det interessant å se hva dere andre mener om saken. Personlig må jeg si meg enig i det herr gale appelsin sier, bortsett fra at jeg synes det er PS-kontrolleren som er passe stor og Xbox-kontrolleren som er litt for stor og "klumpete". Sikkert en vanesak da. :)

Lenke til kommentar

En annen fordel som utviklerne har når de utvikler til Ps3 er att alle PS3 har samme hardware i seg og må på grunn av dette ikke ta hensyn til att brukern av konsoll har en HDD eller ikke og dette er kanskje den nest største blemma som Microsoft gjorde når de utviklet 360. Den aller største var att de tviholdt på DVD som medium men spør du meg burde de heller prøvd å pushe HDdvd slik som Sony pusha BR.

Lenke til kommentar

Microsoft kunne sikkert pusha ut HD-DVD, men, tja, vet ikke jeg, bryr meg ikke så utrolig mye.

Sikkert kjekt å ha FF XIII på 1 Blueray plate, men jeg liker å bytte "CD'r", er litt av sjarmen til de gode gamle spillene i den serien.

 

PS: Begge kontrollene er konge å spille med. /taunt off .D

Lenke til kommentar

Kort oppsummering av kontrollene:

 

360 sin:

+ bra skulderknapper, passe størrelse sitter som en hanske i hånda

- D-padden kunne vært bedre, wireless føles "tung" ut pga batterier

 

PS3:

+ Bra design på d-padden, bra lademuligheter selv om ledningen kanskje kunne vært litt lengre mn er jo bare å la kontrollen stå i en pc eller konsollen så er den ladet opp ganske raskt.

- liten, skulderknappene kunne vært designet bedre.

 

Dette er iallfall hva jeg syntes om kontrollene til de to konsollene.

 

360:

+Grei størrelse

+Sitter godt i hånden

+Har en grei vekt

+Stickene er ikke "løse"

+Triggerene føles gode, samme gjelder bumperene

+Tåler å bli smelt i veggen et par ganger.

 

- Dårlig D-pad

 

PS3

+ - Integrert batteri

+ Lade kabel følger med

+ God D-pad

 

-Triggerene føles helt feil

-Stickene er løs

-Knappene henger fast av og til.

-Passer dårlig i hånden

-Veier for lite.

-Føles ikke solid

Lenke til kommentar

Har aldri sett det store poenget med triggere, selv kun greit vært foruten faktisk på begge kontrollere. Tror faktisk jeg brukte flere måneder å tilvende meg 360 kontrolleren, fikk faktisk smerte av å spille et par timer over lengre tid noe som aldri har skjedd med ps3 kontrolleren som det er min erfaring. Etter tilvendigsperiode synes jeg de er ganske like, men litt irriterende at ikke var inkludert lading av 360 kontrolleren med mindre man kjøper det utennom.

 

Kort oppsummert, smak og behag om hva man liker best, har aldri hatt problemer med ps3 kontrolleren så dermed faller den nok på den.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...