Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, det frister ekstremt lite å gå ut med over en tusenlapp kun for å spille ett enkelt spill. Og nei, jeg er ikke stort interessert i å spille en hel haug med eldre spill heller. Har nok med å holde tritt med nåtidens utgivelser. Om det havner på Playstation Store derimot, da får pipa en annen lyd.

 

Når det kommer til dette spillet hadde jeg gjort det lett :rolleyes:

Hadde vært flott om det kom på PSN tho.

Lenke til kommentar

Andre som sitter oppe å venter på det skal starte? Om det starter ca slik som Joakim vas Normandy sier...

 

Se om jeg finner en nettside som viser hva tiden i Norge er på forhold til USA.

 

EDIT: Starter om ikke lenge smile.gif

 

Og da er det igang !

 

Navnet på den nye kontrolleren er MOVE!

 

En kan kjøpe MOVE løst eller i pakker med move,kamera og PS3 maskin

 

MOVE skal vist koste under 100$

 

Ser noen klipp nå av casul gaming, er utrolig likt hva vi har sett til WII men med mye heftigere grafikk

 

Casual spilene virker ikke spesielt artige, typisk hva en har sett til WII som er morro i 1 times tid. Håpe vi får se noe litt spennende snart..

 

Mer casual spill som vi har sett på PS2, ikke videre imponerende egentlig.

 

Ok spillet hvor hun klipte håret til noen figurer virket noe artig... tongue.gif

 

MOVE støtte til Little Big Planet, virker noe artig men om det er noe vi har savnet vet jeg ikke helt...

 

EyePet får også MOVE støtte

 

Viser et slosse spill nå som faktisk var ganske imponerende, MOVE registrerer alt du gjør. Blir farlig å spille det spillet i et rom med andre folk...hehe!

 

SOCOM 4 har MOVE støtte! Klippet vi ser nå så ser det ut som en har MYE mer kontroll en hva vi er vant til..kan den evige diskusjonen om tastatur&mus vs kontroller være snart historie?

 

Og det var det, litt skuffet at det ikke var noe info om nye spill. Men MOVE virker meget lovende og det kommer til å ta det Wii startet på og ta det dit det burde vært til å starte med.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Det var omtrent et like dumt navn som Natal...

 

Ok, nå har jeg tenkt litt mer på navnet, men det virker fortsatt som et ganske teit ut. Hadde faktisk IMO vært bedre å kalt den PS Wand. MOVE høres bare ut som en Sony versjon av Wii Fit.

Endret av Erik
Lenke til kommentar

Blir litt imponert over hva slags titler som som finnes på Playstation. Og da tenker jeg ikke på nummer X i en serie som allerede er godt kjent, men om spill som dette, LittleBigPlanet, Flower og Heavy Rain. Alle er til en viss grad originale og de er alle utgitt uten noe ønske om å nå ut til flest mulig, men om å lage det spillet utviklerne selv vil lage. Er rett og slett mye gromt.

 

Flower må ha vært de 29 beste kronene jeg har betalt noensinne for et spill. Joda det er svært kort men allikevel er det såpass orginalt, men likevel svært simpelt konsept og slutt resultatet er en helt unik spillopplevelse. Musikken i Flower var rett og slett en nytelse å spille, føler jeg må komme meg igjennom det enda engang når jeg får tid til det.

Lenke til kommentar

Enda meir party piss, absolutt ingenting for meg enda. Socom med dette greiene her derimot kan bli intressant smile.gif

 

 

Enig det var noe tamt det her slik, men Socom virket jo ikke dumt da. Er den evige diskusjonen om at konsoller har for dårlig presisjon over iløpet av sommeren?

 

Spennende tider!

Lenke til kommentar

fatter liksom ikke helt hva sony tenker på. Joda socom blir sikkert kult nok, men jeg må spørre meg, vil jeg sitte i sofaen og peke rundt på skjermen når jeg i 10 år har spilt fps med håndkontroll. Blir ihvertfall lett å finne ut hvem som bruker MOVE når man spiller online (de ligger nederst på scoreboard).

