Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Deilig å se att ett av favoritt spillene mine gjør det veldig godt på første salgsdag i Amerika. Final Fantasy XIII har solgt 450000 første dag der borte og splittelsen mellom PS3 og 360 er relativt stor med 290.000 (PS3) og 160.000 (360).

 

Skal bli spennende å se den videre utviklinga for resten av uka. Kilde

 

Jeg var redd for at den urimelige kritikken fra noen anmeldere, som nesten utelukkende bygger på at spillet ikke er noe det ikke forsøker å være i utgangspunktet, skulle ha en negativ virkning på salgstallene i og med det trekker ned gjennomsnittet på Metacritic til helt urimelige 82/100 (ikke at det er en dårlig score, men den er for lav for FFXIII). Fint å høre at det i det minste selger som fortjent, det øker sjansene for at Square vil bygge videre på nyvinningene de har gjort.

Lenke til kommentar

Etter å ha kost meg vel og lenge med FF XIII fikk jeg lyst til å spille flere JRPGs. Synd at Tales of Vesperia og Lost Odyssey ikke finnes til PS3. :( Kanskje jeg kunne importere ToV fra Japan, men er det vanskelig? Og er det dyrt?

 

Det du kan gjøre er å spørre Platekompaniet.no om de kan skaffe det, for de har jo en egen importseksjon for spill. Om ikke de kan skaffe det må du nok selv importere, men det har jeg ingen erfaring med selv desverre, så der må noen andre anbefale nettbutikk osv.

Lenke til kommentar

No shit niggle :p

 

For min del lever FFXIII opp til forventningene, bortsett fra linæriteten. Det sies at det skal åpne seg etter 20 timer ca, så vi får se. Storyen er god, mer fokus på personers historier enn selve selve hovedhistorien, noe som er greit for min del.

Lenke til kommentar

Etter å ha kost meg vel og lenge med FF XIII fikk jeg lyst til å spille flere JRPGs. Synd at Tales of Vesperia og Lost Odyssey ikke finnes til PS3. :( Kanskje jeg kunne importere ToV fra Japan, men er det vanskelig? Og er det dyrt?

Om du ikke har spilt det, Valkyria Chronicles, enkelt og greit hva jeg mener er det beste rollespillet på ps3. Joda jeg koser meg med FFXIII men synes det blir litt for mye button mashing. Kan vel alltids også gå for Resonance of Fate, evt Disgaea 3 eller White Knight Chronicles.

 

Men anbefaler på det varmeste Valkyria Chronicles om du ikke har spilt det. Finnes demo av det på PSN.

 

Apropos FFXIII godt spill men jeg koser meg enda mer med Yakuza 3. Så da er spørsmålet, hvor kan man importere fra Asia? Yakuza 4 slippes om bare noen få dager og skulle gjerne hatt det og siden det for kan ta år, eller aldri for at det kommer over.

Lenke til kommentar

Ellers så fikk jeg forhåndsbestilt Metro 2033 idag. Leverte inn Biler + Section 8 (begge for 89 kr på cdon) til gamestop og betalte 1 kr. Man får visst limited ed. om man forhåndsbestiller (mest sannsynlig ihvertfall)..

 

Men eksluderingslista har blitt lang som et vondt år og nye titler blir visst lagt ut på lista hver dag. Og butikkene får bøter og straff om de tar imot feil spill. Han brukte lang tid på å sjekke drittspillene mine. hehe

 

Virker uansett som det nærmer seg slutten på disse fantastiske tilbudene :cry:

Lenke til kommentar

Etter å ha kost meg vel og lenge med FF XIII fikk jeg lyst til å spille flere JRPGs. Synd at Tales of Vesperia og Lost Odyssey ikke finnes til PS3. :( Kanskje jeg kunne importere ToV fra Japan, men er det vanskelig? Og er det dyrt?

 

Og spille på japansk? Å skaffe en 360 er ikke et alternativ? Det er mange bra eksklusiver til 360, pluss en del spill der 360-versjonen ser bedre ut enn på PS3, så det er faktisk ikke så dumt å ha begge to hvis du har råd til det.

Lenke til kommentar

Tviler ikke på at det ville være lurt å ha begge, og jeg vurderer det fremdeles, men hittil så er det bare de to spillene jeg ønsker meg som ikke er på PS3. Det gjør det vanskelig å retferdiggjøre kjøp av en konsoll, i tillegg til at en hvis person kommer til å se stygt på meg hvis jeg kommer med ennå en konsoll. ;)

 

Når det gjelder Japansk så er ikke det noe problem da jeg liker språket og har sett nok anime til at jeg forstår det til en hvis grad. :)

Lenke til kommentar

Deilig å se att ett av favoritt spillene mine gjør det veldig godt på første salgsdag i Amerika. Final Fantasy XIII har solgt 450000 første dag der borte og splittelsen mellom PS3 og 360 er relativt stor med 290.000 (PS3) og 160.000 (360).

 

Skal bli spennende å se den videre utviklinga for resten av uka. Kilde

 

Jeg var redd for at den urimelige kritikken fra noen anmeldere, som nesten utelukkende bygger på at spillet ikke er noe det ikke forsøker å være i utgangspunktet, skulle ha en negativ virkning på salgstallene i og med det trekker ned gjennomsnittet på Metacritic til helt urimelige 82/100 (ikke at det er en dårlig score, men den er for lav for FFXIII). Fint å høre at det i det minste selger som fortjent, det øker sjansene for at Square vil bygge videre på nyvinningene de har gjort.

 

En egens mening kan jo ikke være urimelig, kan det det?

Jeg selv har ikke interrese til spillet ettersom eneste FF spillet som fasinerte meg var FF X.

Hørte litt av brad sin mening på bombcast, han syntes spillet prøvde å være som det gamle FF X, men samtidig skiller seg ut på en slik måte i kampsystemet, hvor han syntes at det å ha på auto var lettere, eller noe sånt? :huh:

Var i grunn litt forvirra selv.

Lenke til kommentar

Hvilken person? :lol:

 

Selv kjøpte jeg 360 kun pga. Lost Odyssey i utgangspunktet, da jeg ikke synes jeg kunne gå glipp av et spill av folkene bak FF, men så har det kommet mange andre gode eksklusiver til 360 siden den gang og det kommer helt sikkert flere.

 

En egens mening kan jo ikke være urimelig, kan det det?

 

Verden er full av mennesker med urimelige meninger, så der må jeg si at jo, det kan den absolutt.

Lenke til kommentar

Hvordan opplever folket FF XIII? Er det en bra story og gameplay i spillet som holder seg gjennom hele spillet?

For meg personlig er storyen veeeldig tynn, ihvertfall så langt jeg er nå.

Gameplayet funker, nye ATB systemet er mye bedre en jeg hadde forestilt meg.

Litt mye fokus på grafikk og litt lite på story, men.. jeg skal ris-koke meg til slutten av spillet før jeg tar min endelige avsluttning.:D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...