Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Tydelig at Square Enix har hatt tidspress på seg.. In-game vil ein sikkert ikkje merke så mykje, til tross for forholdsvis stor forskjell i oppløysing. CGI-sekvensane derimot... alt for dårleg. Spesielt for eit spel der desse speler ei så stor rolle.

 

Og enda hadde de faktisk 1-2 GB tilgjengelig på platene skal vi tro rapporter på nett.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meiner å hugse at i følge Eurogamer/Digital Foundry har dei benytta Bing for videoane med CBR (konstant bitrate)?! Sistnevnte er i alle fall heilt på trynet. Via XDK har ein tilgang til VC-1 som er ein svært god codec, blant anna brukt til Blu-ray (og sjølvsagt også mange videoar i 360-spel).

 

Igjen er det vel tidspress som er den store syndaren. Men har vanskeleg for å tru at ikkje MS har vore villige til å avsjå ressursar (anten det er pengar, personar eller kunnskap/know-how) for at resultatet skal bli så bra som mogleg. Dei klarte tross alt å "kapre" Final Fantasy til Xbox 360.

Lenke til kommentar

Jeg fant jeg fant! Må sees!

http://www.gametrail...-the-last/50352

 

Beklager for dobbelpost... :whistle:

Eg kan garantere deg at det spillet der blir noe for seg sjøl, på en gedigen fantastisk måte :) Har du spillt ICO eller Shadow of The Colossus til PS2?

The Last Guardian er faktisk det PS3 spillet eg ser mest frem til, skal eg vere heilt ærlig.

 

 

 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Er det bare meg eller tåler fiendene latterlig mye i Uncharted? Stod en halv meter fra en fyr med en gul t-skjorte som beskyttelse. Først skjøt jeg ham i brystet, så magen, så i foten og så til slutt i armen, og først da fant han ut at han skulle ta kvelden. Er forsåvidt det samme med alle de andre, får jeg ikke headshot kan jeg tømme et helt magasin på en fyr. Men ellers et fantastisk artig spill med nydelig grafikk og spillbarhet.

Lenke til kommentar

Jeg er forsåvidt enig i at Sands of Time var et mye bedre spill enn nye Prince of Persia. Gamplayet i Warrior Within og Two Thrones var også bedre. Men, jeg skulle likevel ønske at de kunne fullført en historie før de begynte på noe annet.

 

Det jeg har sett av dette ser ikke så veldig imponerende ut, og føles ut som noe som kun er laget med tanke på å spille på nostalgia til PoP, og at kinofilmen kommer ut snart. Områdene er ikke særlig originale (SoT HD?), og drakten til prinsen er nesten helt lik den fra WW. Jeg føler også at jeg ikke kommer til å oppleve den samme fantastiske kvaliteten på historien, dialogen, eller rett og slett atmosfæren som man fikk i eneren, altså dette som folk har klaget på at WW manglet, og som man prøvde å gå tilbake til allerede i TT, uten suksess. Det er jo tross alt ikke de samme folka som jobber med spillet uansett. SoT var for eksempel det siste spillet Jordan Mechners, skaperen av det originale PoP spillet, var med på.

 

Ideen med å fylle inn det som skjedde mellom SoT of WW er forsåvidt ikke dum, men ja jeg føler at de kan avslutte historien til Elika og prinsen først, og at dette her ikke kommer til å leve opp til forventningene folk vil ha :p

Lenke til kommentar

Shadow of the Colossus er et av de spillene jeg har all respekt i verden for, men som jeg aldri har fått spilt. Jeg hadde ikke noen fungerende Playstation 2 da det kom ut og innen jeg skulle kjøpe en ny konsoll var neste generasjon her og Xbox 360 ble kjøpt inn. Jeg vet egentlig ikke helt hva det er som får meg til å få varme tanker om et spill jeg ikke engang har spilt, men om jeg skulle gjettet må det rett og slett være noe med selve settingen. Det er noe av den samme settingen og følelsen jeg får av å se på The Last Guardian sin trailer. Det hele virker så, i mangel på et bedre vokabular, enkelt, elegant og åpent.

 

Blir litt imponert over hva slags titler som som finnes på Playstation. Og da tenker jeg ikke på nummer X i en serie som allerede er godt kjent, men om spill som dette, LittleBigPlanet, Flower og Heavy Rain. Alle er til en viss grad originale og de er alle utgitt uten noe ønske om å nå ut til flest mulig, men om å lage det spillet utviklerne selv vil lage. Er rett og slett mye gromt.

Lenke til kommentar

Shadow of the Colossus er et av de spillene jeg har all respekt i verden for, men som jeg aldri har fått spilt. Jeg hadde ikke noen fungerende Playstation 2 da det kom ut og innen jeg skulle kjøpe en ny konsoll var neste generasjon her og Xbox 360 ble kjøpt inn. Jeg vet egentlig ikke helt hva det er som får meg til å få varme tanker om et spill jeg ikke engang har spilt, men om jeg skulle gjettet må det rett og slett være noe med selve settingen. Det er noe av den samme settingen og følelsen jeg får av å se på The Last Guardian sin trailer. Det hele virker så, i mangel på et bedre vokabular, enkelt, elegant og åpent.

 

Blir litt imponert over hva slags titler som som finnes på Playstation. Og da tenker jeg ikke på nummer X i en serie som allerede er godt kjent, men om spill som dette, LittleBigPlanet, Flower og Heavy Rain. Alle er til en viss grad originale og de er alle utgitt uten noe ønske om å nå ut til flest mulig, men om å lage det spillet utviklerne selv vil lage. Er rett og slett mye gromt.

 

Da foreslår jeg at du deg kjøper en PS2 og SotC ;)

Lenke til kommentar

Shadow of the Colossus hadde en fantastisk setting ja. Det at spillet stort sett var å ri stille rundt i et komplett øde og naturtro landskap, for å lete etter noe som ville trigge musikk som dette, for så å føle en slags skyldfølelse for noe du har gjort... Var i alle fall verdt de 350kronene eller noe sånt jeg gav på en aksjon der spillet kom med i en fin pappinnpakning^^

http://www.youtube.com/watch?v=MBgOFEvhmqk

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Vel, det frister ekstremt lite å gå ut med over en tusenlapp kun for å spille ett enkelt spill. Og nei, jeg er ikke stort interessert i å spille en hel haug med eldre spill heller. Har nok med å holde tritt med nåtidens utgivelser. Om det havner på Playstation Store derimot, da får pipa en annen lyd.

Lenke til kommentar

@nouse4aname: Hadde de det, hadde jeg kjøpt det instant.

 

Jeg hadde nok ikke kjøpt det, siden jeg tross alt har en Limited Edition av Ico i pappeske og noen kort inni coveret som er i perfekt stand. Håper det kan bli verdt noe en vakker dag. Men jeg hadde nok kjøpt en del andre spill som jeg har gått glipp av på PS2 hvis de hadde lagt dem ut.

 

Var i alle fall verdt de 350kronene eller noe sånt jeg gav på en aksjon der spillet kom med i en fin pappinnpakning^^

 

Synes SotC var verdt de 550,- jeg ga for det på release også. Egentlig er dette et spill jeg kunne strukket meg ganske langt for å få tak i. Et helt utrolig spill. Grafikken, spillbarheten, musikken, stemingen og ikke minst bosskampene. Alt er bare helt på topp.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...