 

Anyways. Jeg syntes at playstation her har vært utrolig lite innoative, og rett og slett bare kopiert wii, og lagd wii motion plus +1. Samme party dritten, som de åpenlyst låner fra nintendo. Nå hater jeg de "party" spilla hos wii også, bare syntes playstation har tatt den utrolige enkle veien her.

 

Syntes også det var en elendig pressekonferanse. Jack Trenton var ikke å se før etter showet.

Nei uff. Syntes det også er grenser for hvor mye det er lov å kopiere. Har ikke spesielt tro på at micrsoft vil gjøre det noe bedre enn sony, men av de demoene jeg har sett av natal, så går de ihvertfall ikke ut å kopierer softwaren til nintendo.

 

Og joda det ser bedre ut enn på wii, men hva faen betyr vel det, jeg får ikke mer lyst til å spille bordtennis eller skyte pil og bue bare pga det ser bedre ut.

Lenke til kommentar

fatter liksom ikke helt hva sony tenker på. Joda socom blir sikkert kult nok, men jeg må spørre meg, vil jeg sitte i sofaen og peke rundt på skjermen når jeg i 10 år har spilt fps med håndkontroll. Blir ihvertfall lett å finne ut hvem som bruker MOVE når man spiller online (de ligger nederst på scoreboard).

 

Anyways. Jeg syntes at playstation her har vært utrolig lite innoative, og rett og slett bare kopiert wii, og lagd wii motion plus +1. Samme party dritten, som de åpenlyst låner fra nintendo. Nå hater jeg de "party" spilla hos wii også, bare syntes playstation har tatt den utrolige enkle veien her.

 

Syntes også det var en elendig pressekonferanse. Jack Trenton var ikke å se før etter showet.

Nei uff. Syntes det også er grenser for hvor mye det er lov å kopiere. Har ikke spesielt tro på at micrsoft vil gjøre det noe bedre enn sony, men av de demoene jeg har sett av natal, så går de ihvertfall ikke ut å kopierer softwaren til nintendo.

 

Og joda det ser bedre ut enn på wii, men hva faen betyr vel det, jeg får ikke mer lyst til å spille bordtennis eller skyte pil og bue bare pga det ser bedre ut.

 

 

Synes også det her ble litt "rart", vil jo være rart om Nintendo ikke saksøker Sony for kopi eller noe lignende? Men Sony gjør jo rett ved å prøve å få spillere fra Wii og målgruppen til Wii over til PS3. Mange kunder og mye penger å hente på dem!

 

"vil jeg sitte i sofaen og peke rundt på skjermen når jeg i 10 år har spilt fps med håndkontroll" Etter hva jeg forsto så skal en kunne velge i dem fleste spill, bla Socom så synes jeg dem sa at en har mulighet for å bruke Move i hele spillet. Men en må ikke om en ikke har Move kontrolleren...noe som er jo bra da. Har spilt noen fps spill på Wii og ja det er rart til å starte med men presisjonen en får er jo nesten tilnærmet lik det å sitte med en mus, så jeg tror nok at det er dem som bruker Move som vil være på toppen av scoreboard listene og ikke omvent som du tror....men det gjenstår å se smile.gif

 

Likte selv aldri parti spillene til Wii, mye pga det ser ut som det er noen fargeklatter på skjermen. Men når det blir så bra grafikk som på noen av party spillene som kommer så kan det faktisk bli litt morro tror jeg. Pil og bueskyting virker artig, spesielt om en kan skru opp vanskelighetsgraden (siden den viste hvor du skulle sikte på klippet), eller det latterlige spillet hvor du klipte noen skaptinger. Barnslig som pokker men å spille slikt sammens med ungene om en har slikt spetakkel kan bli morro.

 

Jeg gleder meg til å vise det her til ungen til søstern hvertfall, som sitter å spiller Lego Batman til krampa tar han nesten hver dag til PS3 tongue.gif

 

EDIT: Og til di av dere der ute som ikke har fks prøvd å spille et fps spill til Wii. En sitter ikke å vifter med armer eller må holde dem opp så en få krampe i armene etter 10min spilling. En sitter som før men henda i fanget og slapper av i klassisk sløve stil i sofaen.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Har spilt noen fps spill på Wii og ja det er rart til å starte med men presisjonen en får er jo nesten tilnærmet lik det å sitte med en mus, så jeg tror nok at det er dem som bruker Move som vil være på toppen av scoreboard listene og ikke omvent som du tror....

 

Tror jeg må si meg uenig med deg der. Har selv spillt noen FPS på Wii, og synes det er hakket verre enn en håndkontroller fra X360 og PS3. Det tar minst like lang tid å snu seg, og det å sikte er ikke alltid like lett som en faktisk skulle tro. Og føler det er langt unna mus og tastatur, tror ikke noe noengang vil matche mus og tastatur.

 

 

EDIT: Og til di av dere der ute som ikke har fks prøvd å spille et fps spill til Wii. En sitter ikke å vifter med armer eller må holde dem opp så en få krampe i armene etter 10min spilling. En sitter som før men henda i fanget og slapper av i klassisk sløve stil i sofaen.

 

Du må peke mot skjermen, så du får mer vondt i armen enn hvis du spiller med en vanlig håndkontroll. Men du behøver ikke sitte og holde wiimoten i luften mens du peker, det holder å la armen hvile i sofaen og så vippe wiimoten oppover. Men synes uansett at en kontroller som den til X360 er mye bedre og behageligere.

 

Men uansett så ser jeg faktisk frem til MOVE. Med grafikk som ligger over PS1 nivå og hvis en slipper å sloss mot reaksjonen til kontrolleren slik som en ofte måtte med wiimote før M+ kom, så kan det være mange spennende spill å spille :)

Lenke til kommentar
Tror jeg må si meg uenig med deg der. Har selv spillt noen FPS på Wii, og synes det er hakket verre enn en håndkontroller fra X360 og PS3. Det tar minst like lang tid å snu seg, og det å sikte er ikke alltid like lett som en faktisk skulle tro. Og føler det er langt unna mus og tastatur, tror ikke noe noengang vil matche mus og tastatur.

Ja det er kanskje å ta litt i å si det blir like bra som bruk med mus og tastatur. Snu seg tar tid ja når jeg tenker meg om litt, men å sikte synes jeg er om ikke like bra som mus hvertfall mye bedre en med kontrolleren enten det er PS3 eller X360 sin. Men skal bli morro å teste å se hvor presis og rask Move er...håper det er bra men forbreder meg egentlig på at det er bare en litt bedre versjon av Wii sin kontroller (som forøvrig er meget bra).

 

Du må peke mot skjermen, så du får mer vondt i armen enn hvis du spiller med en vanlig håndkontroll. Men du behøver ikke sitte og holde wiimoten i luften mens du peker, det holder å la armen hvile i sofaen og så vippe wiimoten oppover. Men synes uansett at en kontroller som den til X360 er mye bedre og behageligere.

 

Men uansett så ser jeg faktisk frem til MOVE. Med grafikk som ligger over PS1 nivå og hvis en slipper å sloss mot reaksjonen til kontrolleren slik som en ofte måtte med wiimote før M+ kom, så kan det være mange spennende spill å spille smile.gif

Det jeg håper på er at siden Move har denne lysende kula så fanger kameraet opp den bedre en fks Wii sin kontroller. Og at en kan sitte litt mer behagelig om en fks får litt vondt i håndleddene.

 

Må vel bare spille the waiting game nå for å se om dette blir noe bra....huff hater det spillet smile.gif

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...